verschillende boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

09-05-2005 23:43

ik zou vorig weekend een nacht gaan vissen en heb dus 3 dagen van te voren gevoerd met zelfgedraaide UCP exreme fruit boilies en mais. Door omstandigheden ging het niet door afgelopen weekend maar nu heb ik afgesproken met mijn vismaat om door te voeren iedere dag tot volgend weekend. Nu mijn probleem: ik heb vandaag die laatste UCP bollen het water in gekiept. Ik heb nog wel fruit boilies van nutra baits. Zou het veel uitmaken als ik doorvoer met die nutra baits ipv de UCP boilies? Ik heb nog van morgen t/m vrijdag om daar mee te voeren. Sowieso beter iets dan niets toch? De plaatselijke hengelzaak heeft geen UCP in het assortiment.
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

10-05-2005 08:15

Ik zou daar gewoon mee gaan door voeren. Beter iets dan niets idd.

Ik (en ook andere vissers) hebben wel eens een boiliemix gemaakt. Klinkt gek, maar allemaal resten van verschillende boilies door elkaar, dus verschillende diameters en smaken.
Hiermee ook gewoon gevoerd en het ving perfect.

Vandaar dat sommige mensen ook (met name op zogenaamde dressurrwateren) voeren en vissen met boilies van verschillende diameters.

Maar ik denk dat de overschakeling van de boilies niet echt een probleem is. De karpers zitten als het goed is al op je boilies en dan vreten ze wel verder.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-05-2005 08:36

Lennert,

Ligt eraan.

Als je gevoerd hebt om de vis aan je aas te laten wennen, zodat ze menen te weten dat dat het beste aas is, is het klote en zou ik het niet doen.

Heb je gevoerd om de vis te laten wennen, dat er op een bepaalde stek voer te vinden is, wordt het al anders.

Stel je voert alleen mais. Misschien denkt de karper dan wel :"He shit, de bollen zijn al op. Morgen moet ik er eerder zijn."
Dat roomt lekker af.

Maar wat denk je zelf en waarom?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-05-2005 08:44

Lennert,

ik zou, als ik jou was, toch proberen gewoon door te gaan met dezelfde bollen. Er zijn toch voldoende winkeliers bij je in de buurt?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

10-05-2005 10:41

Idd, draai anders even een lading nieuwe, je wilt notabene toch nog gaan vissen dit weekend, neem aan met je UCP knikkers.
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

10-05-2005 23:50

[quote="Klaas van den Herik"]Lennert,

Ligt eraan.

Als je gevoerd hebt om de vis aan je aas te laten wennen, zodat ze menen te weten dat dat het beste aas is, is het klote en zou ik het niet doen.

Heb je gevoerd om de vis te laten wennen, dat er op een bepaalde stek voer te vinden is, wordt het al anders.

Stel je voert alleen mais. Misschien denkt de karper dan wel :"He shit, de bollen zijn al op. Morgen moet ik er eerder zijn."
Dat roomt lekker af.

Maar wat denk je zelf en waarom?

MVG

Klaas[/quote]

Ik was inderdaad aan het voeren om vis op de stek te krijgen, wat niet weg neemt dat het beter is als de karper jouw aas als nummer één aas ziet. De boilies van nutra baits zijn ook fruit, zelfde diameter zelfde kleur.
Ik ga het gewoon proberen, ook als test.

konden we maar weten wat die karper nou es dacht hehe :lol:
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-05-2005 00:22

tis leuk dat je eens een vraag stelt Lennert.

Nog leuker als je zelf het antwoord toch al weet.......
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-05-2005 09:50

Hoi Lennert ik zou in ieder geval door gaan met de zelfde boilie !!

En als je het aan mij zou vragen zou ik verder gaan met Nutrabaits !!
En zeker niet met UCP :roll:
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

11-05-2005 21:26

Dit is voor mij deus ook een reden altijd meer te voeren dan 1 smaak. Volgens mij vergroot het de kans alleen maar als er meer dan 1 soort voer is.
killian de bruijne

12-05-2005 00:32

hoi

met deze mening ben ik het dus echt totaaal niet eens. ik ben nu ergens in een park aan het voeren waar een heel slotenstelsel is. op 2 plaatsen zo een 30 m vanmekaar af liggen een hele boel boilies bij 1. daar gooi ik op iedere stek een pond boilies per dag. ook gooi ik door heel het park(als ik effe tijd heb smiddags vaak na school, ga ik effe overal een paar boilies neergooien van waar ik weet dat er vis komt) overal dezelfde boilies al op de 2 plekken neer. als de karpers dan overal mijn lekkere snoepjes tegen komen krijgen ze steeeeeds meer vertrouwen in mijn boilies, de smaak enz. gaan ze namelijk in verband brengen met een veiligheidje. ant op al die andere snoepjes worden ze iedere keer gevangen en de mijne dan niet. over een maand. heb ik zo veel vertrouwen gewekt bij de vissen. dan ga ik pas oogsten en verwacht dan toch wel minimaal 75 % van de vissen al daar te vangen in een relatief korte tijd!

ik ga dan vissen op die 2 plaatsen waar iedere dag op 2 m2 een pond boilies ligt, samen met wat harde mais.




volgends mijn als je gewoon nu met andere boilies gaat voeren is er nisk aan de hand. je leert ze nml gewoon alleen dat er iedere dag op een bepaald dagdeel daar en daar een hapje ligt. maar vertrouwen. of ze dat erin hebben? nee denk het niet !


groeten
killian
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-05-2005 00:46

killian,

en toen?

Loop nu een paar dagen mee, maar 75% van de populatie op je voer? OK Hopelijk in de hemel.

Sterker: ik denk dus als je uberhaupt blij mag zijn, als 75% van de karpers genegen zijn om vissersaas te nemen.

Te veel te vaak worden er bijv. bij afvissingen ineens onbekende vissen gevangen.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

12-05-2005 12:52

Ik vind dat Killian erg veel vertrouwen heeft in zijn aanpak. Ik hoop dat het geen teleurstelling voor em woord.

Mijn mening is dubbelzijdig.
Aan de ene kant ben ik een voorstander van voeren met een en hetzelfde aas.
Aan de andere kant heb ik ook wel eens gevist met vele verschillende aassoorten door elkaar, omdat ik van sommige boilies nog restjes had liggen. Deze heb ik in een zak bij elkaar gegooid (verschillende kkleu, geur en diameter) en er mee gevoerd en gevist.

Ik zou bijna zeggen dat dit beter vangt als de andere aanpak, serieus waar.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen vertrouwde manier, en vertrouwen is erg belangrijk in het karpervissen.

mvg Denny
killian de bruijne

12-05-2005 18:21

hoi

75% van de karpers die mijn voer kennen, en over een tijdje t leren vertrouwen dat denk ik iig zeker. t zelfde percentage dat mijn aas kent en het vertrouwd. die zullen mijn aas dus ook gewoon nemen als ze het tegen komen want ze vertrouwen het. dus ik verwacht dat als ik ga vissen ik iig veel karpers ga vangen!

hoe denken jullie hierover dan>?


groeten
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-05-2005 08:05

Killian,

veel zul je daar wel gaan vangen. Als dat niet zo is, dan doe je iets heel erg fout.

Als je in een korte tijd 75% van het bestand aldaar wil verschalken, dan zul je in korte tijd zo'n 800 karpers moeten gaan vangen :o

Dacht het niet......

Wel vind ik je aanpak goed. Probeer alleen je echte voerplek wat groter te maken. Het water is al aardig warm en dat zal toch echt een verschil maken.
Het gaat er ook om, dat je de vissen leert, WAAR ze veilig kunnen eten.

groetsen Mitsz
killian de bruijne

13-05-2005 12:59

hoi

zit er daar zoooveeeel vis mitsz :o ! dat had ik echt niet verwacht, wat is eigenlijk de grootste vis op dat water dan?. voorderest, volg ik je tip en pak daar vanaf vandaag gewoon een groter stuk water water om '' vol op te voeren. wat is ongeveer een goed aantal kg dan>?

verder mitsz, de ingredienten die ik van je heb gekocht zijn echt toppie vooral de vismeel is echt 10 keer beter dan de viswinkel variant, ook zijn de boilies erg goed gelukt, zaterdag gaan ik maar eens vissen, in de buurt van waar ik voer

heb jij trouwens nog wat op vakantie gevangen?>


groeten
killian
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

16-05-2005 18:53

[quote="mitsz van der kamp"]tis leuk dat je eens een vraag stelt Lennert.

Nog leuker als je zelf het antwoord toch al weet.......[/quote]

Leuk ook zo'n carpboard dat er volgens mij ook is om naar anderen hun mening te vragen en hun meningen mee te nemen in je beslissingen
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
killian de bruijne

16-05-2005 23:37

hoi

afgelopen nacht wezen vissen, 33 pond!!


groete
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-05-2005 10:36

Over hoeveel vissen?
killian de bruijne

17-05-2005 20:40

[quote="Denny Verdoold"]Over hoeveel vissen?[/quote]

1 vis :wink: tevens ook eerste vis van ut jaar
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

17-05-2005 20:54

JA HOOR!!!

Vissers op de stek! het hele weekend bleven ze! Andere stek uitgezocht en met z'n tweeen 3 vissen gevangen: 11 12 en 14 pond
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-05-2005 07:13

Een maand lang voeren, 1 kg per dag + nog wat losse bollen ....

30 kg voer voor 1 vis? Ach na ja, t mag wat kosten nietwaar?

Misschien kun je een voerspoor aanleggen dat ze desnoods over de wal richting je weegzak kruipen?

M.a.w niet mijn manier van vissen.

BTW. 1 vis van de schijnbaar 1000+ is een ander % dan 75 :wink:

Wel een mooie qua gewicht trouwens!!

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2005 11:24

Mooie vis Kilian, maar jammer dat je sessie toch niet echt gelukt is.
Met het vertrouwen dat je erin had zou de vis gestapeld hebben moeten wachten op je haakaasje.
Jammer maar wie weet misschien lukt de volgende sessie wel.
Vissen is een hobby, geen religie!
killian de bruijne

18-05-2005 15:45

nee

na wat tips van mitsz, ben ik meteen na 5 dagen gaan vissen, 5 kg boilies totaal erin gegooid, de volgende keer ga ik gewoon weer ergens anders zitten en iets gespreider voeren, nu zijn ze heleaas bezig met de pai denk ik dus ga zo effe kijke of ik nog vis zie

groete
killian de bruijne

18-05-2005 15:48

[quote="Marc Schrikkema"]Een maand lang voeren, 1 kg per dag + nog wat losse bollen ....

30 kg voer voor 1 vis? Ach na ja, t mag wat kosten nietwaar?

Misschien kun je een voerspoor aanleggen dat ze desnoods over de wal richting je weegzak kruipen?

M.a.w niet mijn manier van vissen.

BTW. 1 vis van de schijnbaar 1000+ is een ander % dan 75 :wink:

Wel een mooie qua gewicht trouwens!!

M.[/quote]

hoi

denk zelf dat ik op de plek waar ik heb gevist te compact heb gevoerd, de volgende keer ga ik ook veel verspreider voeren... doordat ik zo compact heb gevoerd denk ik dat maar enkele vissen opmijn plek kwamen die de dienst uit maakten


volgende week(nog efe kijken wanneer ze stoppen met paaien?? hoelang duurt zoiets?) ga ik het er mischien weer op wagen,


met hopende groet

killian
Plaats reactie