slecht rolbare mix gewoon in blokjes snijden?


Plaats reactie
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

02-05-2005 12:32

Als een mix slecht rolt kun je hem toch gewoon in blokjes snijden? Aas hoeft niet perse rond toch?

Denk dat je dan namelijk veel meer producten kan gebruiken???
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

02-05-2005 12:55

Heey Jurrien..

Tuurlijk hoeft aas niet rond te zijn, in tegendeel zelfs een andere vorm kan altijd dressuur doorbrekend zijn..
Er zijn ook aas-fabrikanten die andere vormen boilies in hun assortiment hebben zitten denk aan richworth-dumbells...
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-05-2005 15:27

Juist als je blokjes gaat maken is de binding belangrijk.
Door boilies te rollen maak je ze ook een stuk compacter, lees; dichter. Bij blokjes of plakken lukt dit vaak minder.
het is mij voor gekomen dat de blok-boilies na een korte periode in het water gaan splijten, op zich niets mis mee, wel als je veel last hebt van witvis of kleine karper.
Qua aanterekkingskracht werkt het uiteraard wel goed als ze splijten, een beetje het effect van pellets.......
Zorg in dit geval voor apparte haak boilies welke beter aangedrukt zijn....

gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-05-2005 21:16

Ik heb ook met vierkante boillies gevist, gesneden uit een blok. Daar had ik eerst birdfood doorheen (grove boillie). Dit was niet zo'n succes. De grove structuur zorgt er dus voor dat je boillies zacht worden. Het is mij toen geregeld gebeurt dat ik na een paar piepjes een lege hair binnen draaide. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Toen heb ik gezorgt voor harde boillies met een dichtere structuur zodat ze niet meer zo zacht zouden worden. Dus ik vind het bij vierkante, gesneden boillies wel belangrijk dat ze een compacte structuur hebben en goed hard zijn.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

08-05-2005 19:08

De ronde vorm is een herkenningspunt voor de karper. Hij zit het meteen als aas. Op zwaar gedresseerde wateren zien ze de ronde balletjes als waarschuwing, en ze zwemmen er dan met een boog omheen! IN deze gevallen kun je vierkantjes maken. Als je wel de ''worsten''kan maken, kun je deze op de boilieplank leggen, de bovenste plank leg je erop, alleen aandrukken, niet rollen. je krijgt dan kussentjes, dit werkt ook erg goed!!
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

08-05-2005 20:16

Uiteraard kan je een iets slechter draaibare mix in blokjes snijden. Maar zo als eerder aangehaald kan een te groffe mix sneller uiteenvallen. Zelf gebruik vaak iets meer eieren zodat mijn mix goed vochtig is, vervolgens inpakken in zilverfolie en de kook erover. Na het koken direct snijden en dan invriezen.

Michel
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-05-2005 21:29

Peter Ponsteen schreef:De ronde vorm is een herkenningspunt voor de karper. Hij zit het meteen als aas. Op zwaar gedresseerde wateren zien ze de ronde balletjes als waarschuwing, en ze zwemmen er dan met een boog omheen! IN deze gevallen kun je vierkantjes maken. Als je wel de ''worsten''kan maken, kun je deze op de boilieplank leggen, de bovenste plank leg je erop, alleen aandrukken, niet rollen. je krijgt dan kussentjes, dit werkt ook erg goed!!


Juist op veel van die wateren krijgen de vissen dag in dag uit ronde balletjes voorgeschoteld en gaan ze die als een voedselbron zien.Ze zullen ervan eten... en eten... en eten.Ze zullen alleen door de hengeldruk meer op hun hoede zijn.Maar vreten zullen ze, tenzij je al wat heel slechts in elkaar hebt geknutseld.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie