Griesmeel/tarwegriesmeel/maïsgriesmeel? en poeders als smaak


Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

30-04-2005 12:51

Ik wil zelf een boiliemix gaan samenstellen, maar ik zit nog met een paar vragen. Ten eerste is er verschil tussen maïsgriesmeel en tarwegriesmeel en gewoongriesmeel qua rolbaarheid enz...
Ik zou graag enkele poeders toevoegen i.p.v. flavours. Zou ik 3 verschillende poeders kunnen mengen en met welke verhoudingen? Ik zou namelijk currpoeder/knoflookpoeder en paprikapoeder willen toevoegen, maar ieder poeder zou tot zen recht moeten komen en ik vrees dat de knoflook de meeste geur gaat in beslag nemen. Hoeveel gram van elk zou ik gebruiken voor op 1 kg mix?
Als mijn mix af is wil ik nog gemalen tijgernoten, eierscahelen en pindanoten toevoegen. Zou ik alle eierschalen gebruiken of slechts de helft? En de tijgernoten malen tot meel of ook tot kleine brokjes voor nog een extra crunch effect?

Laat mij a.u.b. iets weten,

groeten
joeri 8)
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

30-04-2005 13:11

Ik zou namelijk currpoeder/knoflookpoeder en paprikapoeder willen toevoegen, maar ieder poeder zou tot zen recht moeten komen en ik vrees dat de knoflook de meeste geur gaat in beslag nemen. Hoeveel gram van elk zou ik gebruiken voor op 1 kg mix?
Als mijn mix af is wil ik nog gemalen tijgernoten, eierscahelen en pindanoten toevoegen. Zou ik alle eierschalen gebruiken of slechts de helft? En de tijgernoten malen tot meel of ook tot kleine brokjes voor nog een extra crunch effect?

Weet niet wat voor soort boilie het moet worden maar denk kruidig??

IK zou het knoflookpoeder rond de 60 gr houden en de paprika ook op een kilo. Met curry heb ik geen ervaring.

Heb zelf echt goede resultaten met knoflook. Beetje visolie in je mix kan ook geen kwaad.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

30-04-2005 16:23

zou ik dan bijvoorbeeld 25 gram knoflook,25 gram paprika en 10 gram curry proberen?
of bedoel je 60 gram knoflook plus 60 gram paprika?

En weet u toevallig nog iets over meer over mijn andere vragen?

groeten,
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

30-04-2005 20:28

kan er niemand mij verderhelpen??

greets,
joeri

P.S.: via PB mag ook
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

03-05-2005 00:20

volgens mij zit in curry al paprika?? Ik zou de knoflook op en kilo droge mix rond de 70/80 gr doen en de curry net zo. begrijp alleen niet zo goed wat de pindas en de tijgernoten voor doel hebben?

gr jurrien
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-05-2005 10:18

Oyster-shell

Tenminste... een erg leuk product in plaats van de tijgernoten, pinda's en eierschalen als je een echte crunch wilt.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie