natuurlijk voedsel in boilies?


Plaats reactie
Maarten drenth
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-08-2002 02:00

01-05-2005 18:07

Heeft iemand wel eens boilies gemaakt waarin allerlei natuurlijk voedsel in verwerkt zat? Denk bijvoorbeeld aan luis, wier, larven, etc... alles wat eetbaar is voor de karper en uit de betreffende plas komt. Het zal een tijdrovende klus zijn om voldoende van dit voedsel te pakken te krijgen maar wie weet leverd het wel heel veel op., De smaak van de boilies moet de karper toch zeker bevallen of niet?

En ervaringen met boilies die bestaan uit allerlei gemalen particles zoals tijgernoten, kikkererwten, mais, etc...??
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-05-2005 18:28

Ja, ik heb wel vaker boilies gemaakt met stukjes partikels of gemalen hennep.
Maar ik denk dat natuurlijk voedsel doeltreffender is.
Zelf heb ik wel eens boilies gemaakt met gedroogde kreeftjes (ook wel schildpaddenvoer). Zo kun je vele kanten op.
Wat nu weer nieuw is zijn rode muggenlarven, alleen deze zijn nog vrij prijzig. Moet je eens in een dierenwinkel kijken bij visvoer of zoiets.

mvg Denny
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

01-05-2005 19:21

ga je die larven,luis enz zelf vangen of hoe moet ik dit topic begrijpen?
op het randje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-05-2005 07:21

mugtubs
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-05-2005 11:31

Nou Klaas,

Dat zou dan ook per water nog kunnen verschillen!?
Kan dus nog een hele boiliedraaiersklus worden wanneer men op verschillende watertjes wil vissuh.. :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-05-2005 12:21

van

http://www.karpervissersonline.nl/



Eigen karakter
Als de basismix gereed is kunnen er spullen met een specifieke eigen geur en smaak toegevoegd worden. Zo neem je bijvoorbeeld twee delen van de basismix en doet daar één deel fijngemalen gedroogde muggelarven door. Herwin probeert dus telkens om de mix aan te scherpen en er zoveel mogelijk muggelarven of andere dierlijke ingrediënten in te verwerken, daar hij ervan uitgaat dat dit soort ingrediënten toch enige positieve aasrespons bezitten. Wellicht een beetje bloedmeel, iets minder basis mix en weer een grotere hoeveelheid muggelarven, ect. Ook hiervoor geldt hetzelfde, twee delen basismix en één deel extra toevoegingen bij elkaar in een plastic zakje doen, lucht erin en vervolgens goed schudden



Mag wel he Pascal ? :P

Moet je eens in een aquarium speciaalzaak gaan kijken. Vol met larven, vliegen enz. enz.

MVG

Klaas
Plaats reactie