Goed recept


Plaats reactie
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

27-03-2005 23:40

Ik en een vriend van mij willen boillies gaan produceren voor een viswinkel bij mij in de buurt we hebben al afgesproken dat hij het gaat verkopen alleen moeten we nog een goeie niet al te dure boillierecept hebben.

Ik zat zelf te denken aan :
- 200 gram polentabloem
- 200 gram maïsmeel
- 100 gram tarwebloem
en dan nog wat flavours erbij

is dit een goed recept of zeggen jullie nee dit kan zus of zo zeg het maar


M.G.V. Timothy
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

27-03-2005 23:45

hoe wou je dat gaan verkopen dan???

als freezer??
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

27-03-2005 23:48

als gewone boillie's in un zak daar zou de hengelsporthanderlaar voor regelen

maar moet gewoon weten of het een goed recept is want de handelaar wist het ook niet zeker(is nieuw in het wereldje net als ik)
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

27-03-2005 23:52

Dat word niks! gaat na 4 dagen schimmelen. En de mix die jij had word zowiezo niks word volgens mij niet hard

al wil je een leuke mix wil pb me maar!
Maar je homemades moet je altijd invriezen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-03-2005 11:22

Timothy Coort schreef:Ik en een vriend van mij willen boillies gaan produceren voor een viswinkel bij mij in de buurt we hebben al afgesproken dat hij het gaat verkopen alleen moeten we nog een goeie niet al te dure boillierecept hebben.

Ik zat zelf te denken aan :
- 200 gram polentabloem
- 200 gram maïsmeel
- 100 gram tarwebloem
en dan nog wat flavours erbij

is dit een goed recept of zeggen jullie nee dit kan zus of zo zeg het maar


M.G.V. Timothy


De boilie zal zeker wat visjes op de kant brengen.... Dat heeft een klein beetje aangepaste versie ervan namelijk ook al bij mij gedaan.
Als je de boilie ook goed droogt zal hij ook wel redelijk hard worden.Maar voeg er in geen geval conserveermiddel aan toe!

Die aangepaste versie van mij bestond uit:

2 kilo maismeel zoet
2 kilo polenta
1 kilo tarwebloem
1 kilo vleesbeendermeel
150 gram shoarmakruiden
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

28-03-2005 11:50

die shoarmakruiden kan ik die ook vervangen door bijvoorbeeld een tuttiefruttie smaak ofzo en kan ik ook gewone krijden gebruiken uit de super markt zoals die van silvo???


M.g.v.

Timothy
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-03-2005 11:51

Pak maar gewoon wat kruiden uit het rek van je supermarkt...

Vaak veel en veel beter dan die flavours...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-03-2005 15:24

voor welke viswinkel is dat? weet ik dat ik daar niet heen moet :-)

sorry hoor... maar je spreekt eerst af dat je gaat draaien voor een hengelsportwinkel, en vervolgens ga je hier op het board om een recept vragen. is volgens mij de verkeerde volgorde. ( kan ik hieruit opmaken dat je uberhaupt nog nooit een bol hebt gedraaid?)

wil je dat je bollen aanslaan moet je wel een goeie bol hebben en niet zo'n standaard bol.

is mijn mening...
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

28-03-2005 15:26

Timothy, mischien kun je gewoon wat vismeel of notemaal er door haan doen, krijg je al een stuk meer geur/smaak aan je boilie.
En het is iet zo verschrikkelijk duur.
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

28-03-2005 22:28

Mark Zelle schreef:voor welke viswinkel is dat? weet ik dat ik daar niet heen moet :-)

sorry hoor... maar je spreekt eerst af dat je gaat draaien voor een hengelsportwinkel, en vervolgens ga je hier op het board om een recept vragen. is volgens mij de verkeerde volgorde. ( kan ik hieruit opmaken dat je uberhaupt nog nooit een bol hebt gedraaid?)

wil je dat je bollen aanslaan moet je wel een goeie bol hebben en niet zo'n standaard bol.

is mijn mening...


Eigenlijk is het best slim want als je nu eerst super veel bollie's gaat maken en je kan ze strax aan geen een viswinkel verkope zit je met al die zakken die dan nooit allemaal in de vriezer passen dusja mare over dat je niet naar hengelsport zaak heen gaat is ook nie waar want misschien zijn de boillie's net zogoed als die van het merk Martin SB je weet maar nooit misschien vang je er niets mee da kan ook maar het is ut probere waard, maar voortaan ff je twee keer nadenken voor dat je z'n uitspraak doet.
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-03-2005 22:38

Timothy,

Is het sowieso wel slim om je recept open en bloot te vermelden...? Stel dat
je mix goed loopt, dan lachen de concurrenten omdat ze je mix weten. Ze
slaan een slaatje uit jou idee... :D
Persoonlijk ben ik niet geheimzinnig over m'n eigen mixen, maar ik heb dan
ook geen zakelijk belang! Moest ik m'n brood er wel mee verdienen, dan zou
ik een goed lopende mix nooit bekend maken. Want doe je dit wel, dan bete-
kend dat gewoon verlies.
Voor de rest ben ik het zeker met Mark eens!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-03-2005 22:50

Sooooww Mark,
zijn we wakker!??

Timothy,
Wat wil je nu?
Goeie of goedkope recepten met flavours?
Met flavours is beide onmogelijk.

Denk voortaan 2x twee keer na voor je uberhaupt ergens aan begint, leer onder andere eerst eens boilies te draaien, het blijkt nog nergens uit dat je het 'vak' verstaat en beheerst.. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-03-2005 23:09

ik moet 2 keer nadenken?

tjeemig hey... ik ben 10 minuten bezig geweest om te lezen wat jij hebt geschreven. wel eens gehoord van punten en komma's? ( buiten de msn-taal)

maar ik heb 2 keer nagedacht over het volgende:

jij zegt: mischien vang je wel niks, het is het uitproberen waard.....?? laat jouw winkelier dit niet horen.

als jouw boilie niks voorstelt ( niemand vangt ermee) dan heeft jouw winkelier een diepvries vol bollen. ten eerste is het dan meteen afgelopen met jouw boilie-fabriek. ten tweede sta je zelf voor paal. je winkelier heeft hier geen verstand van, maar uiteindelijk staat hij ook voor paal met een slecht product!!



Nogmaals een uitleg van mijn eerste posting: je moet eerst een goeie boilie hebben voordat je hem probeert te verkopen.

op deze manier weet je dat mensen vis zullen vangen met jouw bol. en dus opnieuw jouw bol bij die winklier zullen gaan halen. hierdoor blijven jullie draaien.

als je dus een k*tboilie hebt ( je hebt nu zelfs nog helemaal NIKS) is het vlot afgelopen.



het kan zijn, dat je dacht dat ik bedoelde dat je eerst 200kilo bollen moest draaien en daarna pas opzoek moet gaan naar een winkelier. nee je moet eerst zelf boilies gaan testen.... niet 1 sessie maar een paar maanden en op verschillende wateren. vangt deze goed....? dan pas ga je naar je winkelier en zegt: ik heb een wereldbol! en dan begint het pas!

DUS IN HET KORT: EERST EEN GOEIE BOILIE EN DAN PAS VERKOPEN!!
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

29-03-2005 20:58

Sorry hoor dat ik ook eens iets probeer te ondernemen, probeer gewoon iets goed te doen en dan wordt ik hier zowat uitgelachen. Als ik zo op dit forum wordt behandeld :-?. Mare ik heb toch ook helemaal niets gezegd dat ik die boillie's wel of niet ging testen, dus voortaan niet van die voorbedachte dingen gaan zeggen. Kijk jij denkt zo: Ik kan italie niet zien vanaf me stoel dus ga ik er niet met vakantie heen(voorbeeld hé) en dan even vergelijken met onze zaak: Jij ziet niet in mijn tekst dat ik iets heb gezegd over testen dus zal hij het ook wel niet doen!

P.S. Zitten er genoeg komma's en punten in???
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

29-03-2005 21:32

hoi Timothy,

als eerste een compliment over je geschreven tekst, keurig!! :-)

ik vind het leuk dat je iets probeert te ondernemen. maar meestal heb je een product dat je probeert te verkopen. jij hebt nog geen product. je hebt zelfs niet zo veel (geen) verstand van dat product.

stel: ik zie een advertentie: gevraagd een tolk chinees. ik reageer en krijg de opdracht, maar ik spreek geen woord chinees. vervolgens zet ik een advertentie: gezocht een leraar chinees. :-) bedrijp je wat ik bedoel.


maar ok. je krijgt/ bedenkt een goed recept. dan ga je testen. je boilie ligt dan volgend jaar pas in de winkel.

wat ik bedoel... als jij nu gaat draaien en de bol ligt binnen een paar weken in de winkel ( wat volgens mij wel de bedoeling is), is die bol niet getest. dus de kans bestaat dat die bol niet goed vangt... vervolgens komt er iemand in de winkel en die koopt 10 kilo van jullie boilies.... kosten tussen de 50,-en 70,- euro. diegene gaat ermee vissen en vangt niks. hij koopt ze niet meer. en het gevolg is dat niemand ze meer koopt en die winkelier een slechte naam krijgt en de klanten zijn 'opgelicht'.


maar ik wens je heel veel succes. als jullie een boilie maken die de sterren van de hemel vangt, beloof ik je dat ik wat kom kopen :-)

ok, wat tips:
*mischien is de cd karpervoer van evert aalten iets voor jullie? ( staan veel tips op en je mix krijgt een rapportcijfer.)
*ik zou er ook wat vogelvoer door heen doen. geeft een verzorgde uitstraling. ( kijk even op deze site naar de topics over vogel voer)
*probeer minimaal 2 soorten te maken : een vismeel boilie en een birdfood bijvoorbeeld. mensen houden van een beetje keuze.
* haal de eieren bij een kippenboer. vraag hier naar tik of wind eieren. deze zijn iets beschadigd of vuil. hierdoor zijn ze goedkoper ( dacht 4ct pst) en blijft de kostprijs lager.
* probeer anders een mix met Bix te maken , dit is verkrijgbaar bij de boerenbond/welkoop. hier worden schapen, paarden, varkens mee opgefokt. en is niet zo heel erg duur. maar er zitten wel een boel voedingsstoffen in ( zie topics over bix)

ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

begrijp me niet verkeerd. ik gun het je van harte!! ;-)
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

29-03-2005 21:44

Mark, komen ze dan niet bij het al eerder aangegeven probleem dat de boilies snel zullen verschimmelen?
ik kan mijn boilies, uit de vriezer een dag of 5 of 6 in een netje laten hangen, dan zijn ze kurkdroog. zien er niet meer super aantrekkelijk uit
(voor een klant, want ik heb wel vertrouwen in mijn mix). Maar in netjes ophangen in de winkel lijkt me niet al te tactisch. In een plastic zak gaan ze schimmelen.
Conserveermiddelen zijn een reden waarom ik bijna niet tot vrijwel nooit met readymates vis.
Of wil je dit anders gaan spelen, de boilies er neer leggen en om de week verversen? en zeggen dat de klant ze een week van tevoren moet bestellen als hij ze wil? lijkt me niet een slim plan want stel dat jij een drukke week hebt en de klant vraagt 150 kilo. even iets extremer maar het kan wel.

Het lijkt wel leuk zo bijverdienen maar er komt meer bij kijken dan je lief is ?
bovendien kan de winkelier een slechte naam krijgen door jou en dan is jullie relatie meteen kaduuk, daar gaat je korting.

en over de mixen. Er staan meer dan genoeg goede mixen op het carpboard forum, probeer de zoekmachine eens.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

29-03-2005 22:29

Mark Zelle schreef:hoi Timothy,

als eerste een compliment over je geschreven tekst, keurig!! :-)

ik vind het leuk dat je iets probeert te ondernemen. maar meestal heb je een product dat je probeert te verkopen. jij hebt nog geen product. je hebt zelfs niet zo veel (geen) verstand van dat product.

stel: ik zie een advertentie: gevraagd een tolk chinees. ik reageer en krijg de opdracht, maar ik spreek geen woord chinees. vervolgens zet ik een advertentie: gezocht een leraar chinees. :-) bedrijp je wat ik bedoel.


maar ok. je krijgt/ bedenkt een goed recept. dan ga je testen. je boilie ligt dan volgend jaar pas in de winkel.

wat ik bedoel... als jij nu gaat draaien en de bol ligt binnen een paar weken in de winkel ( wat volgens mij wel de bedoeling is), is die bol niet getest. dus de kans bestaat dat die bol niet goed vangt... vervolgens komt er iemand in de winkel en die koopt 10 kilo van jullie boilies.... kosten tussen de 50,-en 70,- euro. diegene gaat ermee vissen en vangt niks. hij koopt ze niet meer. en het gevolg is dat niemand ze meer koopt en die winkelier een slechte naam krijgt en de klanten zijn 'opgelicht'.


maar ik wens je heel veel succes. als jullie een boilie maken die de sterren van de hemel vangt, beloof ik je dat ik wat kom kopen :-)

ok, wat tips:
*mischien is de cd karpervoer van evert aalten iets voor jullie? ( staan veel tips op en je mix krijgt een rapportcijfer.)
*ik zou er ook wat vogelvoer door heen doen. geeft een verzorgde uitstraling. ( kijk even op deze site naar de topics over vogel voer)
*probeer minimaal 2 soorten te maken : een vismeel boilie en een birdfood bijvoorbeeld. mensen houden van een beetje keuze.
* haal de eieren bij een kippenboer. vraag hier naar tik of wind eieren. deze zijn iets beschadigd of vuil. hierdoor zijn ze goedkoper ( dacht 4ct pst) en blijft de kostprijs lager.
* probeer anders een mix met Bix te maken , dit is verkrijgbaar bij de boerenbond/welkoop. hier worden schapen, paarden, varkens mee opgefokt. en is niet zo heel erg duur. maar er zitten wel een boel voedingsstoffen in ( zie topics over bix)

ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

begrijp me niet verkeerd. ik gun het je van harte!! ;-)


Kijk dit is nou nog eens een net antwoord :wink: :D
Maar even een reactie op jeroen postma:
Als je de zakken lucht dicht verpakt komen er toch maar heel langzaam schimmers op??? Maja dat is een vraag voor de biologiedocent :P
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-03-2005 23:05

Timothy,
niets met biologie te maken eerder een scheikundig proces.
In ieder geval zullen de boilies op den duur gaan schimmelen daar je de boilies op elkaar niet luchtdicht kunt verpakken. er zal altijd lucht etc anwezig zijn daar de boilies tegen elkaar liggen. Hierin is wel de mate van vocht aanwezig in de in te sealen boilies van cruciaal belang samen met nog een x aantal factoren waaronder de toegevoegde ingredienten.

de enige wijze zou zijn om ze stuk voor stuk in te sealen mar ja das wel lastig met 100 kg :lol:

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

30-03-2005 12:10

juist, peter zei het al. de boilies bevatten altijd vocht.
als je ze gekookt hebt iig. maar anders is het gewoon deeg.
een gekookt ei gaat op den duur ook schimmelen.
ik kan niet in dagen of weken praten omdat ik het zelf niet meegemaakt heb.
droog ze altijd in netjes maar breek een gekookte boilie na 3 of 4 dagen eens open. deze zal een beetje koud zijn van de binnenkant. dit komt omdat het kookvocht er niet helemaal uit verdampt is.

timothy, wat je zou kunnen proberen is als je ze misschien nog succesvol wilt verkopen is:
- foto's van de boilies neerleggen, beetje aantrekkelijk maken natuurlijk.
- zakje met boilies neerhangen, klant laten zien hoe ze eruit zien en om de week vervangen.
- eventueel wat visfoto's erbij leggen van mooie vissen die jij gevangen hebt op die boilies of een vriend van jou.

veel succes maar ik denk dat je plan toch iets te voorbarig was om echt succesvol uitvoerbaar te zijn.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Timothy Coort
Berichten: 12
Lid geworden op: 27-03-2005 19:37
Locatie: Voortvluchtig

30-03-2005 14:15

nou de winkellier heeft gebeld hij wil ze niet gaan verkopen want hij heeft er toch geen vertouwen in :cry:, hij wil eerst even goed op gang komen en pas als hij goed zit in de € wil hij het wel misschien gaan proberen maar er zijn nog genoeg mensen aan wie ik de boillie's wel kan gaan verkopen daarbij bedoel ik familie, vrienden

Maar alsnog bedankt voor de reactie's

M.G.V.

Timothy
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd :P
Plaats reactie