melkpoeder en ardappelmeel


Plaats reactie
johan carsouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: groningen

12-03-2005 22:44

hallo karper vissers
jullie kunnen mij vast en zeker wel helpen met de volgende vragen
is het wel verstandig om aardappelmeel door je mix heen te doen de eene zegt van wel en de andere zegt van niet want de aardappelmeel kan zuur gaan ruiken klopt dat wat is jullie,s antwoord hier op en is er ook een vervanger voor de aardappelmeel michien wat raden jullie mij aan want dit is voor mij nieuw want ik wil zelf boilies gaan draaien
en wat voor melkpoeder kan ik het beste gebruiken ik heb al wat gelezen over baby melkpoeder maar wat voor soort melkpoeder kunnen jullie mij aanraden kunnen jullie mij hier bij helpen

mvg johan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-03-2005 08:53

Hoi Johan,

ingredienten gaan pas rotten als ze te lang in het water liggen. In dat geval heb je al een verkeerde stek gekozen.

Aardapppelmeel is prima te gebruiken, maar erg moeilijk vers te verkrijgen.
Ik heb er zelf aardig wat van weggevist. Tegenwoordig gebruik ik het niet meer en mis het ook niet.

Melkpoeders zijn er veel van. Kalver- en lammerenmelk zijn verkrijgbaar op plantaardige basis en op dierlijke basis. Meestal komt het neer op een sojaproduct, weipoeder, melkpoeder, vetten (meestal sojaolie) en nog wat spullen. Ze bestaan in koud water oplosbaar en in warm water oplosbaar. De in warm water oplosbaar bevatten meestal een hoger gehalte aan dierlijk eiwit. Het voordeel van de in koud water oplosbare variant lijkt me overduidelijk.

Beide dragen bij aan een beperkte houdbaarheid en zijn dan ook af te raden indien je je boilies mee wilt nemen op vakantie.

Ik begin de laatste tijd ook te twijfelen aan de meerwaarde van dit soort ingredienten. Ze lijken in een boilie overbodig

mvg Mitsz
jacco noordermeer

13-03-2005 17:13

mitsz meen je dit nu of niet ??
ik bedoel dus over de melkpoeders
in eerdere topics gaf je te kennen dat het wel een meerwaarde aan je boilie gaf :-?
johny blommers
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-03-2005 16:15

13-03-2005 18:04

heej!

ik heb ook met melk poeder gevist in mijn boilie en het resultat was goed! Maar of ik zonder melkpoeder minder gevangen had?ik zou het niet wteen!ik gebruik het niet meer!<Maar zijn er nog mensen die zeggen van op een boederij kun je veel leuke dingen vinden voor in je boilie hebben jullie iets?
jacco noordermeer

13-03-2005 18:59

ja hoor eieren :lol:
johny blommers
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-03-2005 16:15

13-03-2005 19:01

heej!

ja dat is wel een makkenlijk ingredieentr om te gebruiken!handig idee :P maar heb je ook iets voor geurtjes of voer?
jacco noordermeer

13-03-2005 19:19

vlaa i??
johan carsouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: groningen

13-03-2005 19:38

hoi
dus als ik het goed heb dan kan ik ze alle bij gewoon door mijn mix heen doen kunnen jullie mij ook vertelen waar ik de aardapelmeel het beste weg kan hallen want de hengelsport zaak bij mij in de buurt heeft het niet hij verkoopt wel spullen van wielco maar deze niet

mitsz nog even een vraag welke melkpoeder zou jij mij aanraden je hebt wel wat terug gezegt over koud en warm maar ik ben er helemmal niet in thuis draaien van boilies dus welke melkpoeder raad jij mij aan

groetjes johan
jacco noordermeer

13-03-2005 19:52

johan de koud oplosbare melk pdr!!

aard appel meel is leuk spul maar niet een top product
nadeel is dat je boilie slecht uitwasemt
of met andere woorden je krijgt een zeer gesloten huid om je bal
johan carsouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: groningen

15-03-2005 17:39

hoi

jacco en mitsz
bedankt voor jullie uitleg ik weet zoon beetje nou
wat ik moet doen dus ik zou het probeeren en hoop
dat het lukt
bedankt jongens

groetjes johan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-03-2005 23:47

gecondenseerde melk, die ouwerwetse
jacco noordermeer

17-03-2005 15:03

he klaas ook lekker in de koffie!! :lol:
Plaats reactie