Hoe prik je een worm op de haak als je op karper vist


Plaats reactie
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

13-03-2005 21:32

Hoi,

Wie kan me vertellen hoe ik het beste een worm op een vrije kleine klauwhaak prik als ik op karper wil vissen? Gewoon in het midden er helemaal doorheen? 2x erdoor? Heb geen idee.

Bert
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

13-03-2005 21:41

Bert,

Inprinciepe doe je dit het zelfde als op elke andere visserij.
Dus je haalt de haak gewoon een keer of 3 door de worm zodat ie er goed op blijft zitten.
Zorg daar bij wel dat de haak nog goed vlees kan pakken,dus dat de haakpunt goed vrij blijft.
Dus met een kleine klouw haak,een keer of 2.
Verder zijn er geen regels aan verbonden!

Zeker in deze tijd van het jaar kan een worm,sneller resultaten geven.
Dus je gebruikt gewoon een boilie/particle/pellet als haakaas op je hair,en prikt er nog een mooie worm op de haak.
Dit om de karper sneller tot aazen aan te zetten.
Zit in het toch wel jagers instinct van de karper.
Dus heeft hij toch al niet zón trek,dan brengt zo'n bewegende en friemelende vriend voor mooie en onverwachte resutaten.
gewoon weg omdat het de karper nieuwschierig maakt al die beweging van de worm.

Succes,

Greetz danny
johny blommers
Berichten: 10
Lid geworden op: 03-03-2005 16:15

13-03-2005 21:42

heej!

ligt er ook aan hoe groot de worm is en hoe dik de haak is. Maar ik probeer de worm er zoveel an te rijgen maar dat er van de voor en achter kant 2 cm niet aan de haak zit. En als dit niet lukt prik ik hem mestal 2 keer doorheen.

succes ermee!
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

13-03-2005 23:01

een worm is zeker een uitstekend aas, meestal doe ik meerdere wormen op mijn haak, hangt van het formaat af hoeveel. de eerste worm schuif ik over de steel en laat nog een stuk buiten de haak hangen en de 2e worm prik ik een paar keer door zijn lijf heen, dus op 2 manieren.

als ik ga karperen met wormen vang ik bijna altijd wel baars. Ook van leuk formaat.

mvg

dion
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

13-03-2005 23:33

Als ik een worm aan de haak doen heb ik brazem,baars of een paling maar nog nooit een karper op gehad
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-03-2005 15:40

Vis zelf met de pen heel veel met wormen. Meestal gebruik ik vrij grote, dan heb je meteen wat minder last van die gulzige baarsjes van 12cm die alleen door operatie te onthaken zijn. Meestal rijg ik de worm er een klein stukje op. Let trouwens wel op het formaat van de haak, ik heb met hele kleine haken regelmatig missers gehad, tegenwoordig gebruik ik meestal 6 of 4.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-03-2005 18:34

Ik doe meestal eerst ca een halve cm op de haak rijgen en dan de sliert die over blijt prik ik nog 1 maal over de punt. als finishing touch een klein piertje op de punt.

En dat ziet er lekker uit :lol: de wormpjes kronkelen nog goed
beetje bij beetje
Plaats reactie