Siliconekit


Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

23-01-2005 12:28

Marc,

Voor zover bekend is het niet schadelijk (beter :wink: ).

Wouter,

De twee W's verwisseld, sorry daarvoor, maar het is toch bij de goede terecht gekomen. Het meel vermeld ik niet omdat dit juist het ingredient is, waar ook velen nog steeds naar op zoek zijn. Kwestie van gebondenheid van de informatie. Maar ik zie je vast nog wel aan het water, dan discussieren we er wel verder over.
mvg

Bart van den Hurk
wimke vd sanden
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-03-2004 16:14
Locatie: boxtel

23-01-2005 15:58

ik wil wel eens weten waarom het wel elastisch is dat spul dat naar buiten komt??!!en dan erbij wimke of outer het begint alletwee met een w maar het scheelt heel veel hoor!!ik snap ook wel dat je opkomt voor jou merk bollies

mvg wimke
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

23-01-2005 23:23

jeroen postma. schreef:Maismeel bevat ontzettend veel eiwitten, daar komen nog de vetten e.d. bij. trouvit bevat heel veel aminozuren, dit is al visvoer en er zijn aminozuren in verwerkt omdat dat goed is voor de vis, zonder gaat deze dood.
Dat kan je niet vergelijken met chocola, chocola is geen puur ingredient, cacao, suiker, vet, noem ze maar op, maismeel is een pure substantie, het is niet vergelijkbaar.


Toch maar weer even de studieboeken in Jeroen :wink: groot gedeelte wat hier staat klopt niet. Maismeel bevat bijvoorbeeld maar klein percentage eiwitten maar daar tegenover een groot percentage koolhydraten :)

Geeft verder niks hoor, wou alleen ff vermelden dat wat je beschreef niet helemaal klopte.

Ingredienten voor pop-ups, voor de zelfdraaiers toch maar gewoon garnalenmeel gebruiken prima ingredient met veel drijfvermogen.

Verder zijn er nog wel andere pop-up mixen te vinden mbt ingredienten, gewoon zoekfunctie hier ff gebruiken of googlen :lol:

Mvg Ulco,
Laatst gewijzigd door Ulco Bosma op 23-01-2005 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-01-2005 23:23

Zijn wel meer melen die gummy achtig worden door verhitting Wimke,daar is niets vreemd aan.
Zegt ook niks over het wel of niet eetbaar zijn.

Als de theorie achter dit hele verhaal is dat iemand geconstateerd heeft dat iets elastisch is en dat het daarom silicone kit is begin ik toch stilaan van mijn stoel te vallen van het lachen
Hugo Bovenmars

24-01-2005 11:06

jeroen postma. schreef:Maismeel bevat ontzettend veel eiwitten......


:roll:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-01-2005 11:18

Wimke,

Lezen is ook een vaardigheid die je net zo goed moet kunnen beheersen als typen, wil je constuctief deel nemen aan dit board. Lees mijn vorige post nog eens, dan je vraag en je weet het antwoord! 8)
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-01-2005 11:41

Kom op heren, dan voor Jeroen ook de cijfers anders weet hij het nog niet.

per 100 gram,

Gedroogde Zoete maïs: 1221 kJ, 3 gram eiwit, 10 gram koolhydraten, 4 gram vezels, 2 gram vet, 250 mg kalium, 1 mg natrium, 11 mg calcium, 0,4 mg ijzer, 0,12 mg B1, 0,07 mg B2.

In procenten volgens de voedingstabel EA,

per 100 gram,

11,17 eiwit NEB= netto eiwitbenutting 49!!
78,72 koolhydraten waarvan 7,70 suiker, 92,30 zetmeel.
10,11 vet.

Ontzettend veel eiwit, tsja wat denk je nu zelf?

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-01-2005 20:58

Jaa hahahaha schitterend en wat gebruiken ze voor hun normale boilies ??

Geraspte lood ???

Kom op joh sileconen kit dat bestaat niet joh
gegroet
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

25-01-2005 21:23

ja stom:S had zetmeel moeten zijn, was er even niet bij, heb het dan ook maar meteen aangepast, maar de rode lijn door het verhaal was wel duidelijk toch;)?
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

25-01-2005 21:28

Toch is siliconenkid mooi spul :roll:
Het kost weinig is overal tekoop 8)
Ik heb er me boot mee gedicht :-?
De afvoer mee gerepareerd :-?
Mijn vriendin heeft er een paar prachtige tieten door :P
En nou maak ik er pop up's van :wink: CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

25-01-2005 21:53

Hoi Bart,

Hoi Bart, ik spreek jou hier maar op aan omdat jij in dit geheel toch pro-line vertegenwoordigd als ik het zo mag stellen.
Ik ben vandaag ook naar de winkel gegaan om een potje van deze befaamde(imiddels legendarische) pop-ups gaan te kopen. Nou viel het mij toch ook op dat deze substantie meer weg heeft van siliconenkit(rubberachtig met bijbehorende smaak), dan van een geheimzinnig gekristalliseerd meel, waarvan jij Wouter aan de waterkant gaat overtuigen. Dit vind ik ook een beetje dubieus klinken, want enige duidelijkheid in zake kan toch wel verschaft worden neem ik aan als de goede naam van pro-line op het spel staat. Vooral ook omdat pro-line toch in het onderste prijssegment zit, niet zo daaronder; Zou wat meer info geruststellend werken. Dat Frank Warrick, Dynamite Baits en andere deze technieken over gaan nemen, tsja die kans lijkt mij toch vrij marginaal met alle respect als ik de pop ups bekijk....

En in het algemeen vind ik de discussie dat wat goed voor een karper zou zijn ook in nature door de karper op de bodem te vinden zou moeten zijn toch ook wel een beetje kort door de bocht, of ben ik nu de enige...
Meestal is kunstmatig voer(wel weldoordacht en goed uitgebalanceerd) beter voor de gezonheid van mens en welk dier dan ook dan wat in de natuur te vinden is.

Daarom overlijden er tegenwoordig zoweinig mensen aan scheurbuik!!!!!
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

25-01-2005 22:18

hoi albert...waarom zou een gerenomeerd merk risico gaan lopen met een product als een pop-up. Als het werkelijk zo zou zijn loop je toch wel erg groot risico om door de mand te vallen, voor een paar pop-ups is dat het heus niet waard. Dus neem maar van mij aan dat in deze pop-ups echt geen siliconenkit zit! Komt op mij nu beetje over dat je of proline neer wilt halen of hun pop-up recept wil hebben. Denk dat je bij geen enkel bedrijf te horen krijgt welke ingredienten ze gebruiken in hun pop-ups dus waarom zouden ze dat bij proline wel moeten doen. Als je die dingen niet vertrouwd vis je er gewoon toch niet mee, heel simpel!

Mvg Ulco,
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

25-01-2005 23:06

het kan best zijn dat het een meel is dat word toegevoegd wat het drijfvermogen versterkt

of dit een natuurlijk meel is daar twijfel ik wel erg over

gezond op termijn daar durf ik nog niet aan denken

vergens mij krijgt zo een vis zo een bol nog niet afgebroken in zen darmen als ie per ongeluk eentje binnen krijgt

komt er hetzelfde uit dan dat ie erin is gegaan

och ja mij boeidd het zo niet zo want sta er zo wie zo niet achter
op het randje
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

26-01-2005 00:23

Hoi Ulco,

Laat ik voorop stellen dat ik niks tegen pro-line heb, en ze goede zaken toewens.
Maar heeft idereen de desbetreffende boilies wel eens gezien? Ben ik dan de enige waarbij er echt een merkwaardige blik in zijn ogen verschijnt.
Ik zeg dus ook niet dat er siliconenkit inzit.
Mijn vraag is wat kan Bart er nog over vertellen, en hoe dit spul dan te verteren is? Het ziet er nu niet echt gezond uit, of ligt dit nu aan mij :o .
Maar Ulco jij gelooft zeker ook dat al die boilies natuurlijk/gezond geconserveerd zijn die in de schappen liggen en zeer gezond zijn voor onze vriend karper waar wij het toch allemaal zo goed mee op hebben.
Ook zijn er bij waarop de zak staat dat ze niet geconserveerd zijn toch blijven ze jaren goed ra ra hoe kan het.
Ook aan menselijke voeding wordt genoeg gerommeld, ik hoef hier toch zeker geen voorbeelden van te gaan geven. En dit zijn ook grote bedrijven Ulco. Het gaat om geld.
Daarom staat er nagenoeg op ieder mensen/dierenvoedingprodukt de ingredienten!!!!!!!!!
Maar nee hoor op boilies hoeft dit natuurlijk niet, het zou eens in verkeerde handen vallen die ingredienten dan is de staatsveiligheid er mee gemoeid. Als de boiliefabriekant die ballen gewoon veel goedkoper kan maken(zoals in iedere andere normale markt) dan jij kan hij gewoon op de zak zetten wat er inzit want jij kan ze toch niet goedkoper maken!!! Simpel eigenlijk he.
Ik ben blij dat je me doorzien hebt dat ik pro-line het recept wil ontrafelen.

Hoi Bart,

Ik hoop dat je weet dat ik pro-line niet probeer te beledigen, en je enige reactie op de vraag kan geven.
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

26-01-2005 09:37

Nu had een vismaat van mij ook deze pop-ups, en het voelde inderdaad rubberachtig . Waarna ik ook verbaasd was of dat wel goed is.

Gegroet Ruud
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

26-01-2005 12:09

Nogmaals..... pop up's worden niet opgegeten!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-01-2005 12:15

Robert Campbell schreef:Nogmaals..... pop up's worden niet opgegeten!
RC


Robert,

Het kan echt geen kwaad om rekening te houden met evt. schadelijke stoffen die zich in een pop-up bevinden.

Tijdens de dril komt de pop-up nogal een los,afhankelijk van hoe ie is bevestigd.

Stel dat een eend,zwaan of ander vogel hem vervolgens opeet.
Stek dat ie een tijd ronddrijft en later door een karper van de oppervlakte wordt gepakt.

Dan kun je wellicht toch spreken van een serieus probleem voor een van deze dieren.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-01-2005 12:28

Beste Albert,

Het meel zijn miniscule ingecapselde bolletjes, waarin lucht zich bevind, en even voor de duidelijkheid het verteert niet! Dit is ook niet erg, aangezien het merendeel van de pop up niet verteerd zal worden, maar als stront weer achter bij de karper verdwijnt. Door de fabrikant, oa van halffabrikaten en grondstoffen voor levensmiddelen en diervoeders, is ons gegarandeerd dat het product geen enkele kwaad kan voor welke diersoort dan ook en het dus gewoon kunnen toepassen in voorgeschreven hoeveelheden. Het overgrote deel van de pop up bestaat uit eialbumine, dit is een licht product, maar is op zichzelf niet voldoende drijfkrachtig. Dit was ook voorgaande jaren het probleem met de pop ups, dat ze niet voldoende dreven, vandaar dat we verder zijn gaan zoeken. Toen bij dit meel uitgekomen, wat het drijfvermogen vergroot, maar naar opinie van het algemene publiek nog niet voldoende. Toen zijn we de boilies nog gaan nabehandelen in de magnetron, helaas zorgt deze extremere verhitting in de magnetron ervoor dat dat nieuw meel gaat samenklonteren, wat zorgt voor de puntjes op de buitenzijde van de boilie, wat zoals ik al eerder aangaf een compromis is wat er minder mooi uitziet, maar iig wel drijft naar behoren. Ook ik weet dat die pop up er niet zo uitziet als bijv. een Solar of Dynamite pop up.

Dus laat ik het volgende stellen, als je met een pop up vist, enkele boilie in dit opzicht, dan zal deze 95 van de 100 keer aan de hair blijven, zeker onze pop up omdat deze nog eens ontzettend taai is en niet veel water opneemt zoals veel andere pop ups. Die 5 keer dat hij wel van de hair zou gaan is hij geheel niet schadelijk voor de karper, maar zal door de keeltanden fijngemalen worden en de darm passeren. De karper zal uit de eialbumine nog wel wat voedingsstoffen op kunnen nemen, waarna de rest als stront weer naar buiten zal verdwijnen. Ik durf dus ook met de volle 100% te garanderen dat het geheel niet schadelijk is voor de karper, het balletje wel af te breken is door vermaling in de keeltanden, gedeeltelijk verteerbaar en daarna de afvalstoffen weer naar buiten verdwijnen. Maar ik ben het ook met je eens als je zegt dat het er raar uitziet en dat er eigenlijk een andere oplossing moet komen voor dit compromis, waar we dus ook hard mee bezig blijven, maar ik geef toe dat pop ups altijd het grootste probleem zijn geweest binnen het gamma.

PS Ik vis zelf trouwens nooit met pop ups, dit geheel terzijde, puur omdat ik geen vertrouwen heb in dat drijvende balletje! Daarom net als in de vorige post: je moet ze niet te kopen en te gebruiken, je mag ze koep en gebruiken

Hopelijk is het verhaal nu wat duidelijker, veel dieper kan ik er helaas niet op ingaan.
Laatst gewijzigd door Bart van den Hurk op 27-01-2005 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg

Bart van den Hurk
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

26-01-2005 12:40

mij dunkt dat die capsel van die balletjes toch ook wel uit een of ander plastieksoort moet bestaan die tegen varwarming kan

als het niet schadelijk is mij best hoor

maar wat zal de volgende stap zijn in de boilieindustrie?

badankt voor de uitleg bart
op het randje
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

26-01-2005 14:49

Hoi Bart,

Bij deze wil ik je in iedergeval bedanken voor de uitleg. Voor mij persoonlijk als ik iets zie, wil je toch wat uitleg. Aangezien de pro-line web page hier geen uitleg over geeft, en de winkelier mij ook een beetje gaapachtig aan staat te kijken.

PS.

Pop Ups vangen in sommige situaties toch echt wel eens beter vis...
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

26-01-2005 14:50

Ik begrijp eerlijk gezegd de commotie niet,als je het niet geloofd dat de boilie niet opgebouwd is van eetbare producten dan kun je 2 dingen doen,
Laat de pop up de pop up en gebruik wat anders.
Laat de pop up onderzoeken op een labaratorium en trek dan conclussies.

Er zijn veel produkten die een plastic/rubberachtig uiterlijk hebben na bewerking(in dit geval verhitting) maar wel geheel ongevaarlijk zijn.

Of eet jij nooit Gummy beertjes of producten waar gelantine in is verwerkt(even oppassen wat je antwoord is want als je slagroom uit een spuitbus of pudding eet ben je al aan het liegen als je nee zegt)

Veder hebben een aantal eiwit poeders dezelfde eigenschappen namelijk dat ze door verhitting rubberachtig worden.

Ga je eerst eens verdiepen in allerhande meelsoorten en hun eigenschappen voordat je iets gaat roepen wat achteraf helemaal nergens op slaat,het doet je eigen geloofwaardigheid geen goed en de firma die je beschuldigt ook niet.

Ga er trouwens verder niet meer op in na een mail van iemand die deze topic gelezen had en met een reactie kwam waar een hond nog geen brood van eet.
Wil wel de laatste woorden hier nog even van diegene neerzetten en dat waren,

Ik heb altijd het beste voor met de karpers en daarom maak ik geen gebruik meer van de pop ups die door Proline op de markt worden gebracht omdat ik een hekel heb aan mensen die dieren iets te eten geven dat niet eetbaar is,ik maak vervolg wel weer mijn popups zelf met de Nash kurkballetjes die trouwens ook nog eens veel beter drijven dan die Proline siliconeballen.

EHHH zal op dit bericht maar geen antwoord geven dacht ik bij me zelf. :lol:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-01-2005 16:18

Wil,
die is zeker humoristisch :D :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

26-01-2005 16:51

Wat ik gehoord heb is dat de source pop-ups hum drijfvermogen krijgen door gemalen kurk teo te voegen aan hun mix. Dit lijkt me ideaal, je kunt altijd dezelfde mix gebruiken waarmee je vist. Tevens heb je geen last van het drijfvermogen dat minder wordt naarmate de pop-up langer in het water ligt, wat je met bakken vaak hebt. Overdreven gesteld, je moet om je pop-up uit te loden bijv 5 gram lood gebruiken en de volgende dag haal je in en hij zinkt als een baksteen. Lijkt een mooie oplossing als proline z'n pop-ups wil vernieuwen. Maar neem aan dat hiernaar al gekeken is.

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-01-2005 17:02

Beste Kees,

Zo werden onze pop ups 3 jaar geleden gemaakt, maar hier zijn we vanaf gestapt door de ontzettend slechte verwerkbaarheid van kurkpoeder in de mix (draaien op machines), tenminste als je het drijfvermogen hoog genoeg wil krijgen. Maar in the Source pop ups zit inderdaad dat kurkpoeder, ook zijn er enkele andere merken die het in hun pop up mix gebruiken. Hier is idd dus naar gekeken, gebruikt en niet goed genoeg bevonden.
mvg

Bart van den Hurk
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

26-01-2005 17:56

[quote="Albert v Hasselt"]Hoi Ulco,

Laat ik voorop stellen dat ik niks tegen pro-line heb, en ze goede zaken toewens.
Maar heeft idereen de desbetreffende boilies wel eens gezien? Ben ik dan de enige waarbij er echt een merkwaardige blik in zijn ogen verschijnt?


Nee hoor Albert,

Bij de 2 W's dus schijnbaar ook,

Wouter