Boilie keuze.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

14-08-2004 11:58

Goedemorgen,

Ik ben tegenwoordig met mijn vismaat op een vijver aan het vissen waar je goed karper kunt vangen. Alleen we hadden echter een vraag. Deze week gaan we weer boilies halen, en we vroegen ons af wat voor soort boilie we nu moesten kiezen.

Even wat info over het water:

-Er zit een groot karperbestand in, spiegels schubs rijen gras, vrijwel alles, tot diep in de veertig pond.
-Er wordt wel veel gevist, maar er heerst nog geen dressuur.
-Voorvoeren is er niet nodig.
-Het is een vrij grote vijver met een eiland in het midden.
-De diepte loopt tot rond de twee meter.
-De bodem bestaat uit slib, zand en soms bouwafval.

En wat we ons dus afvroegen:

-Wat voor soort boilie raden jullie ons aan?
-Of wat voor alternatief(bijvoorbeeld tijgernoten)?
-Pop up of zinkend?
-Nog een goede toevoeging aan de boilie of in het pva netje?

We hopen serieuze Antwoorden te krijgen, en als het bericht je niet zint, laat het dan aub gewoon zo en geef geen nuteloze reacties.

Bij voorbaat dank,

Tijs en Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

14-08-2004 12:24

Hebben we hier te maken met een karperput?? gwoon een bijkomende vraag hoor

Ik zou persoonlijk voor een fruitige pop-up (pop-up omwille van die slib enz....) kiezen...deze hebben de meeste instant-respons. En aangezien voorvoeren er niet nodig is zou ik dit proberen. Op deze plassen waar veel karper in verhouding zit speelt het naar mijn inziens echter niet allemaal zo een rol. Ik zou zeggen wil je instant gaan vissen koop dan de mullberry en greenzing boilies van WS (watersportcentrale). Maar mss is dit te moeilijk voor je omdat je in Nederland woont. Neem dan een ander merk, maar met deze flavours heb ik goede ervaringen evenals met de Watersportcentrale in Genk :) . Goede boilies, ik durf ze zelfs instant te gebruiken op een meer..........wel 2 boillies op een hair. Probeer ook eens een zinkende en een pop-up (snowmanrig) op een hair. Je gaat je boillies toch kopen zeg je niet zelf maken..........dan zijn er in mijn ogen slechts 3 merken die voldoen namelijk: proline, mainline, WS.

Vang ze en laat iets weten,...
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

14-08-2004 12:28

Zou het eerst eens een tijdje met verschillende aassoorten proberen, als ik ergens nooit eerder het gevist begin ik meestal met aan 1 hengel tijgernoten en andere hengel een zoete boilie op een klein bedje hennep, ik heb er altijd goede resultaten mee behaald op voor mij nieuwe wateren dus wellicht jij ook :) Mocht het niet werken naar een paar weken vissen probeer je bijvoorbeeld aan 1 hengel een pinda en aan de ander een vismeel boilie. Zou er wel voor kiezen om met pop-up te vissen inverband met de slib waar je het over hebt.

succes

Mvg Marco
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

14-08-2004 13:54

een visboilie kan nog altijd wonderen doen.
Ik hou van altijd anders zijn dan andere doe eens een rara smaak.
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

15-08-2004 14:43

Mijn keuze op dit water zou zijn; 1 hengel vismeelboilie op een bed van duivenvoer en (gemalen)vismeelboilies en 1 hengel met een squid & octopus popup op een bed van duivenvoer, gewoon omdat een vismaat van mij hier een hele goede instant response op heeft 8)
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Plaats reactie