boiliemix


Plaats reactie
henry Haan
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-02-2004 14:25
Locatie: Delfzijl

19-07-2004 19:47

Graag zou ik wat tips willen over mijn samenstelling van mijn boiliemix.
1 kg. tarwemeel
1 kg. maismeel
1 kg polenta gries
1/2 kilo melkpoeder
1 kg gemalen belamy hondevoer
50 gr/kg. knoflookpoeder

Ik ga in de vakantie(samen met een vismaat) op een groot meer in Duitsland vissen. Hier wordt zover ik weet erg weinig gericht op karper gevist.
Ik hed eerst koivoer in deze mix gebruikt, maar aangezien ik zo'n 25 kilo wil gaan draaien wordt dat wel erg prijzig.
Dus mijn vraag:
1. Zou dit een goede mix kunnen zijn?
2. zal ik polenta gries vervangen door griesmeel, aangezien polenta een maisproduct is en ik ook al maismeel gebruik.
3. zal ik de belamy vervangen door een ander product( bv. cédé of koivoer)

Als jullie tips en/of aanvulling hebben op dit recept zou ik het graag horen

groeten Henry
Lars Aslander
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-07-2004 19:00
Locatie: Appingedam

20-07-2004 22:36

Ik zou er ook nog wat griesmeel doordoen. En ik zou wat minder polenta gebruiken. Verder ziet de mix er goed uit. Als er vragen zijn hoor ik het wel. mazzel!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-07-2004 02:36

Henry,

als je het maismeel vervangt door griesmeel heb je een prachtige mix.

vraag je winkelier naar hondenvoermeel(Wielco). Scheelt een hoop gezeur met malen.

groeten Mitsz
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

21-07-2004 23:05

Belamy... dat ken ik nog van vorig jaar... viste het gewoon naturel, geen boilies van gemaakt dus :P

Waar haal je dat ook alweer vandaan? Aldi ofzo?

De mix ziet er verder goed uit, alleen zou ik inderdaad het maismeel half vervangen voor griesmeel :wink:
Nothing can beat a well-sized carp in the morning
Gebruikersavatar
Martijn Weenink
Berichten: 151
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo

22-07-2004 21:56

Zou er geen knoflook door heen doen, zou gaan voor een zoete lokker, zoals suiker, stroop, honing of melasse (neem aan dat je het goedkoop wil houden) Als het water inderdaad nog een beetje maagdelijk is, lijkt me dat veel beter.
Liever 10 'kleine' vissen dan een dertiger die niet bijt.....
Harald Bremmer

22-07-2004 23:28

Prima mix Maar waarom hondevoer is vismeel niet goedkoper?
Ik zou gewoon wel de knoflook proberen en die zoete rommel. Aromix van sensas is een goed iets. Tip: die vers de vase flessen. Zo zoet als wat en het meurt goed.
michel Tat

23-07-2004 08:14

hey mensen ,

ff een vraagje , kan je niet je ready mades ,ongekookt invriezen zodat je je eigen freezer baits maakt en ze zodoende langer vers kan houden ?

of werkt dat niet ?

michel
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-07-2004 09:15

Michel,

Ready mades zijn juist buiten de vriezer houdbaar doordat ze middelen bevatten met een conserverende werking. Freezerbaits zijn juist over het algemeen beter voor de karpers en voor de vangsten doordat ze minder of helemaal geen van deze middelen bevatten. Ready mades invriezen heeft dus geen zin, je moet een kwalitatief goede boilie hebben en de consequentie is dan dat je ze in de vriezer moet bewaren om te voorkomen dat ze schimmelen/bederven.

Groeten,

Mark
michel Tat

23-07-2004 10:37

sorry ik denk dat mijn vraagstelling een beetje verkeerd was, ik bedoelde denk ik eigenlijk meer home maids,dus zelf gemaakte boilies.

ik wil namelijk van het weekend voor het eerst zelf boilies maken (zonder conserverings midd., maar als het te veel wordt dacht ik ze te bewaren in de vriezer ivm met de versheid.

dus ik vroeg me af of dat zin zou hebben

ik hoor het graag van jullie.

Groetjes ,

michel
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-07-2004 11:48

Michel,

Dat is precies wat bijna alle zelfdraaiers doen, na het koken en drogen de boilies verpakken en invriezen. Per voer- of visbeurt haal je eruit wat je nodig hebt.

Groeten,

Mark
michel Tat

23-07-2004 11:54

HELEMAAL TOP !!!!

dat is nou precies wat ik horen wou ,en waar ik op hoopte , ik dacht wel dat dat zou kunnen,maar wist het niet zeker.

hartstikke bedankt, en ik ga vanavond het amsterdamse bos in!

ben benieuwd of mijn boilies gaan vangen

groetjes,

michel (PS> TOP site voor beginnende fanatieke vissers)
Plaats reactie