Vraagje over boilie receptje


Plaats reactie
Mazter Paz
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Nederland

30-06-2004 11:23

`kGa weer eens een keer proberen om ze zelf te maken! Laatste keer was niet echt een succes (niets gevangen), maar misschien komt dat wel omdat ik toen gewoon maar wat ingredienten wat bij elkaar gegooid had! :P Toch wil ik het nog wel een keertje proberen! Nu geen ingewikkelde mixen met (voor mij) vreemde ingredienten, want ik wil het deze keer graag simpel houden. Nou heb ik wat spullen in huis gehaald, en ik had het volgende in gedachten:

200 gr. Tarwegriesmeel
100 gr. Maismeel (zoet)
60 gr. Aardappelzetmeel
40 gr. Vanillesuiker
100 gr. Gemalen hennep
4 eieren

Lijkt jullie dit wat of zitten er misschien teveel koolhydraten in deze mix? Of misschien wel te weinig eiwitten? Moet ik andere verhoudingen nemen of is dit misschien toch een redelijke mix?
Tips graag!
Met de vriendelijke groenten,

Mazter Paz...
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

30-06-2004 16:14

Mazter,

je hebt wel de goeide ingredieten dus dat zal wel moeten lukken.
Maar als je alles opteld dan komt je op zo'n 500 gram aan ingredieten dus zo ik een eitje meer nemen, zo bind het beter aan elkaar en zullen ze waarschijnlijk ook makelijk draaien. Neem per 100 gram telkens 1 ei.

veel succes ermee.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

30-06-2004 17:17

ja,en ook zeer veel vertrouwen,zo kom je het verst van al,geloven in uw boelies,want als je eenmaal aan andere combinaties begint wordt het moeilijker om de perfekte bol te maken,vertrouw uw eigen mix!!!! :roll: 8)
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2004 18:49

Heren,

Mazter gebruikt ook 100 gr hennep in zijn recept. Dit neemt bijna geen vocht op, dus ook geen ei. Waarschijnlijk zijn die vier eieren dus wel genoeg.

Beste Mazter, recept zal instant prima werken. Als je wil gaan voeren, zou ik de griesmeel eruit gooien en vervangen voor volkoren tarwemeel.
De vanille suiker vervangen door magere melkpoeder en de hennep halveren. Als ik het wel heb gaat het er dan als volgt uit zien.

tarwemeel 200
maismeel 100
a-zetmeel 60
melkpoeder 40
hennep 50

alles aanmaken met de eitjes. Je haalt met dit recept voldoende eiwit uit de eieren zelf. Voor het najaar en de winter kun je er nog een handje vismeel bijgooien.

vertrouwen vind ik niet zo belangrijk. Ervaring destemeer.....

MVG Mitsz
Mazter Paz
Berichten: 45
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Nederland

01-07-2004 07:30

Okee, bedankt heren! :wink: Ik ga het proberen. Hopelijk deze keer met meer suc6 :lol:

En Mitsz, ik wil er idd ook mee gaan voeren, dus bedankt voor de toelichting! Ik ga het zeker proberen! Want volgens mij moet je ze met zo`n simpel receptje ook prima kunnen vangen!
Met de vriendelijke groenten,

Mazter Paz...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2004 08:26

klopt! :D
Jos de Laat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-09-2003 02:00
Locatie: Rutten

02-07-2004 22:47

hey,

ik denk dat je goed in de richting zit, maar mitsz ik vind vertrouwen juist een van DE belangrijkste dingen want hoe kom je aan ervaring als je voor het eerst met je eigen mix gaat vissen?

met vriendelijke groet,

Jos

maar ik denk dat je recept wel goed is mitsz
!Karper is een obsessie!
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

04-07-2004 11:26

Ik gebruik zelf 12 eieren per kg droge mix oftewel 500 ml ei.Omdat het anders te dik wordt voor de deegspuit.

mvg Yuri
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-07-2004 18:00

Beste Jos,

al menig maal heb ik vol vertrouwen aan de waterkant gezeten met een nieuwe boilie-creatie en vervolgens ervaren, dat ik niets ving.

Er zijn goede en slechte boilies te maken. Hoe hoog je vertrouwen ook is, met een slechte bol zul je nooit veel vangen op regelmatige basis.

Na een tijd rommelen in de boiliekeuken zul je dus ervaren welke receptjes er een stuk beter zijn.

vertrouwen mag je houwen.

met vriendelijke groet Mitsz
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

04-07-2004 18:43

[quote="mitsz van der kamp"]Beste Jos,

al menig maal heb ik vol vertrouwen aan de waterkant gezeten met een nieuwe boilie-creatie en vervolgens ervaren, dat ik niets ving.

Er zijn goede en slechte boilies te maken. Hoe hoog je vertrouwen ook is, met een slechte bol zul je nooit veel vangen op regelmatige basis.

Na een tijd rommelen in de boiliekeuken zul je dus ervaren welke receptjes er een stuk beter zijn.

vertrouwen mag je houwen.

met vriendelijke groet Mitsz[/quote]




beste mitsz,
vertrouwen moet je aanleren,als je een goeie mix hebt ga je vol vertrouwen gaan vissen,als je weet dat jouw mix niet in orde is dan zit je te twijfelen aan de waterkant,vertrouwen is er altijd,hoe je het ook draait of keert!!!!
8) :roll:
hou het netjes aan de waterkant!!
Plaats reactie