boilies.


Plaats reactie
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

07-05-2004 12:22

aloha mede karpervissertjes ik vang goed op mais op brood enz. maar heb nog nooit wat gevangen op een boilie (ik vis er ook bijna nooit mee ) waar kan dat aan liggen? voer ik niet goed? ligt het aan de boilie zelf?(zo ja welke boilies zou ik het best kunnen gebruiken?(wel betaalbaar).

karpervissergroeten van kevin.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-05-2004 12:32

Dag naamgenoot,

Dat je nog niks hebt gevangen op een boilie komt misschien door het feit dat je het minder vaak hebt ingezet. Vis de komende tijd gewoon een van je hengels standaard met een boilie... en waarschijnlijk zal je dan wel vangen.

En goede boilies? Die betaalbaar zijn? Dan zal je toch al zelf moeten draaien of wat meer willen betalen.

Ik zal eens enkele goede kant en klare bollen noemen:

Nash monster pursuit

Martin SB monster crab

Starbaits Spicy fish (weet niet of het de juiste naam is.. het lijkt er in ieder geval op)

Dynamite Baits The source (duur maar goed)

Of de zelf gedraaide bol die uit maismeel, soyameel en griesmeel bestaat. Veel goedkoper en vaak ook nog eens beter.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

07-05-2004 15:27

Nou dan heb ik een beter advice koop freezer baits van proline zonder converceringsmiddelen en 4.50 de kilo (de Fich dan). De bolie;s die hier boven worden genoemd zijn soms meer dan 10 euro de kilo.
Zijn zeer goed.(na mijn ervaringen en meerdere visgenoten.

1 nadeel ze zijn alleen verkrijgbaar in zakken van 5 kilo daar betaal je dan 22.50 voor!!!!!!!!!!(dat is dus 4.50 de kilo)

Groetejes Jens
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

07-05-2004 16:57

nou bedankt jongens ik zal eens kijken wat ik doe.
grtjes kevin
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

07-05-2004 20:42

eej kevin,
misshien ligt het aan het water waar je vist misschien wordt daar niet veel met bollies gevist dan zul je ook veel meer op het vertrouwdere aas vangen zoals je zei mais of brood maar als je eenmaal mee bollies gaat voeren en je kunt er een beetje boven uitkomen dan zullen de bollen van jouw een stuk beeter gaan werken dan mais of brood.

veel succes sjorske :wink:
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

08-05-2004 12:50

Ik weet niet op wat voor water je vist, maar de diepvriesboilies van proline zijn idd best goed... En proline zit vlak bij je in de buurt dus misschien kan je daar rechtstreeks iets regelen...
Anders bij db... in helmond

Probeer eens regelmatig te voeren, bijv een week voor je gaat vissen op een vast tijdstip op de dag op de stekken een paar boilies neergooien. Gewoon een stuk of tien boilies per stek en dan volhouden, je zult zien dat je de vis op je aas krijgt en dat je ook op de boilie gaat vangen...

Zelf maken is nog altijd het beste, en het goedkoopste ook...

Suc6 er mee...
Plaats reactie