duivenvoer en boilie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

30-04-2004 21:22

ik wil binnenkort duivenvoer gaan halen. ze hebben 4 soorten( ik weet niet precies welke)ik weet alleen dat het verschil was tussen aantal verschillende particels. dus de een had wat meer particels als de ander.
welke kan ik het beste nemen? de ene met de meeste of de minste particels?
en ik laat het dan 24 uur weken en 25 minuten koken. maar moet ik het koken in het weekwater?
en als ik met duivenvoer voer kan ik dan ook met bijvoorbeeld een fluor popup vissen of moet ik er dan ook wat boilies bij doen?
en dan nog een vraagje over hennep. moet ik dit ook koken in het weekwater of in vers water?
ed berendse
Berichten: 68
Lid geworden op: 18-04-2004 18:34

30-04-2004 21:40

Sjoerd,

Het maakt in principe niet zoveel uit welke je neemt. Neem degene waar het meeste mais doorheen zit....bijvoorbeeld. Ik zou wel de particles koken in het weekvocht, zo blijft de geur/smaak beter behouden. Dit geldt ook voor hennep uiteraard. Als je met duivenvoer gaat voeren kun je in je voersessie ook wat boillies erbij gooien, zodat de karper hier ook gewend aan raakt. Je kunt ook zoeken op duivenvoer op de site, vind je genoeg info....Suc6.

Gr. Ed
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

30-04-2004 21:45

Duivenvoer bestaat toch volledig uit partikels?
:-? Ik zou niet weten wat er nog meer in kan zitten.
Ik zou voor de variant met de grootste zaden gaan, veel hele mais en erwten en dergelijke, en niet zo veel zonnepitten, want die blijven drijven, bij mij tenminste wel. Ook mungbonen werken bij mij goed, en de hennep uiteraard. 24 uur weken, uurtje zachtjes koken, indien mogelijk de hennep apart en korter(15 minuten) koken.

nog een geheime tip: gooi door een flinke emmer duivenvoer eens een pak CéDé Eivoer, vol met allemaal lekkere zaden en zaken als honing en dergelijke, gewoon meeweken.

Ook kan je het hele zaakje na het koken nog een paar dagen laten staan, wel zorgen dat het continu onder water staat, anders krijg je een beschimmelde bende.

Succes en groeten,

Edo Beltman
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

30-04-2004 22:27

waarom is het dan goed om het een paar dagen onder water te laten staan?
Jordy Buys
Berichten: 33
Lid geworden op: 23-06-2003 02:00
Locatie: Etten-Leur

30-04-2004 23:06

nog een geheime tip: gooi door een flinke emmer duivenvoer eens een pak CéDé Eivoer, vol met allemaal lekkere zaden en zaken als honing en dergelijke, gewoon meeweken. :roll:

Ik heb pas een goede tip je moet flink kleien en dat erbij gooien das pas flavour.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

01-05-2004 12:20

Neem het goedkoopste postduivenvoer dit bevat grovere soorten partikels. Sierduivenvoer of tortelduiven zit gebroken mais in.
De duurdere soorten duivenvoer bevatten vaak een kunstkorrel welke weer lijkt op een pellet, deze is al door weekt voor je ga voeren. Dit is de moeite niet waard, kan je net zo goed zelf een paar handjes pellets toevoegen als je gaat voeren.

Jos
ed berendse
Berichten: 68
Lid geworden op: 18-04-2004 18:34

02-05-2004 21:10

Jordy,

Dat jij nou in je particles schijt moet je zelf weten, maar hou je dan ook rekening met je eetpatroon dagen ervoor?? :lol: :lol: :lol: [/quote]
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

03-05-2004 18:42

ik ben nu ook bezig om 3 kilo particels te koken ik ga vrijdag vissen en ik doe vanaf vanavond elke dag iets minder als een kilo particels 20boilies en ik gooi er ook nog wat van dat lokvoer vanuit de winkel bij dit moet volgens mij goed werken of heeft iemand hier nog wat aan merkingen op of tips???....
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Plaats reactie