voorvoeren op eenkanaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

20-04-2004 12:07

Ik wil gaan voorvoeren op een kanal. Mijn planning is om met Paardenbix, mais en tijgernoten te gaan voeren en vervolgens met tijgernoten te gaan vissen. In welke hoeveelheden kun je het beste voorvoeren. Met name de paardenbix en mais. Ik lees soms dat de een 5 kilo mais voert en de ander nog geen halve kilo. Wat zouden jullie mij aanraden voor de kanaalvisserij en hoeveel dagen achterelkaar voeren jullie op een kanaal?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten marcel
Gebruikersavatar
Jelle Decock
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-01-2004 23:34
Locatie: Belgie Ronse

20-04-2004 13:41

Eigenlijk zou ik nu niet meer beginnen met een voercampagne omdat de paai er aan komt. Beter is om te wachten tot juist na de paai.
Enkel als ik in de buurt van een paaigebied zou vissen zou ik voeren in de paaizone maar in beperkte mate,zodat je ze dan op je aas kunt zetten.
Eens de paai gedaan is dan kan je op verschillende plekken je aas deponeren en vlugger succes hebben.(Aasherkenning)
Ik wens je een goede vangst toe.
Groet Jelle
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-04-2004 17:55

De paai? In april? apart......
Maargoed, rond de paaigebieden kan je je nu idd helemaal het schompes vangen, aangezien de vis al wel richting paaigronden trekt... Beetje strooien met particles en boilies(niet al te veel, kilootje of anderhalf samen), en vangen maar! (als het goed is :P )

Succes!
mvg daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-04-2004 18:21

Daniel,

Ging het maar zo makkelijk zoals jij het beschrijft....Ik ben bezig op een nieuwe(onbevisbare) stek op t kanaal en ik heb er al 3 nachten zonder karper opzitten :cry:

Marsel,

Wat Jelle bedoelt met het opstarten van een voercampagne is dat het nu een instabiele periode is omdat het water tegen de 10graden aan hikt...
De karper is op t kanaal vrijwel heel het jaar door actief (ivm scheepvaart en stroming) en zodra het water boven de 10graden is heeft die karper heel wat anders aan z'n koppie(ook al begint de karperpaai bij een bodemtemperatuut van 18graden) de vis gaat z'n maatjes opzoeken en blijft in de buurt van het paaigebied hangen....
Ik voer altijd voor, instant sessie's op t kanaal komen zelden voor bij mij op t kanaal omdat de vis weldegelijk is vast te houden met een flinke hoeveelheid voer(na de paai zo'n 10 kilo particles) maar toch gaat het niet altijd genakkelijk omdat de stroming van de sluis en/of scheepvaart heel je voerplek verspreid....daarom is het van belang om de vis te zoeken.
De karper kan je het beste "vangen" door goed te peilen, de kuilen in de bodem zijn zeer interessant omdat het natuurlijke voedsel en waarschijnlijk ook jouw voer zich ophoopt. :D
Mosselbanken en stenen zijn ook interesant maar kijk wel uit met wat voor systeem je vist omdat je lood de kans heeft zich vast te zetten tussen de stenen...een safety-clip is dan ook een goede uitkomst omdat je alleen het lood verspeeld en niet de karper :wink:
Dus nu is een goede oplossing op t kanaal: - Kies een stekkie uit,goed peilen, (verspreid) voeren met mais en boillies (hooguit 2 kilo mais en 1 pond boillies lijkt mijn een mooie hoeveelheid), en ga eens een tijdje vissen.....Het vangen kan zich even uitstellen maar als je een kanaalkarper in je handjes hebt dan ben je al dat harde blanken zo vergeten e je hebt het trucje(voor een klein deel) door! :D


Ik blijf in ieders geval doorzetten op die stek......de aanhouder wint moet je maar denken...


Succes ermee! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

21-04-2004 21:14

Op een kanaal heeft voorvoeren lang niet altijd nut... kanalen zijn lang en de karpers trekken heen en weer, probeer ze maar es een week bij jou op je stek te houden, dat wordt nog moeilijk :wink:
Gebruikersavatar
MauriceR Mittelmeijer
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-03-2004 21:29
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

21-04-2004 21:27

Voer bij een kanaal dat je niet onder de knie heb op meerdere plekken, hierdoor krijg je een beeld waar de vissen zich ophouden.

Zeker rond deze tijd kan dat veel nut hebben want je nu vastbijten op een stek is niet egt slim als je er 3 nachten nix vangt. Kan je beter tot na de paai wachten en een beterere stek opzoeken. Vaak de ondiepe stukken van een kanaal of zijtakken waar ondieptes zijn kan nu goed gevangen worden.

Maurice
Als ik op dit board zit, smacht ik naar de waterkant met al zijn prachtige dingen.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-04-2004 22:22

Koen, het vangen duurde bij mij ook tot de derde nacht, maar toen hadden we er wel gelijk drie! We waren toen al 3 weken aan het voeren, heel regelmatig 3 keer per week voeren, 1 keer per week vissen....
Steeds meer activiteit in het water, en ja, de derde keer was het raak... Wat ik met mijn uitspraak bedoelde is vind je eenmaal een goede stek en ga je daar wat langer voeren, dan kan je heel veel vis vangen, terwijl je 'collega's' zitten te blanken!

Veel succes iig,
mvg daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-04-2004 12:38

Ik heb het grootste deel van mijn karpers kunnen vangen op een (ondiepe) zijtak van het kanaal, op zulke stekken moet je wezen voor een voerplek aan te leggen omdat die karper er meestal wel blijft hangen.
De stek die ik nu bevis is vlakbij een sluis waar je perfect onder je eigen kant kan vangen maar ik denk ook dat ik op een ondiep stuk moet zijn(is 200meter verder van die sluis) en daar ga ik eens m'n zinnen op zetten! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie