zachte mais


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

09-03-2004 19:16

hej vissers,

ik heb een simpele vraag maar weet zo gauw het antwoord niet
ik wil dit weekend met mais gaan vissen met de vastloodmontage
heeft iemand hier ervaring mee ?? de mais valt er in mijn ogen
vaak af hoe doen jullie dit?

groetjes ferdy
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-03-2004 19:33

[quote="ferdy tibbe"]hej vissers,

ik heb een simpele vraag maar weet zo gauw het antwoord niet
ik wil dit weekend met mais gaan vissen met de vastloodmontage
heeft iemand hier ervaring mee ?? de mais valt er in mijn ogen
vaak af hoe doen jullie dit?

groetjes ferdy[/quote]

Ferdi,

Je kan er wel mee vissen alleen gaat het er idd snel van de hair af.Zeker als je ver moet werpen,ik zou het daarom alleen al niet doen,je zou het dan beter op een haak kunnen zetten,dus zonder hair.Als je het toch van plan ben zou ik wel om het half uur even kijken of het er nog aan zit.
Wat een goed alternatief is,is een zak harde mais halen bij de gespecialseerde viswinkel,die vervolgens koken.Dat blijft een heel stuk beter zitten en hoeft je dan ook bijna geen zorgen te maken dat het er snel af zal vallen(gaan).

Hoop dat wat gaat vangen!Mvg Danny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

09-03-2004 20:01

Wat ik vaker deed was het volgende...

voeren met een mengsel van 400 gram hennep, 400 gram kanarievoer, 100 gram tijgernoten en 100 gram sweetcorn.
En aan de hair deed ik dan 2 of 3 korrels sweetcorn en een halve tijgernoot. De tijgernoot trok ik dan tegen de stopper, en zo bleef de mais beter zitten.

Probeer maar!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

09-03-2004 20:57

Als je sweetcorn op de hair wilt vissen, gebruik dan gewoon een wat
groter stoppertje in je hair.
Wat ook kan, is de hele rig verpakken in een pva zakje. Wanneer je ook
sweetcorn erbij in wilt doen, droog dan de sweetcorn even af!

groetjes Benny
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

09-03-2004 21:40

Wat ik vaker deed, was gewoon de harde mais als haakaas gebruiken, die kookte ik dan in een mengesel van water en veel, heel veel suiker. Het wordt een plakkerig goedje, maar als je bijv. de harde mais mengt met de zachte mais, en gewoon de harde mais aan je hair doet, zal je geen problemen meer hebben met het kwijtraken van je aas.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

10-03-2004 22:04

Inderdaad, wanneer je harde mais weekt en kookt dan zal deze perfect op de hair blijven zitten. Let er wel op dat het kan gaan splijten mits niet hard genoeg gekookt, dat ik althans wel eens ooit meegemaakt. Wat betreft zachte mais: dze kun je beste niet op de hair doen, het zal er echter minder snel af gaan dan sommige verwachten maar toch zou ik daar niet op gaan gokken. Bovendien zul je dan meer witvis vangen dan karper over het algemeen. Wat je wel kunt doen is naast de 3a 4 harde mais korrels die op de hair zitten ook nog een stuk of twee zachte korrels aan de haak te doen als je cht met zachte mais te werk wilt gaan.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-03-2004 07:54

En waarom zouden die korrels niet mogen barsten? Ik gebruik ze bijna alleen nog maar gebarsten....
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

11-03-2004 11:48

Om sweetcorn op een gevlochten hair heel te houden kun je ook een klein stukje krimpkous om de hair doen, dit laten krimpen tot dat het vastzit op de hair en dan je sweetcorn hierop schuiven. Het rubber van de krimpkous is dikker en houd de sweetcorn veel beter. Ik vis zelf echter liever met harde mais dan met sweetcorn, of het moet aan de pen zijn :wink:
Plaats reactie