Nu een voerstek beginnen en je aas introduceren


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-02-2004 17:29

Beste boarders,

Ik ga een nieuw water aanpakken, en wil mn aas gaan introduceren, het water staat stijf van de dressuur en de mensen die er vissen kieperen en kilo's voer in (in de zomer !) alles op 1 plaats dus !

Mn voerstrategie weet ik al, maar wanneer zouden jullie, jullie aas gaan introduceren ??

De winter is een kut tijd (helemaal om je nieuwe aas te gaan introduceren) en daarna komt de paai das ook niet de beste tijd om je aas te introduceren, dus vandaar mijn vraag wanneer zouden jullie beginnen ?

Het is een ondiep water dat snel opwarmt ook nuttige informatie .
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-02-2004 19:05

beste bart-jaap

persoonlijk zou ik eind september oktober gaan beginnen
hele winter door kleine hoeveelheden voeren soms ceconcentreerd soms versprijdt,wel het geduld hebben en uithoudings vermogen ,om dit de hele winter te doen dan als de temperatuur iets stijgt ,het voeren iets opvoeren en beginnen met vissen zo rond maart april.

ik wens je veel succes
en veel strakke lijnen in 2004

groeten paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

24-02-2004 20:29

Bart- jaap,

Ik zou als ik jou was gewoon nu al beginnen met het voeren en dan vooral op veschillende plekken waar je vis verwacht.
Als je dit nu een tijdje doe gaat die vis wel aan je aas wennen.

Maare hoe groot is eigenlijk het water, heb namelijk een keer een artikel gelezen over voeren. Er stond in dat die gast op elke vierkante meter een boilie gooide en dat de vis zo wel aan zijn aas ging wennen. Alleen weet ik dan niet hoeveel boilie's je nodig hebten en het werkt weet ik al helemaal niet.
Heb het zelf nog nooit gedaan.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-02-2004 20:29

Er zit nog wel een tijd tussen winter en paai. De karpers paaien pas bij watertemperaturen van boven 15 graden celcius, vaak nog hoger. In aanloop van de paai moeten ze natuurlijk goed eten, is een vermoeiende bezigheid :wink: Dus ik zou gewoon beginnen met je aas introduceren als de ergste kou weg is en de karpers actiever beginnen te worden. Het najaar is natuurlijk een betere tijd voor lange voerperiodes maar das ook zo lang wachten he :D

Succes ermee

Groeten uut Wehl
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-02-2004 20:42

Inderdaad de beste tijd is natuutlijk om in de herfst te beginnen, maar goed heb ik niet gedaan stom maar waar.

Ik ga dit water dus echt aanpakken en het word een grote en lange voercampagne, wel met het gezonde verstand natuurlijk !

Maar is het dus een optie om nu te beginnen ? voor het komende jaar ?

Ik hoor het wel weer
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

24-02-2004 20:45

ja de paai duurt nog wel even, ik zou ook als het water warmer wordt gaan voeren. het is ondiep water dus de vissen reageren daar heel erg op temp verschillen en nachtvorsten etc. als de temperaturen weer gaan oplopen zou ik beginnen das meestal half/eind maart dan maandje volhouden en vol erop!! die paai moet je maar even door voor de paai bijten ze vaak wel goed hoor, daarna ist vaak even driet maarja ze kennen je aas dus die vang je nog wel een keer! :lol:
Plaats reactie