koi karpers en bolies?


Plaats reactie
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

21-02-2004 11:03

hallo,

als je nou koi karpers hebt of ga aanschaffen.

krijg je een hele stapel folders mee van hoe of wat.

dat koi's ook bolies lusten weet ik zeker (center parcs hihi)

maar wat als je deze in een leuk mooi groot aquarium doe en ze gewoon eens gebruik om je bolies te testen? ook kwa voedingswaarde en wat ze eerder pakken.

en dan komt nu als laatste is het ook mogelijk om bij deze vissen je onderlijn te testen? of te wel kan een haak (zonder weerhaak) geen kwaad bij deze mooie diertjes en in hoe vere onthouden ze dit?
(luc de beats de dunne lijnen)

groetjes
walter
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

21-02-2004 12:12

Center Parcs karpers eten inderdaad ook boilies :D

Boilies testen deed ik thuis ook in mijn aquarium met koi.
Er is inderdaad verschil te merken tussen het ene en andere aas.

Rigs testen heb ik nooit gedaan, maar dat kan uiteraard wel. Een koi is een "gewone"karper met een ander kleurtje, althans voor mij.

Weet wel dat de koi je nadien niet aardig meer zullen vinden :-?

Gr. Raymon
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

21-02-2004 12:22

ja dat de koi me dan niet meer aardig vindt is niet zo'n ramp een tijdje bolies voeren zonder haak en alles komt denk ik wel weer goed althans volgens luc.

maar wat is jou ervaring met koi's en bolies? en dan het verschil wat ze tonen bij de ene en de andere bolie.

bedankt in iedergeval.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-02-2004 12:29

Die van mij vreten de boilies ook wel, alhoewel ik ze gekker vind worden van een bepaald merk koi voer. Als je de ingredienten dan ook bekijkt is dat ook geen wonder, maar dat ter zijde.
Heb er ook wel eens aan gedacht deze korrels te gaan vermalen en die te gaan gebruiken in een mix, maar dat word nogal een dure geschiedenis. Nog maar ff niet dus.

Ik heb er nooit rigs mee getest, en dat zal ik ook nooit doen omdat ze me daar een beetje te duur voor zijn, voor het geval ik ze toch nog een keer wil of zou moeten verkopen, maar das een ander verhaal.

Groet
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

21-02-2004 21:28

Als je rigs gaat testen in een aquarium, hou er dan rekening mee dat de vissen erg wild worden. In een krappe omgeving als een aquarium kunnen ze zichzelf snel beschadigen!

vr gr Sjoerd
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

22-02-2004 16:10

ja dat ze wild worden dat snap ik ook wel.

het was gewoon zomaar een vraagje.

groetjes
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

25-02-2004 19:43

zijn die boilies niet een ongezond voor koi's? alhoewel ik alleen gewone melen in mn boilies gebruik ben bang dat als ik te veel boilies in de vijver knikker er de volgende dag een van die dure beesten boven drijft. bovendien eten ze volgens mij alles wat ze voor de kiezen komt omdat ze een voor een groot deel hun schuwheid zijn verloren. ze hebben immers geen reden om het voer te wantrouwen (wanneer je rigs gaat proberen is het misschien iets anders maar goed)

MVG


Andre
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-02-2004 20:47

Als je zelf je boillies maakt weet je natuurlijk wat je de vissen voorschotelt. Ik zou met kois wel uitkijken met wat je ze te eten geeft. Volgens mij is het toch iets meer dan een "karper met een kleurtje" Er zijn niet zomaar allerlei speciale koisvoeders, alhoewel dit ook deels commercie is. Ik weet wel dat kois zo af en toe ook wel een sneetje bruinbrood mogen hebben en dat hier niks op tegen is. Dus ik zou in de "koi-boillies" ook dingen als tarwemeel, zemelen en griesmeel e.d. verwerken. Het lijkt me dat dit dan ook niet zo veel kwaad kan. Maar als je dure koi-colletie boven komt drijven niet mij de schuld geven he :D

Groeten uut Wehl
Plaats reactie