''nieuw'' plasje/meertje/watertje


Plaats reactie
killian de bruijne

15-02-2004 01:11

hoi,

ik heb pas geleden een klein meertje ontdenkt waar een paar sloten bijeen komen. ik weet dat er 20+ en 30+ zit maar ook wel wat brasems!

ik heb via via gehoord dat er wel is gevist is (ruim 3 jaar geleden!!!) deze man viste toen met boilies en tijgers. nu wil ik er dit jaar met boilies gaan vissen op die 30ers van toen die nu meschien wel zijn doorgegroeit naar de 40 :lol:

nu wou ik graag aan jullie vragen wat nou een leuke niet al te moeilijke boilie is voor datsoort wateren maar nogmaals deze moet niet te moeilijk zijn!!


de tijgernoten die ken ik nu wel maar dioe boilies liever geen rm want ik wil er niet instant vissen maar gewoon 2 voerplekkne op bouwen :wink:

groeten killian
Karst-Erik Bus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: belgie

15-02-2004 19:03

als het water toch niet of nauwelijks bevist wordt en daarmee bedoel ik specifiek op karper.. kan het zijn dat een iets langere voerperiode gewenst is. immers de boilie komt niet voor in de natuur.. voer dan over een langere periode op veel stekken op de plas niet de hoeveelheid maar de regelmatigheid is hier het belangerijkst. (luccen) de karper moet je aas zonder wantrouwen gaan nemen.. als je op veel stekken regelmatig wat voert komt de karper het des te sneller tegen.. dit is natuurlijk allemaal overbodig als de karper je aas al neemt... Als je de biggen wilt vangen dan zijn compacte voerstekken met een redelijke hoeveelheid voer het handigst. zo kan een grote karper het beste de stek domineren als het ware.. natuurlijk is dit nooit bewezen maar sommigen zweren erbij
ik zou steeds een aantal voerstroken maken op verschillende stekken maar wel steeds de stek waar je de grote wilt vangen onderhouden.
killian de bruijne

15-02-2004 21:14

naja, ik wil nu effe 10 kg boiles voor dat waterke gaan draaie weet cker dat ze boilies lusten/weten wat ze zijn.......

het meertje sluit nml aan op het gaaserplas aldaar er veel gevist/overgevoerd word met boilies

maar welke boilie moet ik hiervoor maken iemand tip/recepten e.d.>??


ik hoor t wel, killian
Gebruikersavatar
erik pronk
Berichten: 8
Lid geworden op: 05-02-2004 00:07
Locatie: zoetermeer

16-02-2004 11:18

Weet je wat nou het leuke is van het karpervissen, het zelf uitvinden van effectieve voer methodes, het maken van eigen bolies, hoeveelheden voer etc..... :roll: 8) 8)
als ze me missen ben ik VISSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
killian de bruijne

16-02-2004 15:23

weet je wat nou het rotte is?

1dat ik (te) weinig tijd heb
2 dat als ik tijd heb ik aan de waterkant ga zitten :x
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-02-2004 15:37

Killian,

Dat is een keuze die je zelf maakt. De ervaring leert (bij veel mensen) wel dat geïnvesteerde tijd in rondlopen, rondvaren, peilen, in bomen klimmen en simpel observeren zich dubbel en dwars terugbetaalt. En zoals Martijn aangeeft, als je een resultaat helemaal alleen bereikt hebt smaakt het dubbel zo zoet...

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-02-2004 15:42

om resultaat te krijgen moet je tijd investeren, kan je dat niet verwacht dan ook niet een super resultaat, op wat mzzl na dan. Ik vind dat je moet werken voor je vissen dan is de voldoening groter!
Karst-Erik Bus
Berichten: 33
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: belgie

16-02-2004 16:54

Daar ben ik het helemaal mee eens martijn!! Werken voor de vis is bij mij een vanzelfsprekendheid. Maar dat werken is bij iedereen verschillend denk ik. De een vind werken: veel nadenken, veel proberen, veel verkassen, veel vissen, en dat misschien voor een beperkt aantal karpers.. terwijl de ander het misschien alleen bij veel vissen houdt en daarbij veel wil vangen. Ikzelf probeer in een jaar afwisselend te vissen.. moeilijk en makkelijk water. Je kunt immers ook niet altijd patat hebben je moet ook eens naar een goed restaurant gaan;)
Plaats reactie