ja


Gebruikersavatar
Richard Hoogstraten
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-01-2004 16:30
Locatie: Wapserveen
Contacteer:

13-02-2004 23:22

Je hebt groot gelijk!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-02-2004 23:40

Het liefst draai ik ze zelf, maar voor mensen die er geen tijd voor hebben is een freezer boillie gemiddeld genomen altijd wel beter dan een of andere ready made. Heb vandeweek nog ergens een halve kilo readymades gevonden, die dingen waren nog helemaal intact, volgepompt met conserveringsmiddelen... zegt voor mij genoeg.

mvg
stefan
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

14-02-2004 00:31

Ik rol ook wel graag zelf, maar ik ga het dit jaar toch eens op freezers doen. Idd, tijd is mijn grote vijand. En dan zeker om genoeg voorraad te hebben om eens een degelijke voercampagne te doen.
De prijzen vond ik trouwens best meevallen. Met mijn eigen mix ga 'k niet veel goedkoper uitkomen. Of de freezers het evengoed gaan doen zullen we wel zien op dan.
Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

14-02-2004 10:08

ik heb nooit gevist met de boilies van de boilie boer ( heb wel mijn eigen mix daar laten draaien) bij mij in de buurt vissen verschillende jongens met die mix en allemaal zijn erg te spreken! een goede bal voor weinig geld!! en je hoeft niet lang te wachten voor het klaar is! een aanrader! de boilie boer in Neede.

ps. heb geen commercieel belang bij!

een nieuw bedrijf is MVL Catch uit Zutphen ( hengelsport zutphen). ook hier kun je je eigen mix laten draaien. maar ook hebben ze hun eigen mix. ook veel goede berichten over gehoord. ( zal het zelf eens gaan proberen)

succes
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

14-02-2004 13:13

mark, ook ik ben het helemaal met je eens. ik heb daar mijn eigen mix laten draaien, tegen een bedrag waar ik het zelf niet voor kan maken, zeker als ik het begrip tijd meneem.

ook voor mij geld: geen commercieel belang be'j den boer...
groetjes Da Fox
jan de keizer
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-10-2003 02:00
Locatie: land van maas en waal

15-02-2004 13:39

ik zie veel merken diepvries boilies voorbij gaan hier, even terug te komen op boilieboer prima spul goed mee gevangen :wink: maar er is nog een topper en die word hier vergeten ks knikkers van herman koenen een wereld bol 8) gr jan
weer of geen weer altijd karper weer!!
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

17-02-2004 16:38

ik weet niet maar ik vis met een freezerbait van 4.20 de kilo zeer goed dus koen heeft het mis.Met die bolie is erg goed gevangen en ik ga niet meer draaien want met eieren ben je dat ook al gauw kwijt en kost een hoop tijd.
En een bolie van 1 euro de kilo kan amper een bolie wezen meschien met alleen tarwe en maismeel alleen dan ben je nog meer al een euro kwijt en dan de eieren nog.

Groetjes Jens
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

18-02-2004 13:49

Weet jij wel wat er in jouw freezer-bait zit dan? kan evengoed een crap-bait zijn met alleen wat tarwe,- en maismeel. Daar betaal je dan mooi 4 euro de kilo voor. :roll:
Ik maak ze ook zelf en ben toch een stukkie goedkoper uit.
Het gaat volgens mij niet zo zeer om de ingredienten, maar om de aanpak. (wil niet zeggen dat je met 60% zand in je bollie nog goed zal vangen) :P
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-02-2004 15:04

Wel gaat iedereen met mais en tarwe voeren, maar een boilie ervan maken is weer niet goed volgens hun... RAAR!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

18-02-2004 19:42

he stefan

Dit is een zeer goede bolie uit eigenervaring en ook van andere goeie vissers waar bij wij samen niet aan kunnen tippen. Dit is de proline bolie 5 kilo zakken probeer maar een keer.

En bij een bolie gaat het zeker om goede ingredienten. AL was dit toch zo deed iedereen niet zo moeilijk over goede combinaties in een mix. :o

En met simpele producten hou je een vis niet lang op een stek. (dan heb ik het over b.v. een plek waar je een heel seizoen zit.) Of een gedresseert water dan kun je mij niet wijs maken dat het niet uitmaakt met wat voor ingredienten je zit te vissen.

Groetjes Jens
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

18-02-2004 23:43

In de Proline freezers die wij gebruiken zit robin red. Is sowieso al beter dan zn crab balletje. Hou de vis best lang op de stek dus ik vind het een aardige bolie. Ik vind 4 euro dan niet zo heel duur en dat heb ik er best voor over want het scheeld me heel wat gekut in de keuken.

Groeten René
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

19-02-2004 08:34

Feit is dat je ook bij een (bv proline) freezerbait niet weet wat erin zit. Ook in freezerbaits zit genoeg chemische troep en ook hier kunnen versneden producten worden gebruikt. Het enige houvast dat steeds wordt aangeklampt is dat er geen conserveringsmiddelen in zitten. En dat er robin red inzit? Kan best zijn, maar welk soort, welke hoeveelheid, werking (want dat verschilt enorm)?

Feit is dat, als je volledige controle over de ingredienten van je boilie wilt hebben, je ze zelf moet maken!

Ik maak me hier zelf niet zo druk over, vis over het algemeen met ready-mades en heb geen reden tot klagen (heb ook al proline gebruikt, maar mijn readymades vangen toch beter, wellicht ook omdat freezerbaits over het algemeen meer langere termijn aas zijn (zegt men)).

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

19-02-2004 20:30

Feit is dat je ook bij een (bv proline) freezerbait niet weet wat erin zit. Ook in freezerbaits zit genoeg chemische troep en ook hier kunnen versneden producten worden gebruikt. Het enige houvast dat steeds wordt aangeklampt is dat er geen conserveringsmiddelen in zitten. En dat er robin red inzit? Kan best zijn, maar welk soort, welke hoeveelheid, werking (want dat verschilt enorm)?

Feit is dat, als je volledige controle over de ingredienten van je boilie wilt hebben, je ze zelf moet maken!


Ik maak me hier zelf niet zo druk over, vis over het algemeen met ready-mades en heb geen reden tot klagen (heb ook al proline gebruikt, maar mijn readymades vangen toch beter, wellicht ook omdat freezerbaits over het algemeen meer langere termijn aas zijn (zegt men)).

groeten,
karperlimbo


Jurgen, waarhaal je die wijsheid vandaan dat er genoeg chemische troep zit in freezerbaits, in welk rapport staat dat beschreven.
Je maakt je er niet zo druk om met readymades te vissen, je al eens afgevraagd of dit in het voordeel van de karper is. Je zult maar een plasje hebben met weinig natuurlijk voedsel, en een ieder zit te voeren en vissen met zijn favoriete readymades. Chemische tijdbommen ben je aan het maken.

Peter
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-02-2004 09:07

Kom op zeg, vanaf de jaren 80 wordt er intensief met readymades gevist. Een schatting van de verhouden readymades vs. homemades/freezerbaits: 80/20!!

In freezerbaits zitten dezelfde attractors/flavours etc (de "chemische troep" die ik bedoel) dan in readymades, alleen zit er nog conserveringsmiddel in. En conserveringsmiddel zit ook in de levensmiddelen die dagelijks door miljarden mensenmonden gaan en in veel grotere hoeveelheden.

De voornaamste motivatie om met homemades/freezerbaits te vissen is om dressuur te omzeilen, en niet omdat readymades zo gevaarlijk zijn voor de karper (als ik wist hoe het moest kon ik hier wel een enquete van maken).

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-02-2004 09:24

jurgen munten schreef:
De voornaamste motivatie om met homemades/freezerbaits te vissen is om dressuur te omzeilen



Jurgen.ik denk eerlijk gezegd dat de voornaamste reden voor vissers om readymades of freezerbaits te kopen NIET het omzeilen van dressuur is..maar gewoon gemakzucht (er geen zin in hebben om ze zelf te maken wegens tijdgebrek of andere redenen)...let wel
Ik vis 90 % van mijn tijd met eigengemaakte boillies..maar als ik in Frankrijk vis dan kies ik ook gauw voor ready mades)

als je dressuur wilt omzeilen moet je mijn inziens dus juist NIETt met ready mades gaan vissen....toch :wink:
Gr.
hans Brinkel
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

20-02-2004 09:25

Jurgen, waarhaal je die wijsheid vandaan dat er genoeg chemische troep zit in freezerbaits, in welk rapport staat dat beschreven.
Je maakt je er niet zo druk om met readymades te vissen, je al eens afgevraagd of dit in het voordeel van de karper is. Je zult maar een plasje hebben met weinig natuurlijk voedsel, en een ieder zit te voeren en vissen met zijn favoriete readymades. Chemische tijdbommen ben je aan het maken.

Peter

Ik ben het helemaal eens met Peter al ruik ik al naar die kut raedy mades mot ik al kosten dat is mijn mening.
Maar wat geen mening is 'als mensen 1 kilo raedy mades eten gaan we echt dood aan de concerveringsmiddelen.

Vooral de hele dure frezer baits zoals, terry Hurn zijn 100% natuurlijk.
En dat zijn die stink raedy mades niet.

Groetjes Jens
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-02-2004 09:41

Vooral de hele dure frezer baits zoals, terry Hurn zijn 100% natuurlijk.
En dat zijn die stink raedy mades niet.

Groetjes Jens


Jens,

Waar haal je die wijsheid vandaan? In welk rapport staat dat beschreven? Er zijn zoveel fabrikanten van freezers, readies of beide waardoor er ook enorme verschillen zijn in gebruikte conserveringsmiddelen, doseringen, basisingrediënten, etc.

Je kunt ze gewoon niet allemaal over één kam scheren en uit de prijs afleiden dat ze 100% natuurlijk zijn vind ik al helemaal dubieus. Er zijn al jarenlang hele goede readies verkrijgbaar die voor een speciek doel (zoals een Frankrijktrip) perfect voldoen. Freezerbaits zijn ook vaak van middelen met conserverende werking voorzien, zo zwart-wit kun je het dus niet stellen.

Groeten,

Mark
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-02-2004 10:53

Hans,

Ik schrijf: De voornaamste motivatie om met homemades/freezerbaits te vissen is om dressuur te omzeilen, en niet omdat readymades zo gevaarlijk zijn voor de karper (als ik wist hoe het moest kon ik hier wel een enquete van maken).

Ik bedoel dus dat aas zonder/met weinig conserveringsmiddel wordt gebruikt om dressuur te omzeilen en dat deze mensen hierom géén readymades gebruiken.

“Als je dressuur wilt omzeilen moet je mijn inziens dus juist NIET met ready mades gaan vissen....toch?” Ja, dat kan, maar dat hoeft niet. Je kunt ook je readymades natuurlijk ook anders vissen.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-02-2004 11:03

Jens,

Zoals Mark al zegt: in welk rapport staat dat freezerbaits of terry hearn boilies 100% natuurlijk zijn? Het onafhankelijke verslag van de fabrikant? In deze boilies zitten ook attractors en flavours die in elkedoodnormale ready made zitten.

En als jij moet kotsen van readymades dan heb je toch wel héél gevoelige neusvleugels :) Ik ruik in ieder geval liever aan een Peach readymade dan aan een eigen gemaakte fish witch bol :D

“Maar wat geen mening is 'als mensen 1 kilo raedy mades eten gaan we echt dood aan de concerveringsmiddelen.” Ik snap niet helemaal wat je met deze zin bedoeld, maar ik heb in ieder geval niet gezegd dat je aan het eten van 1 kilo ready mades doodgaat. Dit klopt overigens ook niet (probeer maar uit).

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-02-2004 11:16

Nee het is niet ready-dead. Maar laten we 50 % van je dagelijkse eten vervangen door ready-mades en dan eens afwachten?

Maar gelijk heb je. De levensverwachting van een karper op lange termijn zal de meeste karpervissers een zorg zijn.

Maar als er een karper op zijn rug drijft in een putje is Leiden in last.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

20-02-2004 11:39

Ik vis sinds een aantal jaren met de freezerbaits van Proline, bevallen mij zeer goed. Je merkt aan de geur en samenstelling dat je met veel beter aas zit te vissen dan de readymade's van andere merken. Sinds kort ben ik dealer van Proline, de freezerbaits zijn normaal per 50kg te bestellen maar soms heb ik wat zakken over. Nu heb ik nog scopex/birdfood liggen, kosten 22,50 euro voor 5 kilo (geen oude troep). Ook andere smaken zijn te bestellen vanaf 22,50/5 kilo.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-02-2004 11:48

Jurgen, Lees dit artikel eens graag je mening hier over.
http://www.karperwereld.nl/artikel/cg1.php

Kan als het moet nog wel een aantal artikelen aanhalen, is schijnbaar voor veel karpervissers niet interessant genoeg om te lezen. De hobby die we met ze alle hebben is voor mij meer dan alleen maar karpers vangen.

Peter
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

20-02-2004 11:54

Encore, encore...
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

20-02-2004 11:56

Heb dit artikel een tijdje geleden al gelezen en is idd schrikbarend. Ik vis met Proline freezers en ik zou daar ook graag van willen weten wat er precies in zit. Mag hopen dat er niet zo veel rommel in zit als readymates

Groeten René
Laatst gewijzigd door Rene Reurings op 20-02-2004 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

20-02-2004 11:57

En hoeveel karpers zijn er dan aantoonbaar gestorven aan een overdosis readymades, Kees?

Wat denk je hoe die vissen 60-70 jaar worden, vissen als Mary, Two-tone, de Stofzuiger, Bulldozer, Skup etc. etc., enorme boilievreters (en meer readymades dan homemades). Vissen als de Knik, die niet door het vele vissersvoer zijn gestorven maar door een voorslag.

Overigens, wat ik hier schrijf betekent niet dat ik volledig gefixeerd ben op readymades. Ik heb alleen niet zoveel tijd en plaats om voorraden boilies zelf te maken, al heb ik nu een extra diepvries gekocht om eens wat te gaan proberen. En de freezerbaits die ik heb gehad waren bagger, vandaar dat ik daar niet meer me vis, als ik dan toch boilies zonder conserveringsmiddel wil, waarbij ikzelf exact de ingredienten bepaal, dan draai ik ze wel zelf.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....