pop up bolie en gewone bolie in aquarium een vreemde ontd...


Plaats reactie
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

04-02-2004 20:26

hallo,

ik heb zojuist een pop up bolie (met rig zodat hij 5 cm boven bodem zweeft) in het aquarium gelegd en een gewone zinkende bolie op 5 cm afstand er vandaan. het zijn indentiek dezelfde smaak bolie alleen de pop up is van dynabite en de gewone van martin sb.

de vissen (normale aquarium vissen overgins) gaan wonderbaarlijk alleen op die zinkende bolie zitten te sabbelen.

hoe kan dit? of
wat is dit?

vriendelijke groeten walter
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

04-02-2004 20:30

martin sb zit zover ik weet geen conserveringsmiddel of andere chemische toevoeging in 100% puur natuur...
mischien dat er in die pop-up wel een of ander goedje zit wat er eerst uit moet lekken voor de vissen er interesse in gaan vertonen.

gegroet,

ruud
Koen de Been

04-02-2004 20:32

Heb je wat kunnen vangen op die liggende boillie????
:lol: :lol: :lol:

Ik denk omdat de verhouding boilie+ goedvis niet klopt omdat die dan een onnatuurlijke aashouding waarnemen waardoor ze automatisch op de liggende boillie gaan azen, dus het aasgedrag wat ze gewent zijn.....lijkt mij...

Maar hoe groot is het aquarium en hoe groot zijn de vissen??

Suc6,

MVG Koen
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-02-2004 20:39

Even voor de duidelijkheid!

Martin SB gebruikt geen chemische conseveringsmiddelen, maar natuur-
lijke conserveringsmiddelen! Dus er word wel een conserveermiddel ge-
bruikt, maar op een natuurlijke basis!

groetjes Benny
ruud stoop
Berichten: 36
Lid geworden op: 08-01-2004 15:23
Locatie: wouw

04-02-2004 20:49

dacht dat die sb knikkers door het droogproces langer houdbaar werden gemaakt ipv door toevoegingen.

vis er trouwens al lang niet meer mee, draai meestal zelf maar had een paar jaar geleden een paar zakken mee naar frankrijk genomen om als back up te gebruiken als de vriesbollen op zouden zijn...vingen best lekker..in nederland nog een half jaartje geprobeerd op verschillednde wateren en geen schub meer mee gevangen :-?

gegroet,

ruud
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-02-2004 20:59

Ruud,

Wat die Martin SB betreft, naar mijn mening 1 van de beste readymades!
Maar ik prefenteer een homemade boven een readymade.

groetjes Benny
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

05-02-2004 19:16

allereerst koen,

ik heb nog niks weten te vangen op deze bolie maar heb ook de reden hiervoor, nog maar een paar uur mee gevist en niet echt doelgericht. hetzelfde geldt voor de pop up.

nu haal jij aan van dat ze uit hun natuur azen op de bodem. dat is wel zo maar nu heb ik dus gelijk het volgende gedaan.

de pop up bolie onder en de zinkende boven en wat denk je?

ja hoor weer die zinkende bolie.
heb tevens verschillen hoogtes geprobeerd tot aan bijna de oppervlakte toe en het blijft hetzelfde liedje.

de vissen in het aquarium varieren veel van elkaar guppies barbers neon tetra neo kardinaal verschillende algen eters (komen er ook op af) van alles en nog wat dus.

wat betreft de conserverings middelen in martin sb bolies heb ik geen flauw idee

groetjes
walter
Koen de Been

05-02-2004 22:14

Walter,

Dan weet ik het ook niet waarom die beesies op de pop-up sabbelen :roll: :oops:

Maar er zijn zoveel dingen die wij karpervissers te weten komen over onze vriend karper, en dat is maar goed ook, want dat maakt het nou zo spannend!!

En betreft Martin SB: superboillies!! Ik heb vorig jaar goed gevangen op de White Chocolate dus de moeite waard!!

Succes met het uitdokteren van "het mysteriese aasgedrag der visjes"

MVG Koen
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

06-02-2004 10:01

Zijn de boilies ook precies dezelfde kleur? Ik kan me zo voorstellen dat die visjes een voorkeur hebben voor bepaalde kleuren. Misschien de moeite waard om eens te testen welke kleur ze het liefste hebben. Nou zullen die visjes waarschijnlijk niet het zelfde reageren als karpers omdat ze in de natuur partners uitzoeken die de mooiste kleur hebben.
Ik denk dat ze daarom op de meest felle kleur af zullen gaan.
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

06-02-2004 16:54

hoi jan,

de bolies zijn bijna identiek. alleen de zinkende bolie heeft een paar zwarte plekjes maar dit is minimaal.

het is mn een raadsel eerste klas want ik heb het ook met een ander soort bolie (smaak) geprobeerd.

groetjes
walter
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

06-02-2004 18:13

misschien zelf 2 identieke boilie's maken en 1 op de bodem 1 als pop-up. vervolgens kan je ook nog kleurstoffen en andere dingen gaan toevoegen. kan je veel van leren!!!
walter verheij1
Berichten: 67
Lid geworden op: 06-12-2003 01:00
Locatie: H.I.Ambacht

06-02-2004 18:36

hoi robin,

dit ga ik ook doen, ga morgen een mix maken en dan gewoon proberen. de één op de bodem en de ander met een stukje kurk

groetjes
Plaats reactie