tips voor een goeie sessie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

17-01-2004 21:42

ik wil van het voorjaar naruurlijk weer veel sessie's gaan maken (mei t/m augutstus) op een middel grooteplas(het is een ouwe zand put met 19meter diepte) vorig jaar had ik niet veel tijd om daar te vissen ik heb er maar 3nachten en een stuk of 9 keer overdags gevist daar heb ik samen met me maat 2*15ponds gevangen en 5*van rond de 8pond en volgens mij wel 15 vieze slijmerige bramzems nou weet ik dat er ook wel >40ponders zitten

maar kunnen jullie me misschien wat tips geven over het aas/voer diepte etc. waar mee ik meer kans maak op wat grootere vis en eventueel wat meer vis.

vorig jaar deed ik het ongeveer zo: een dag van te voren voeren met hennep, duivenvoer, mais, gwoon lokvoer en een paar boilies erdoor de volgende dag vroeg er heen we zaten ongeveer een meter of 20 uit de kant met 18mm boilies aardbei/banaan en afentoe wat bij voeren maar de resultaten vielen me tegen
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

17-01-2004 22:03

nog vergeten te zeggen op dat water word veel gevist en meetsal met boilies is het mischien dressuur en wat kan ik er aan doen
Gebruikersavatar
Alex van den Heuvel
Berichten: 198
Lid geworden op: 31-03-2003 02:00

18-01-2004 00:02

Probeer het eens met Tijgernoten-Mapels-Deeg-hondenbrokken,
Smac-Zoete-mais-Kattenvoer of iets anders. :roll:
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

18-01-2004 10:21

hoe moet ik dat er op zette gewoon een stuk lood en 30cm verder een haak en daarop smac,kattevoer etc.doen?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

18-01-2004 12:15

Ik zal eens in stappen een aanpak geven die misschien(!) zal werken.

1> Ga eerst gewoon eens de nodige uren aan het water doorbrengen met alleen de peilhengel bij. Een goed beeld van de bodem zal zeker helpen. Ondertussen zal ik ook goed opletten op de activiteit van de karper (maar ook witvis).

2> Ga vervolgens een na bij andere karpervissers hoe zij hier vistten of nog steeds vissen. Kijk dan eens goed wat de mensen die beter vangen anders doen dan anderen, en wat de mensen die wat minder succes hebben hetzelfde doen. Als je op een rijtje hebt staan wat beter kan dan zal je zeker makkelijk naar de juiste rig's en aas grijpen. En het geeft wat meer vertrouwen. En het zal zeker handig zijn als je weet wat de rest van de vissers aan voer het water in helpt.

3> Ga vervolgens op een plek waar de vis niet omheen kan (stuk riet dat het water insteekt... landpunt of iets dergelijks) de nodige dagen voeren met boilies, tijgernoten of iets anders dat nogal witvisbestendig is. Voer verspreid en in lange stroken zodat de vis het aas sneller tegenkomt.

4> Na zo'n 2 weken lang om de dag te hebben gevoerd zal het moment daar zijn dat je gaat vissen. Kies voor niet te moeilijke maar toch enigzins afwijkende rig's. Het kan immers zo zijn dat er al redelijk dressuur over het water heerst. Ik kies meestal voor een onderlijn van snake-bite, waarvan ik de coating op de hair en 2 cm voor de haak heb weggehaald. Een goede haak is voor mij nog altijd de Fox Serie 2 in de maat 8. Ook vis ik deze maat 8 als het moet met een 24 mm boilie (als je de hair maar lang genoeg houd... zo'n 2,5 cm tussen haakbocht en boilie is het minimum). Hierboven zou ik dan met oog op de obstakels een Safety rig van Korda doen (leadclip met gewoon wartellood) die is voorzien van 1 meter zinkende rig-tube. Het gebruik van een pindown loodje of een gewoon olivette van zo'n 6 gram zal ook nog de eerste paar meters lijn op de bodem houden.

VEEL SUCCES
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

19-01-2004 20:56

Ik vis ook regelmatig bij een zandput en heb er in de loop der jaren veel geleerd. Bij een druk bevist water zou ik zeker die boilies aan de kant doen en met dingen gaan vissen waar minder mee gevist word. Ik zou kiezen voor tijgernoten, trouvitbrokken, frolic, pellets, etc. Heb dit jaar en vorig jaar zelf veel succes gehad met de method. Ik gebruik dan tijgernoten als haakaas en als basisvoer voor de method meestal standaard karper lokvoer met veel hennep en gemalen henep, stukjes frolic en tijgernoten er doorheen. Bij het vissen gooi ik nog eens een 5tal voerballen ter grote van tennisballen erbij en vangen maar.

Normaal ving ik met de boilies niet zwaarder dan de 15 pond en nu op de andere manier waren de meeste karpers rond of boven de 20 pond.

Ook ben ik i.p.v. dicht bij de kanten ook eens dieper gaan vissen +/- 8 meter en begon ik ook in een keer zwaardere vissen te vangen. Met name overdag zou ik zeker het dieper zoeken. Mijn tactiek is 1 hengel op 1 meter diepte en da ander op een meter tussen de 5 en de 8. Dit is echter wel afhankelijk van het water. Bij dit water is de glooilijn op een meter of 1.5 en schiet deze zo de diepte in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes in het voorjaar.

mvg

marcel liemburg
Plaats reactie