met welk merk bollies visse jullie?


Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-01-2004 12:28

John toch,

Je moet al onze geheimen niet zomaar doorspelen :oops: , Ik zal het maar meteen toegeven. We draaien inderdaad met 1 kg cocaine :roll: , inderdaad een zeer verslavend middel :wink: . Door de verbouw van eigen cocaplanten in columbia kunnen we de prijs toch nog goed houden :lol:

I'm loving it!

mvg

Bart
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-01-2004 13:56

Niet stiekem zelf van snoepen, he Bart :wink:


:D zit je zo aan de slootkant.


:x of zo.


Niet echt bevordelijk voor de vangsten :wink:

Adio's.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

08-01-2004 15:07

zo bartjuh dan hedde gij zeker geld teveel.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-01-2004 16:45

Ik niet, Koos misschien :wink: , geld heb je nooit teveel. Probeer te beginnen met sparen, over een paar jaar toch full time vissen op Yateley
:D

Hopelijk wordt het daar :D en niet :( , daar is geen tarwebloem of nesquip voor nodig RC

mvg

Bart
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-01-2004 16:56

Bart,

Reken er maar op dat het :( wordt op Yately... Dan kan het altijd meevallen.
Een jaar Full time blanken das toch ook wel een nuttige ervaring.. Heather en Arfur elke dag op je stek zien azen, maar ze niet aan de haak krijgen... er zijn er meerdie dat is overkomen..

Maar favoriete boilies.. houden de KS Knikker gebruikers hier lekker hun mondje dicht... toch 1 van de toppers van Nederland?

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

08-01-2004 17:13

hallo,
ik vis zelf met bollies van Challenge Tackle & Baits die vissen supper goed en de geur ook goed :lol:

greetzz
8)
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-01-2004 17:13

Ach,

Gemiddeld dit jaar ongeveer 100 nachten per vis voor de vissers daar, 3/4 van het syndicaat dat het hele jaar blankt. Weining vissen die uberhaupt op boilies gevangen worden. Dat kan toch niet moeilijk zijn dacht ik zo :wink:

Maar die vissen daar hebben mijn toverballen nog nooit gezien en wat ik nu aan info krijg vissen die gekke engelsen alleen met de kleinere maatjes, heb ik toch een kansje dan met m'n 25 mm'ers :o

Maar gewoon daar een jaar (misschien wel enkele jaren) hebben mogen vissen is al een droom die voor mij dan in vervulling gaat
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-01-2004 18:18

25mm??? gewoon 1000 mm en die dan bovenop de azende vis gooien... wedden dat je ze zo op de kant krijgt!


Maar toch vang ik ze dan liever met een haak en wat kleiner aas :D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Stefan Dirkx
Berichten: 209
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: Braboland

08-01-2004 18:41

het meeste draai ik mijn boilies zelf maar als ik ze een keer koop neem ik wel die van pro-line.......de beste boilies! :D
in 2002 een heel goed seisoen gehad al zeg ik heb zelf :oops:

Gr Stefan
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

08-01-2004 20:16

hoy,

Ik vis ook met de mix van impact products en die bevalt mij zeeer goed.

groeten rob
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

08-01-2004 20:39

ik heb zelf wel gedraaid, (vismeel/R.Red mix)
Nash M.P
Martin S. Scopex/birdfood
en ik ben nu bezig met Martin S. Monstercrab.

moet zeggen dat ik op de ready mades net zo goed ving als op de home mades. Trouwens met particels ook hoor, maar dat is de vraag niet :wink:

oeps ik vergeet nog eentje, de Frank W. popup. de witte
ook al leuk mee gevangen hoor.
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

08-01-2004 21:02

Ik vis met alles wat los en vast zit en wat op mijn pad komt:

Proline,
TS,
MartinSB,
Ultimate Boilies,
Gekookte mais,
veel partikels,
tijgernoten,
FW Popups,
en natuurlijk zelfgemaakte.

Gewoon datgene waar de situatie om vraagt.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-01-2004 21:21

Inderdaad Bertil,

natuurlijk mogen we de knikkers van Herman niet vergeten, zeker een zeer degelijke bol.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-01-2004 09:43

hoy marcel,

heeft dat wel te maken met "waar de situatie om vraagt" denk het niet.
Vooral het veel afwisselen met boilies heeft mijn inziens alleen maar slechte gevolgen. Dit je veel vist met verschillende soorten en merken boilies is denk ik gewoon onkunde (ook de ivloed van de reclamesdie altijd super vangsten garanderen is niet te vergeten). Ik zelf afgelopen jaar veel geexperimenteerd met merken zoals proline, nash en dynamite de gevolgen waren er daar ook naar, ze waren buitengewoon slecht te noemen.

Ik ben nu al geruime tijd met de boilies van impact products aan het voeren en vissen en dit bevalt stukken beter dan elke keer een andere zak boilies.

Ik raad je zeker aan eens met 1 of 2 soorten boileis aan de gang te gaan!

groeten rob
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

09-01-2004 10:11

Ben ik niet met je eens Rob. En het heeft zeker niet met onkunde te maken. Ten eerste vis ik op verschillende wateren en ik probeer her en der iets anders omdat ik er ook nog niet zo daverend lang te werk ga. Ten tweede komt het voor dat een bepaalde boilie na verloop van tijd niet meer gepakt wordt hem ik gemerkt (er is daarnaast erg veel dressuur hier). Daar ik volgend jaar een ander water aan ga pakken leg ik me wel neer bij een boilie. Maar in principe is er hier met elke boilie wel een visje te vangen, voorvoeren of niet. Het heeft hier niet zo heel veel zin om lang met een boilie te vissen. Heb ik wel geprobeerd, in het begin vangt het wel maar naar enige tijd is het verzadigd en wordt het niet meer gepakt en is nieuw aas weer noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-01-2004 12:28

hoy,

Probeer eens erachter te komen waar het gros mee vist en pak een totaal afwijkende boilie en je zal op den duur altijd beter vangen dan elke keer met een andere boilie te beginnen.
En als je een boilies hebt die flink afwijkt zul je ook niet zo snel last van dressur krijgen.

groetne rob
richard van der wal
Berichten: 77
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00

09-01-2004 12:36

Probeer eens de boilies van de Boilieboer!
http://www.boilieboer.nl dat is pas goed spul, en zeker niet duur! :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2004 13:23

Terry Hearn is niet de minste karpervisser en toch vist hij al jaren op verschillend wateren met dezelfde boilie. En zo zijn er meer goede vissers, maar dit is een herkenbaar voorbeeld.

Veel verschillende boilies door elkaar gebruiken zegt mij dat er waarschijnlijk meest instant gevist wordt. Overigens is dat ook mijn visserij en verander ik toch niet voortdurend van boilie. Ik zorg wel voor een enigszins afwijkende boilie als basis dan er doorgaans wordt gebruikt door de voorvoerders. Maar dat kan ook met toevoegingen. Daarvan kan ik dan de details veranderen.

Voor wie het weten wil, aasfabrikanten waar ik momenteel de producten van gebruik:

Carp collector
Dynamite bait
Mainline

Maar ik draai ze zelf. Readies gebruik ik niet zo veel. De laatste die mij wel bevielen waren van:

Ocean Fresh

Om er maar één te noemen.

Groeten, Kees

Ps. Ik heb de proline boilie wel eens een keertje gebruikt, maar deze heeft niet de structuur/textuur waar ik erg veel vertrouwen in heb. Voor de instant visserij zal ik hem zeker nooit gebruiken. De prijs hangt ook samen met de gebruikte componenten. Ik wil niet zeggen dat het op zich slecht is, maar er lijken geen echt hoogwaardige componenten in te zitten.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-01-2004 15:03

In mijn ogen kan verwisselen van boilie zeker meer vangsten opleveren.

Voorbeeld: Op mijn voerstek ving ik mijn vissen met de witjes van F.W.
Dit ging een paar weken wel lekker.
Op een gegeven moment merkte ik dat als ik er een paar boilies bij schoot, begon ik lijnzwemmers te krijgen maar kreeg geen aanbeet!

Ik legde mijn andere hengen vlak bij de ene waar ik de meeste lijnzwemmers op kreeg met een grote rode K.N. boilie.

Gevolg, 2 vissen achter elkaar op die rode knikker!

Zo ken ik veel meer voorbeelden dat als ik van boilie verwisselde, er gelijk een run volgde.

Toeval? ik denk het niet, is me te vaak gebeurd.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2004 16:15

Kan ook wel Robert, hangt met dressuur samen. Als je voert investeer je veelal op langere termijn. Met elke keer van aas wisselen bouw je geen vertrouwen op. Heb je iets wat loopt, dan is het goed dit vast te houden. Maar natuurlijk levert proberen ook wel eens vis op.

Bij mijn instant visserij gok ik meer op lokaliseren en mobiliteit. Ik blijf dus niet lang genoeg op één en dezelfde stek om iets van dressuurinvloeden te merken. Op voorwaarde natuurlijk dat de karper niet al gedresseerd is op het aas wat ik gebruik. Ik vis dus liever niet met het gangbare aas. Mijn ervaring is wel dat je geen heel spectrum aan aas nodig hebt. Vraag is ook hoeveel verschil er werkelijk is tussen al die verschillende fabrieksboilies.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

09-01-2004 16:42

Dat idee had ik dus ook Kees, dat het samenhing met dresuur.

Zolang iets goed blijft lopen, ga ik geen veranderingen aanbrengen.
Die 2 witjes die er elke week weer lagen, daar trapte ze gewoon niet meer in.

Wat betreft een instant situatie, ik denk dat de inhoud van een boilie niet zo veel uitmaakt.
Daarentegen denk ik dat kleur en smaak verschil op bepaalde dagen wel het verschil kunnen uitmaken.
Let wel, bepaalde dagen!

Over het algemeen denk ik dat een juist gepresenteerde boilie, gewoonwel zal vangen.
Welke boilie dan ook, instant dan he.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

09-01-2004 17:15

[quote="richard van der wal"]Probeer eens de boilies van de Boilieboer!
http://www.boilieboer.nl dat is pas goed spul, en zeker niet duur! :wink:[/quote]

Ik zag ze ook al staan, en die prijs mag er ook wezen oftwel geen geld. Ik probeer dit jaar wel meer vast te houden aan een boilie, ik weet alleen nog niet welke.
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

09-01-2004 17:17

[quote="Robert Campbell"]In mijn ogen kan verwisselen van boilie zeker meer vangsten opleveren.

Voorbeeld: Op mijn voerstek ving ik mijn vissen met de witjes van F.W.
Dit ging een paar weken wel lekker.
Op een gegeven moment merkte ik dat als ik er een paar boilies bij schoot, begon ik lijnzwemmers te krijgen maar kreeg geen aanbeet!

Ik legde mijn andere hengen vlak bij de ene waar ik de meeste lijnzwemmers op kreeg met een grote rode K.N. boilie.

Gevolg, 2 vissen achter elkaar op die rode knikker!

Zo ken ik veel meer voorbeelden dat als ik van boilie verwisselde, er gelijk een run volgde.

Toeval? ik denk het niet, is me te vaak gebeurd.

VRG

RC[/quote]

Deze ervaring deel ik volkomen met je. Is me dit jaar ook vaak overkomen. Ik heb bijvoorbeeld een tijd lang met scopex gevist, goed gevangen tov andere vissers, daarna een tweetal keer op geblankt en die keer erop een andere boilie op exact dezelfde plaats neergelegd en binnen een paar uur lagen de eerste karpers op de mat. Zelf ben ik er ook van overtuigd (vooral op dressuur) dat elke boilie kan vangen mits goed gepresenteerd en in de juiste hoeveelheid.

Marcel