Hallo mensen,
Ik ben nieuw op deze forum en heb een vraagje aan jullie.
Ik maak gedurende een redelijk lange tijd zelf boilies van o.a.; tarwemeel, maismeel etc
Het zijn over het algemeen goede boilies, alleen zijn ze altijd erg donker van kleur met een grove structuur en krokant aan de binnenkant.
Wie kan mij vertellen welke ingedienten de boilie lichter van kleur maken en vooral ook stevig?
oh ja, gebruiken jullie alleen een sweetner & flavour of ook nog andere additieven?
alvast bedankt
Groeten,
Thijs
boilie ingredienten
Thijs,
Ten eerste; over de kleur zou ik me niet druk maken, het is de samenstelling die telt. Zelf kom ik meestal uit op licht- tot donkerbruine boilies, afhankelijk van de hoeveelheid vismeel.
Over je mix; gebruik ingredienten als gries- en sojameel wanneer je een taaie, stevige boilie wilt. Ingredienten als maismeel en rijstebloem zorgen voor een HARDE boilie na enkele dagen drogen.
Ik zou sowieso de grove structuur in je boilies behouden, zeker wanneer je een wat langere kooktijd aanhoudt.
succes drmee,
gr, Hugo
Ten eerste; over de kleur zou ik me niet druk maken, het is de samenstelling die telt. Zelf kom ik meestal uit op licht- tot donkerbruine boilies, afhankelijk van de hoeveelheid vismeel.
Over je mix; gebruik ingredienten als gries- en sojameel wanneer je een taaie, stevige boilie wilt. Ingredienten als maismeel en rijstebloem zorgen voor een HARDE boilie na enkele dagen drogen.
Ik zou sowieso de grove structuur in je boilies behouden, zeker wanneer je een wat langere kooktijd aanhoudt.
succes drmee,
gr, Hugo