hennep


Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-10-2003 22:20

Ferenc,

Dat bedoel ik nou, ook al zou je het op een
dun draadje rijgen, het effect van losse hen-
nep is veel anders!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-10-2003 22:23

idd

Een maat van mij deed vroeger altijd wat hennep in een stukje nylonkous en deed dan aan zijn haak en onder een pennetje.

En hij ving ze wel :smile:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-10-2003 22:39

Ferenc,

Of een madenbal, werkt wel super! :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-10-2003 22:40

Dat heb ik idd wel eens eerder gehoord :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-10-2003 22:42

:grin: Kan wel kloppen.........! :wink:
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

05-10-2003 11:40

Laat voorop staan dat hennep 1 van de beste aas soorten is. er zit alleen 1 grote maar aan: en dat is het vissen ermee. Wie kent er nog die potjes boogy van kryston, en wie moest het net als ik ook kopen en proberen? Wat een stinkzooi was dat, en er iets mee vangen, nee meneer.
Mijn bevindingen met een hennepvoerstek zijn de volgende:
Op een hongrige karperput kon ik op deze manier (hennep/bollie stek) veel runs krijgen. Maar dat was ook het enige water.
Op ander wateren waar ik tegenwoordig vis, resulteerd het hoogstens in schuimfestijnen waar je U tegen zegt zonder een piep, hoogstend seen stonede lijnzwemmer.
Vaak kun je best wel beet krijgen op hennep met bv en bolie als haakaas maar dat kan zoooooo lang duren. Ook tijdens het penvissen heb ik gemerkt dat ze mijn sweetcorn pas als laatste pakken, dus selectief azen op hennep kan echt wel.

Nog 1 laatste supertip:
Vroeger was alles beter, ook de hennep. Ik weet niet of volgende relaas 100% waar is maar in mijn ogen wel.
Je hebt hennep (mannetjes) die slecht kiemt wat je ook doet. Je hebt hennep die kiemt als een gek (vrouwtjes plant?) Hier komen ook die topjes aan wat bepaalde personen gebruiken in cake, peuken enz.
Deze laatste hennep is in nl. niet te verkrijgen(of nauwelijks) om de reden van de topjes?
In belgie daarintegen kun je deze mega korrels wel krijgen daar ga ik ze wel es halen. (in achelt, bij klein america).
Week ze 24 uur, kook ze, ze zijn nu voor 95% gekiemd. Nog een laatste tip: leg ze tussen 2 (vochtige)handoeken in de zon voor 2 dagen en er groeien al witte steeltjes uit, nu worden de karpers helemaal agressief.

mazzel william,
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-10-2003 11:50

William,

Ik heb ook weleens met dat Bodgey aan de gang
geweest, maar ik ben er ook niet wilt van!
Een balletje hennep of losse hennep blijft iets heel anders!
Zeer zekers kunnen ze selectief op hennep a-
zen, en dat gebeurd zeer vaak! En zoals ik al
vaker vermeld heb: Of je haakaas laten ze
volledig liggen of je haakaas is pas tweede
keus nadat alle hennep is weggevreten! En
vaak is het eerste het geval!
Dus met andere woorden, ik zie bij jou William veel gelijkenissen!
Tja............maden en wormen.........! :wink:

groetjes Benny
Mark Pijnappels
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-10-2003 02:00

09-10-2003 16:43

Wat ook wel eens goed wilt werken is een combinatie van hennep, maden, (verknipte) wormen, casters en sweetcorn. Eventueel door grondvoer mengen om het in het water te krijgen. En dan vissen met maden en/of een worm.
Met een combinatie van deze producten vis ik al jarenlang op grote brasem. Op sommige wateren vallen de aanbeten van de kleinere witvissoorten helemaal weg, waarna je een hele nacht alleen maar karpers staat te drillen op licht materiaal.
Als je dit gaat voeren komt er vaak eerst een vracht (kleinere)witvis op je stek. Vallen de aanbeten weg dan gebeurt bij ons bijna altijd hetzelfde; je krijgt een aantal aanbeten van karpers of er zijn grote brasems op de stek.
Het zijn niet alleen de kleine karpers die zich te buiten gaan aan dit voer. Grootste karper die we zo gevangen hebben woog 19 pond. Met hengels die geschikt zijn voor 14/00.
Maar vaak hebben we met een kromme hengel gestaan met een vis eraan die zich in een rustig tempo door de slip heen zwom en waar niks tegen te doen was.
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

09-10-2003 20:51

Zou je niet een enkel hennep korel op de manier van ferenc er aan doen en dan in een pva zak je stoppen en dan erop vissen?

Groetjes Tim
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

09-10-2003 21:21

ze hebben bij de zutter ook nog "nepkemp" 4 nepzaadjes, die van plastic zijn en daar kan je je haakpuntn doo steken(een soort elastiekje) ze lijken egt sprekend en als je hiermee op een bedjes vol met hennep vist reken maar dat deze ook mee naarbinnen gaan, wel een kleien haak nemen
vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !