Kei harde single-hook-baits

Plaats reactie
Niek Wijnen.

26-09-2003 00:22

Heb het ook eens geprobeert de single-hook-bait, maar de bolie's waren knetter hard echt niet normaal net steen! Is dit altijd zo met single's? Welk merk heeft het bijvoorbeeld niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Mvg Niek
Catch them if you can...
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

26-09-2003 00:35

Hoi,een single hookbait is niks meer,en niks minder dan een gepresenteerd haakaas ZONDER verdere vorm van voer daarom heen !
Of jij nu een keiharde of zachte boilie,een tijgernootje of voor mijn part een stukkie kaas gebruikt is aan jou.
mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Martin Nederlof
Contacteer:

26-09-2003 00:46

van single hook baits te koop als merk ?? heb k nog nooit iets gehoord ! een single hook bait is precies wat dennis omschrijft een SINGLE hook bait!! :smile:

al heb je een kikker erwt, tijgernoot of een boilie aan je hair hangen ! het is pas een single hook bait als je er niks bij voert ! en je noemt het aas eigenlijk ook niet single hook bait ! maar de methode noem je zo !

het is vaak een effectieve methode op dressuurputjes, omdat de vissen dan soms een enkele boilie sneller vertrouwen dan een aantal boilies bij elkaar!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martin Nederlof op 2003-09-26 00:48 ]</font>
jurgen munten

26-09-2003 08:04

heren,

wellicht bedoeld Niek de fluor pop-ups van bv. Frank Warwick :smile: Natuurlijk kun je elke aassoort gebruiken voor de single hookbait methode, maar de fluor pop-ups zijn over het algemeen wel de bekendste.

Er zijn tal van firma's die fluor pop-ups in hun aaspakket hebben zitten. Volgens mij was Dynamite Baits de eerste die de zogenaamde Frank Warwick fluors op de markt bracht en zoals altijd, goed voorbeeld doet volgen :smile:

Ik heb de Frank Warwick pop-ups ook geprobeerd, ik vind ze inderdaad ook keihard. De 10 (of 14??) mm is bijna niet op de hair te rijgen, hij breekt al als je de boilienaald er doorheen prikt. Als je toch met zulke harde boilies wilt vissen kun je ze het beste met floss-draad aan een ringetje binden.

Als ik met een opvallend los haakaas wil vissen dat wil ik ook dat dit aasje uiterst attractief is. Dit kan door een felle kleur, maar vooral dat de flavour goed kan uitlekken en hier vind ik zachte boilies een enorm voordeel. Je (ik in ieder geval) vist met zo'n haakaas toch meer instant.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de nash fluor pop-ups en dan vooral de B2. Drijven goed en zijn zacht, dus gemakkelijk op de hair te rijgen en laten de flavour gemakkelijk vrij.

andere firma's zijn bv enterprise tackle (die hebben geloof ik kunststof boilies die flavour opnemen), solar, nutrabaits etc.

groeten,
karperlimbo
Benny van de Werfhorst
Contacteer:

26-09-2003 13:43

Wat de single-hookbait techniek betreft, pro-
beer het volgende eens!
Monteer aan je rig een pop-up, kneed om de
pop-up een 1 of ander sterk ruikend deeg wat
jezelf hebt gemaakt! Je moet ook niet teveel
deeg om doen, omdat anders de kans bestaat dat de pop-up zinkt!
Je zou eventueel ook een 1 of ander kant &
klaar drijvend deeg kunnen gebruiken!

groetjes Benny
Plaats reactie