Lemoulin de Lapique


Plaats reactie
Gast

07-10-2003 18:44

Iemand bekend met deze omgeving/water? Ik zou het zeer graag horen.. Groeten!

http://www.rcn-campings.fr/lemoulindela ... virons.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis Hessels op 2003-10-08 19:39 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-10-2003 22:56

Dennis, juiste naam? Ook goed gespeld? En in welk departement ligt dit dan?
Gast

08-10-2003 23:21

RCN Le Moulin de la Pique ligt aan de voet van de heuvel waar zich het middeleeuwse plaatsje Belvès bevindt. Dit historische plaatsje met een gezellige zaterdagmarkt en authentieke grotwoningen ligt op loopafstand van de camping.
Iets verderop in de vallei stroomt de Dordogne.
Een kanotocht over deze rivier mag in uw vakantie eigenlijk niet ontbreken.
U peddelt dan langs een aantal van de vele kastelen die deze streek rijk is zoals het Chateau de Beynac, Castelnaud en les Milandes (waar Josephine Baker woonde).
Elke dag is er in de omgeving wel een traditionele markt te bezoeken, zoals in Sarlat, Domme en Monpazier.
Bij Bergerac of Cahors vindt u vele wijngaarden. Hier kunt u bij de meeste wijndomeinen de wijnen eerst eens uitproberen. En wilt u eens een echte wijnoogst meemaken, dat kan als u in de maand september op RCN Le Moulin de la Pique verblijft.
En wat dacht u van druipsteengrotten of grotten met prehistorische muurschilderingen, zoals de bekende grotten van Lascaux, de Dordogne heeft het allemaal!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-10-2003 22:59

Dennis, sorry, ik had niet goed opgelet. Dacht dat jij het had over de naam van een water, maar je had het dus over een camping.
In de onmiddellijke omgeving van Belvès zou ik zo geen water weten. Iets naar boven loopt de rivier de Dordogne en ietsje verder weg de rivier de Vezère. Op beide rivieren zijn een behoorlijk aantal nachtviszones en overdag mag je er sowieso practisch overal vissen. In het hele departement Dordogne liggen maar drie kleine meertjes waar je mag nachtvissen, maar niet in de buurt van Belvès.
Gast

09-10-2003 23:03

Hallo Aart, Bedankt voor je reactie! Dus op de Dordogne zit ook karper? Dan is het toch geen probleem.. Ik ga niet op vakantie op persee te moeten vissen!
Plaats reactie