plek verstoord???


Plaats reactie
marco hekman
Berichten: 11
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: zwolle

25-08-2003 20:41

sinds kort vis ik op karper, ik heb nu een plek waar ik al een paar keer gevoerd heb, ik weet niet zeker of ik wel goed genoeg voer,als jullie tips hiervoor hebben dan graag.....
Mijn vraag is of het verstandig is om op meerdere plekken een voerplek te creeeren, want ik had een karper gevangen en daarna geen beet meer gehad op dezelfde voerplek.
Is deze plek dan tijdelijk "verstoord" door al die bewegingen in het water???
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

25-08-2003 22:33

eeeeeh,
Hoe lang zijn die sessies die je maakt?

Als je korte sessies maakt dan heb je redelijk veel kans dat je maar 1 karper per keer kunt vangen ja.

Maar als je meerdere stekken maakt, dan kun je dus vaak meerdere vissen in een korte periode vangen.
Dit wordt vooral door de penvissers gedaan.

Paar voerplekjes en dan afvissen maar.

enuhhhh, Hoeveel voer je eigenlijk?
Wat is het bestand?
Op wat voor water vis je?
Waarmee voer je?

Groet,
Koen
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

25-08-2003 23:04

Heb zelf meerdere malen gehad dat ik in zeer korte tijd LEES 10minuten 2 runs op dezelfd hengel kreeg
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

26-08-2003 08:01

als ik op een voerplek vis en er is de mogelijkheid toe dan laat ik de vis even gaan zodat ik hem een stukje van de voerplek af kan drillen. Ik heb het van de week ook meegemaakt dat ik binnen 15 minuten 2 runs op dezelfde stek kreeg.

groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-08-2003 14:31

Het hangt van de situatie af, als ik met de pen vis is de plek meestal verstoord nadat ik een vis gevangen heb. Onder de top met vast lood zet ik (indien mogelijk) de slip lekker los en laat de vis even gaan zodat ie meteen van de plek af is. Op grotere afstand zwemt een vis bijna automatisch van de plek af. Ik vang heel vaak meerdere vissen achter elkaar, zeker op plekken die nog net binnen werpafstand liggen, zodat je de plek niet per ongeluk verstoord tijdens het uitvaren. Ik heb overigens al vaak genoeg een run gehad nog onder het terugvaren, voral op iets dieper water. Ik zou als je statisch vist niet zo gauw naar andere plekken werpen, met de pen wil een paar meter opschuiven echter nog wel eens helpen.
groeten,
Daaf
Plaats reactie