Waar vissen in september?


Plaats reactie
Gideon van Bavel
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Contacteer:

17-08-2003 16:11

Ik wilde graag weten in welk gedeelte van het water jullie vissen in september.
Momenteel zie ik de karper veelvuldig in de kant zwemmen waar het ondiep is en er veel plantengroei aan de oever is.
Blijft dit ook zo tot in september of zoeken ze de dan de plateau's en de richels in het diepere gedeelte van het water op? De kant waar ik ze nu zie zwemmen is ook wel de ondiepste kant van het hele water, aan de overkant is het meteen diep onder de kant.
Graag zou ik jullie reactie zien want ik weet momenteel dus niet waar ik mijn voerplek aan moet gaan leggen.
Groeten Gideon.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-08-2003 23:23

Gideon,

Vissen in september kun je uiteraard onder de kant, dit kan overigens ook nog in december hoor?? Zoek wel ff een mooi riggeltje leliebed of rietkraag op.

natuurlijk kun je ze in september ook op de plateuas vangen. Volgens mij hangt dit wel van je water af. Maar dit kan naar mijn ervaring altijdt. Zeker ook in de winter is een plateua zeer goed!!! Is je water groot en vertoond de vis trekgedrag, zoek dan de vis op en bepaal dan je stek.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Dap of Robin
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-08-2003 02:00
Locatie: Emmen

19-08-2003 21:13

jordyopthof

Uit: Capelle aan den ""IJssel""

In de IJssel zitten veel grote brasems en die zyn stukken sterker dan die vyver brasems, met karper hetzelfde misschien? of nog nooit geprobeerd ?? ben nog niet zon karper talent maar ik ben daar (Hollandse IJssel) pas 8 min bezig geweest een 54 cm brasem boven men net te krygen met 16/00 onderlyn, wat mag je dan wel nie van een karper verw8en ??

Sorry heeft nix met je vraag te maken Gideon.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dap of Robin op 2003-08-19 21:15 ]</font>
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

19-08-2003 23:21

ha ik zal het je vertellen.

Brasem record is 73 cm. Echt belachelijk groot, en slijmerig vooral. Echter dit geeft geen garantie dat de karper er groot is. Capelle ligt echter niet aan de rivier de ijssel (zwolle) maar aan de Hollandse IJssel. Eigenlijk gezien het karakter van de rivier compleet anders. Ik kan je wel verklappen dat er een vis is gevangen boven de 20 kg. Ook de foto is als bewijs van de vangst getoond. Echter deze vissen zijn uiteraard schaars. Vangsten van 18 pond zijn eerder te verwachten.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

20-08-2003 01:23

Jordy


40.2 pond
Een Nederlandse Topper op net over de 20 kilo grens. Gevangen in het ***************



is het misschien niet verstandiger om de naam van het water er niet bij te zetten Jordy?
Plaats reactie