Topic Closed!!


Plaats reactie
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

08-08-2003 18:09

Zie nieuw Topic

Laterz


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jeroen Roos op 2003-08-14 05:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

08-08-2003 19:02

Het belangrijkste waarmee je moet gaan beginnen is volgens mij dat je eerst de karper gaat lokaliseren en gaat zoeken naar activiteit van de karper(bellen, springen, modderwolken enz) en niet dat je zomaar ergens werpt waar je DENKT dat het een goede stek is als je geen teken van karper ziet kun je beter 's avonds een keer langs het water lopen want dan is er wel bijna altijd activiteit van karper te vinden.

Wat betreft voeren. Ik weet niet wat je een paar mais noemt maar een paar volle handen(4 ofzo) is volgens mij wel genoeg om te beginnen sommige vissers zullen dit misschien wel weinig vinden voor het statisch vissen maar je kunt beter te weinig dan te veel voeren. Vooral als je idd maar 3/4 uurtjes gaat voeren.

En over die paar uurtjes vissen; Je hoeft niet altijd uren te vissen om een karper te vangen, dinsdagavond heb ik nog 4 karpers op 3 uur gevangen. Maar in jou geval zou ik in het ebgin wel meer uren maken zodat je het water beter leert kennen.

Ik zou ook nog wat meer gaan lezen over karpervissen als je echt serieus aan de slag wil , want gezien jou vragen geloof ik niet dat je er al heel veel info over verzamelt hebt.

Maar goed dit is mijn advies en zie graag nog wat de anderen je adviseren. In ieder geval succes!

mvg hennydekarpervisser
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

08-08-2003 22:14

Bedankt voor je toelichting...ik hoop op wat meer hulp..
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

08-08-2003 23:40

Ben ook begonnen zo ,Jeroen .
Maar ook met een feeder is het goed karper
vissen hoor,en zoals je al zij ,een stokkie erbij en je hebt een ultieme combie.
Maak je voer voor in de korf met wat grovere delen ,ikzelf gebruikte hiervoor
standaard lokvoer ,mais,gebrokkelde boillie
wat flavour voor in het aan te maken water.
(zo`n flesje van Kevin Nash)
Vis dan met bv drie maisjes geregen op en niet te kleine haak en gebruik sterke onderlijnen.
Voor de karperhengel staat hier zo`n beetje
alles beschreven wat je maar weten wilt dus gebruik eens de zoekunctie (rechtsboven)
en je leert er vast veel van ,voor expliciete vragen kan je altijd bij berichten een priveetje sturen met je vraag.
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

10-08-2003 10:00

Hallo weer ben vanmorgen(zondag)wezen vissen op voor mij nieuw water...
Vroeg opgestaan Feederhengel meegenomen en voor het eerst een kaperstok met Elektronische beetverklikker Vast look op mijn lijn...zo een bonk met een halve meter rubber/tube erop onderlijn uiteraard met een hair en 3 mais op de hair gezet...om 06:15 lag ik in...Ik heb totaal niks gevoerd maar helaas met mijn karperstok niks gevangen...geen run...geen piepje niks...Wat doe ik verkeerd?...ik heb gevist tot 09:30 in die tijd tussen 06:15 en 09:30 heb ik ongeveer 4x opnieuw geworpen..is dat mischien te vaak? Alle tips zijn welkom

Ik heb wel leuk met de Feeder Gevangen...8 brasems...maar jah...had gehoopt op een leuke run..maar helaas..volgende keer beter

Groeten uit

Almere
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-08-2003 12:53

Je kunt natuurlijk met het karpervissen makkelijk blanken.
Maar ik zou in vervolg wel wat voeren.
En in 3 uur 4 keer opnieuw inwerpen is inderdaad iets te vaak.

Verder lijkt het me allemaal wel oke.

Het lukt vanzelf wel.

Koen
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

10-08-2003 19:12

Nog meer tips...??
Jeroen Roos
Berichten: 78
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Almere(Parkwijk)

11-08-2003 21:55

Ben ik weer...heb wat vissers gesproken bij mij aan de Hoge Vaart in Almere je hebt daar van die bruggen met van die palen onder de brug...ze zeggen dat je zowat tegen of net onder die palen moet vissen...ze vissen met gele bolies schijnen goed te werken....

Nou wil ik dus ook eindelijk wel een karpertje vangen...zit te denken aan een voerstek te maken onder 1 van de bruggen...hoe moet ik te werk gaan...hoeveel dagen van te voren moet ik voeren...Hoeveel moet ik voeren en waarmee?Ik wil gaan vissen met die gele bolies?Maakt het tijdstip uit van voeren...bv als ik savonds voer en de volgende dag smiddags ga vissen of wat dan ook?Kan ik bv met mais voeren maar met bolies vissen..?pff wat een vragen zeg!!

Ik moet dus zo dicht mogelijk tegen de palen aan gooien...en hoelang moet ik laten liggen zonder op te halen...1 uur,2uur,3uur,4uur.enz..of gewoon tot ik een run krijg...

Sorry voor alle vragen...maar julie zijn de experts...
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

13-08-2003 23:12

hey
tegen de palen aan vissen??
dat kan gevaarlijk zijn!! want je heb kans dat de vis zich gelijk vast zwemt!!

en hoeveel je voert hangt af van de hoeveelheid karper op het water??
en de andere vissers
en met een bolie aan de hengel kan je hem gerust een paar uur laten ligen
mzl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-08-2003 10:23

Jeroen,

Gewoon tegen de palen aan vissen, ik vis zelf ook vaak tegen dukdalven aan en daar zit gewoon vaak vis! Aan de palen zit voor de karper voldoende natuurlijk voedsel als mosseltjes, slakjes en kreeftjes, kortom... een plek waar de karper graag komt! Je hebt het over vissen met maïs, waarom voer je niet een pond maïs bij de paal en vis je tegen de paal aan! e maakt zeker kans op een mooie vis!
Als je een keer niks vangt is niet erg, want dat overkomt iedereen! Je aas 4 keer ingooien is niet zo slim, want dan maak je veel kabaal in en op het waterw aardoor de karper kan schrikken en wegvlucht van je visstek!

Hopelijk heb je er iets aan!

Succes
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-08-2003 04:21

Jeroen

Ga naar de winkelier waar je je spullen gekocht heb, en vraag of het volgens hem verstandig is om met jouw materiaal VEILIG tegen de palen aan te vissen.

Een paar dingen zullen belangrijk zijn

Kan je vol in de hengels hangen zonder dat je draad/hengel breekt.

Liggen er langs die brug geen fietsen/winkelwagens? Komt de draad daar tegen aan, dan ben je zogoed als zeker de vis kwijt.


Vis je veilig?

Ik bedoel hiermee vis je met visveilige systemen?

MVG <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
PS de steunen goed in de grond zetten, want je kan wel eens harde runs verwachten.
Plaats reactie