Ik wil vissen!


daan zwart
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: utrecht

08-08-2003 11:45

Ik heb een probleempje...

Vroeger (zo´n 8 jaar geleden) viste ik altijd, ik ving ook wel veel vissen. Het liefste viste ik op karper, want die vond ik het leukst om te vangen.

Nu ben ik sinds een jaar getrouwd en wil ik weer gaan vissen, maar ik heb alleen nog een uitschuifhengel in de schuur van mijn ouders staan...
Van mijn vrouw mag ik geen hengels kopen, want dat is zonde van het geld zegt ze. Ik had anders een hengel willen kopen met zo een molentje erop.
Nu is mijn vraag aan jullie, kan ik ook karpers vangen met mijn uitschuifhengel?

Groetjes,

Daan
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

08-08-2003 11:54

Daan,

Dat is wel mogelijk, maar echt ideaal is het niet, omdat je een flinke run moeilijk kan opvangen. Kleine karpertjes zijn nog wel te landen, maar als ze een beetje groot worden wordt het lastig. Gebruik in ieder geval een dikke lijn met veel rek (0.30-0.35mm). Ik zou eens op internet kijken naar tweedehands werphengeltjes, dan hoeft dat helemaal niet duur te zijn (wordt je vrouw niet boos dat je al het geld opmaakt!!) en kan je ook nog een flink karpertje vangen.

Vang ze,

Matthijs
Vis en gij zult vangen!!
Gast

08-08-2003 12:00

Koop gewoon zo'n setje van onder de 100 euro... Je koopt het toch niet van haar geld! :wink:
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

08-08-2003 12:21

wedstrijd elastiek kopen ( neem gelijk dan een bloemetje mee ) en daar een stuk van tussen je lijn knopen. En natuurlijk op een overbezet watertje gaan vissen. Ik zou dan zeker geen 35/100 gebruiken omdat de vissen op zulk soort watertjes vaak niet al te groot zijn. Kun je nog wel leuke sport beleven als je zo'n knolletje op de vaste stok vangt.
En als je het goed aanpakt vis je al die lui die 3 stokken op de RVS rodpod hebben liggen eruit hoor!!
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

08-08-2003 12:22

Ik neem aan dat je zonder al te veel uit te geven af en toe met 't pennetje wilt gaan vissen. Ik denk niet dat jouw oude telescoopstokje voldoet (vaste stok neem ik aan.)Ik denk dat je dan gewoon op zoek moet naar 'n 2e hands penhengeltje met molen.
En koop alstjeblieft ook 'n onthaakmat! Een goede onthaakmat is echt onontbeerlijk bij het vissen op karper!
En ik denk trouwens dat je eens een goed gesprek met je vrouw aan moet gaan, ik neem aan dat zij ook wel 'n hobby heeft die geld kost...

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Hugo Bovenmars

08-08-2003 12:45

Verkeerde vrouw Daan! Inruilen! :lol:

Karpervissen kost nu eenmaal geld, geldt ook voor vrouwen :mad:

succes (met beide :grin: )

Hugo
Harm Enkels
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-07-2003 02:00
Locatie: Haarlem

08-08-2003 13:13

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-08-08 22:37 ]</font>
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

08-08-2003 13:46

Als ik iets wil hebben dan koop ik het gewoon! Daar werk je toch voor! Ik rook niet, zuip niet al teveel en heb verder geen dure hobbies, dus niet zeiken.

En anders koop je er toch een bosje bloemen bij :smile:

groeten,
karperlimbo
jan van kranenburg

08-08-2003 14:54

Daan,

Met een telescoop-hengel met ogen en een molen, kun je 't heel best proberen.
En volg advies van Sjaak hierboven.

Wil je toch wat anders en kan of wil je weinig uitgeven; ik heb tich volglas-hengels te koop liggen waarmee je echt zwaardere karpers mee kunt drillen, mits je andere spullen, molen, schepnet in orde zijn. Onthaakmat is een must!
Die volglas-hengels van me hebben dermate kleine prijsjes dat je vrouw je die graag zal gunnen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

08-08-2003 17:10

Hoi Daan

"Van mijn vrouw mag ik geen hengels kopen, want dat is zonde van het geld zegt ze. Ik had anders een hengel willen kopen met zo een molentje erop."

Dit vindt ik echt zo'n beetje het lulligste wat ik ooit heb gelezen, niet alleen lullig voor jou, maar ook bijzonder lullig van je vrouw. (excuus) Zo'n relatie zou ik niet willen hebben, maar dit even terzijde. Ik vindt het zo lullig dat ik een GRATIS karperhengel inclusief molen voor je heb staan. Nog meer mensen aanwezig, die Daan toch aan het vissen willen helpen?

Groeten ChrisN

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chris Noorlander op 2003-08-08 17:11 ]</font>
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-08-2003 17:57

Chris, klasse kerel.
Ik heb onlangs een compleet setje aan een oude vismaat van mij geschonken, anders had ik zeker ook iets aan Daan gegeven.

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met een goed hart en materiaal te veel.

Vind het inderdaad een erg zielig verhaal.

Ik heb gelukkig een hele lieve vriendin die mij goed steunt in mijn hobby, meegaan spullen kopen (mee betalen als nodig), meegaan nieuwe visplekken bekijken, meegaan naar Frankrijk trips, en als het lekker weer is meegaan voor een lekker dagje zonnen aan de waterkant.

Tja, ze is nog lekker ook, wat heb ik dan nog te klagen.

In ieder geval, veel respect voor jou initiatief Chris en Daan veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Robert.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robert Campbell op 2003-08-08 19:13 ]</font>
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

08-08-2003 19:12

Ik heb een telescopisch hengeltje dat ondertussen zijn 10e verjaardag al enkele jaren geleden gevierd heeft. Het is 2.4m en als werpgewicht 20-40g, ik gebruik het nog altijd om vlak bij de oever en tot een meter of 30 te vissen. Op dit hengeltje zijn al vele karpers gevangen tot 10 kg toe. Ik vis er zelfs mee tussen de lelies, vlakbij takken, .... De molen is ondertussen al wel de 2e (Daiwa), maar zolang de slip goed werkt, is er geen enkel probleem.

Wat ik wil zeggen: Als je dan toch niet mag van je vrouw, waarom er nog over verder zeuren, zoek een "gemakkelijk" water met niet te veel obstakels doe hier flink wat dril ervaring op en dan kan je de moeilijkere waters ook aan. Natuurlijk is het moeilijkheden zoeken als je vlakbij takken gaat vissen, maar daar tegen is het spaarvarkentje mss al wat vetter :wink:

Veel succes

Bart
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

08-08-2003 20:27

Komop nou mensen ,is Daan verstandelijk
gehandicapt ofzo ,ik dacht het niet toch wel,voor 60 euro heb je `n leuk setje
plus nog 60 euro toebehoren en klaar is Daan.
Als je van je vrouwtje dit niet mag uitbesteden aan een hobby dan laat je haar dit toch ff lezen (heel triest hoor van je )
en anders moet je haar toch echt buitenzetten hoor !! :lol: :lol:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus koolen op 2003-08-08 20:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus koolen op 2003-08-08 20:31 ]</font>
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-08-2003 21:01

Rinus, we kunnen niet in elkaars portomonee kijken maar ben je wel bewust dat we het niet allemaal even breed hebben.

Ook in Nederland zijn er heel veel mensen die elke maand net rond komen van hun salaris.

Toen ik pas in Nederland kwam wonen, had ik een periode van 5 jaar dat ik echt geen sent te makken had, en ja ik werkte mij de tering.
Vanwege mijn jonge leeftijd was mijn salaris een lachertje.
Toch moest elke maand de rekeningen worden betaald.
Ik had zelfs periodes dat mijn rekeningen meer waren dan ik verdiende.
Wel heb ik altijd kunnen vissen omdat ik in Engeland al op hele jonge leeftijd viste en de spullen al bezitte.

Tja, een lang verhaal zo, maar wat ik wil laten zien is dus dat sommige mensen het zich echt niet kunnen veroorloven.
Mischien heeft Daan zijn vriendin gelijk en is het geld er echt niet.

Nou wil ik niet zeggen dat Daan er financieel zo slecht voor staat, maar als ik jou berichtje lees krijg ik de indruk dat jij nooit op een houtje hebt hoeven bijten en dat jij je het moeilijk kan voorstellen
dat sommige mensen echt zo moeten leven in Nederland.

Nogmaals ik zeg niet dat Daan er financieel zo beroerd voor staat maar ben je wel bewust dat het kan Rinus.

Met vriendelijke groet,

Robert.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

08-08-2003 21:44

Ive been there Robert,heb een geweldadig
en verslaafd verleden,beperk het tegenwoordig alleen nog met joints,iets wat ik ook moet laten maarja,old habbits,het is lastig ja zonder geld,ik had het met ups en downs en alstie up was dan kocht ik wat.
Nu bijna getrouwd, bijde vaste baan en een behoorlijk inkomen samen.
Hiervoor hard moeten `vechten`en vele terapieen voor moeten volgen en nog steeds.
Dus kom bij mij niet aan met jij hebt `t altijd breed gehad zeker!!
Tuurlijk, we kennen elkaar niet en no hard feelings natuurlijk maar begrijp je me een beetje ?
En als het echt zo erg met `m is heb zelfs ik nog wat voor `m.
Dan kan ik `m beteen ff chequen want eerlijk gezegd geloof ik `m niet
Robert.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-08-2003 22:09

Ja, duidelijk Rinus, vandaar jou vorige reaktie, je gelooft hem dus niet.

Tja, kan ik ook wel begrijpen.
Mischien dat Daan hier meer duidelijkheid in kan geven.

PS. Jij en ik lijken wel 2 druppels water, behalve dat bijna trouwen gedeelte daar kan mijn vriendin mij niet voor strikken Rinus.

Met vriendelijke groet,

Robert.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

08-08-2003 22:16

trouw niet voor je 40 bent !!!!
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

08-08-2003 22:21

Haha Robert toch,jij ook al ,kan gebeuren ja en ik wil niemand veroordelen voordat ik weet hoe de vork in de steel zit,hoewel ik dat wel heb gedaan vraag ik bij deze ook aan Daan,in welke hoek zit jij dan ?
Misschien ook wel in mijn ouwe hoekie
en da`s niet prettig,kost je veel vrije tijd
en geld en je kunt dan ook niet meer vissen.
Maargoed ,genoeg over mezelf weer verteld
nu jij Daan.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-08-2003 23:07

Haha Erik,

Jij kan het weten zeker? :grin:

Ook ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt, maar zijn vrouw vindt het zonde, dus niet per se dat het er niet af kan,maar daar gaat het niet om.

Karpermateriaal wordt tegenwoordig verkocht tegen torenhoge prijzen. Karper kan echter nog steeds met een 2,5m telescopisch werphengeltje, een eenvoudige molen, een GRIJS schuifloodje ( dus zónder camouflagespikkeltjes die 3/4 van de prijs veroorzaken :smile: ) een nylon ondelrijntje van een klosje snoer van 5 gulden en een karperhaak.

Zeker, het is niet optimaal, en wat 'wij' tegewoordig gebruiken is allemaal zeer goed en handig, maar zo ving ik in mijn begin tijd ook karper, dus dat kan nu ook nog.

Het enige 'moderne' dat niet mag ontbreken is een groot genoeg en fijnmazig schepnet en een onthaakmat, om de vis zo min mogelijk te beschadigen.

Ik heb nog een onthaakmatje liggen. Als je interesse hebt stuur maar een priveberichtje.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

08-08-2003 23:35

zag dat je al een hengel molen en onthaakmat aan werden geboden ik heb nog een gilfin optonic en een imitatie mkII swinger kom maar halen als je er interesse in hebt

iemand anders nog een schepnet en paar steunen ?

mvg marco
jan van kranenburg

09-08-2003 00:59

Zo zie je maar; EEN aansprekende en een beetje medelijden opwekkende posting, en de boarders, helpen wel. Alleen nog schepnet (heb ik ook nog wel voor weinig), en wat steunen en Daan kan aan de slag.
Ik doe/deed ook mee; voor weinig in ieder geval, gigantisch betere hengel(s) dan Daan zelf beschrijft.
Van Daan zelf heb ik verder niks meer gehoord. Wie wel?. Zou Rinus dan toch gelijk hebben? Eigenlijk hoop ik van niet.

mvg

Jan
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

09-08-2003 11:11

Ik zag bij de Kijkshop een piepklein werphengeltje in een viskoffertje met toebehoren voor nog geen twintig euro. Stelt misschien weinig voor maar je kan in iedergeval de karper meer tegenstand bieden dan met een vaste telescoop, denk ik.

Mijn vader kocht verleden maand bij de Lidl een werphengel (met tas plus toebehoren)ook voor 20 of 30 euro. Was wel een geinig hengeltje voor die prijs.

Misschien dat Daan daar wat aan heeft.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

09-08-2003 13:05

daan ga lekker nog een bijbaantje erbij werken en koop lekker je karperspullen zoals elk ander,ik ga toch ook geen posting plaatsen van:IK WIL VAREN!!!!! MAAR HEB GEEN GELD,iemand toevallig nog een zodiacje liggen met minnkota en tractie accu????
werken mot je!!!!net zoals ieder ander.
en dat vrouwtje van jouw.....tja.....heeft zei dan ook geen hobby's????
kan best geloven dat je krap zit maar je bent echt niet de enige.

viktor
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

09-08-2003 18:13

Ik begin me af te vragen of Daan zelf nog gaat reageren?

Groeten ChrisN
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

09-08-2003 18:33

ik geef je weinig kans chris