vissen op de rivier


Plaats reactie
Jan van der Heijden

07-08-2003 18:44

Wie kan mij wat verder helpen over het vissen op de rivier.
Wil gaan vissen op een paar druk bevaren rivieren. Ben nu op zoek naar tips over aas en vis techniek.
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

09-08-2003 13:09

nja, eens door wat magazines bladeren ofzo, is nogal vaag, je vraag :smile:
Ik enk dat je best je tijd neemt om een goede stek te vinden, mosselbank, plateau e.d. en zeker kijken of je op een schone en harde bodem zit te vissen, wiervrij enzo.
Ikzelf zou beginnen voeren met mais, tenzij de rivier al drukbesvist is en de vis geen beste ervaringen ermee heeft, dan grijp je best naar noten, of sla je aan het rollen he. Ook zou ik in het begin lange sessies vissen, 24u ongeveer, zou kom je het snelste aan info over aastijden en dergelijke. Ik weet niet wat ik nog kan zeggen... Veel observeren, ook na het voeren een uurtje of wat blijven zitten, af en toe eens een kijkje gaan nemen,...
ik zelf vis niet op rivieren, wel op kanalen, misschien wel vergelijkbaar, of toch en beetje?
succes!!
mvg
Jelle
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

11-08-2003 09:47

Ik zou ook zeker naar het gebruik van toplood kijken. Er zullen vast wel boten voorbij komen, en die wil je tog niet vangen :smile:.

Succes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
jeffrey de reus
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-08-2003 02:00
Locatie: spijkenisse

11-08-2003 10:28

ik vis zelf ook op riviertjes waar druk bevaard wordt met boten ik zelf vis niet met toplood omdat ik voor mijn eigen kant vis ik zwem of vaar mijn lijnen uit en dan leer je vanzelf de bodem kennen als dat kannaal druk bevist is probeer dan eens een pop-upie en nog iets je kan die riviertjes beter aanpakken in de hert en winter dan hebbie ook geen last van de booten
jeffrey de reus
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-08-2003 02:00
Locatie: spijkenisse

11-08-2003 10:29

ik vis zelf ook op riviertjes waar druk bevaard wordt met boten ik zelf vis niet met toplood omdat ik voor mijn eigen kant vis ik zwem of vaar mijn lijnen uit en dan leer je vanzelf de bodem kennen als dat kannaal druk bevist is probeer dan eens een pop-upie en nog iets je kan die riviertjes beter aanpakken in de hert en winter dan hebbie ook geen last van de booten
Plaats reactie