Beet registratie


Plaats reactie
Jaap Veerhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Andijk

03-08-2003 11:08

Als beginner wil ik toch wel eens weten hoe er gevist wordt met een boilie-systeem.
Vanaf de boilie-onderlijn-lood-hoofdlijn kan ik het nog wel volgen.
Na de inworp de lijn strak draaien en de hengel in de steunen, optonic op de steun (of rodpod)en dan?
Vis je dan met een strakke lijn?
Of nog met een waker?
Als er dan met een strakke lijn gevist wordt voel de karper dan geen weerstand bij het nemen van het aas?
Heb je echt een baitrunner nodig?

Als jullie het weten hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

03-08-2003 11:51

Als je hengel in een optonic ligt heb je geen waker meer nodig, alleen iets dat een terugzwemmer registreert. Iets van een staafwaker/monkeyclimber of swinger.

Ja je vist met een strakke lijn naar je lood , al dan niet een loodje onder je hengeltop om je lijn plat te houden. De karper heeft genoeg aan de onderlijn/rig die vrij op de bodem ligt ,en zal zich daarna prikken op het gewicht van het lood.

En dan komt de baitrunner van pas, de vis zal het op een vluchten zetten. En dat gaat het eenvoudigst met een baitrunner.
Of je zet de slip van je gewone molen zo slap dat die fungeert als baitrunner, wel ff je hand op de spoel houden met aanslaan.

Ik heb jaren op deze manier gevist, klimwaker en een open slip, ging me best af.

sucses, Rob.
Jaap Veerhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Andijk

03-08-2003 21:53

Bedankt Rob, ga gauw aan de slag.
Plaats reactie