voeren?


Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

28-07-2003 21:41

Ik ga za weer eens nachtvissen op een meest geweldige plek. Mooi kanaal naast brug uit het oog van elk mens dan ook behalve die met de trein gaan en plompbladeren(waterlelies) nou daar wordt je bang van. Kortom geweldige stek. Nu ben ik maar een arme scholier en omdat het de nacht der nachtvis nachten moet worden van mij (ik heb er wel eens eerder gezeten maar weinig succes) wil ik een mooie voerplek maken voor a.s. zaterdag. Maar zoals ik al zei ik ben niet zo rijk (en ja karpervissen is duur) wil ik toch ergens mee voeren. Ik voer altijd wat boillies (niet te veel) en gebruik vaak pellets. Nou hoop ik er op dat een genie hier een leuk ander voor middel weet of kan verzinnen dat een stuk goedkoper is. En er ook bij kan zeggen hoeveel en wanneer ik het beste dat kan voeren. Ik heb wel eens dingen gehoord van veevoer enzo. maare ik ben toch benieuwd wat echt werkt. Ik vis hoogstwaarschijnlijk met tutti-frutti boillies (hier heb ik de laatste tijd het emest mee gevangen.)

Nou ga ik stil zitten en hopen op reacties!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Emiel Westerhof op 2003-07-28 21:41 ]</font>
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

28-07-2003 22:59

hey emiel waar om niet met mais het kost niet duur 8 euro of zow 25 kg koken en je op je vooerplek neer donderen en heb je mooie vooerstek doe ik altijd ook groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-07-2003 23:10

zelfgedraaide boilies of anders maais of duiven voer of andere particles als maples!
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

28-07-2003 23:46

duivenvoer? werkt dat goed?

Als duivenvoer goed werkt werkt konijnenvoer ook goed. toch? Ik bedoel het zijn dan toch voornamelijk zaadjes!

Hmz dan wordt het dus waarschijnlijk maïs koken! Maare dan geen zak van 25kg kga binnenkort op vak. Hoeveel moet ik er dan in donderen denk je? en hoveel dagen? Zeg maar wat is een leuk schema.....

Enne weet er nog iemand andere alternatieven???

Weet iemand of veevoer werkt?

sorry maar wat wordt bedoelt met particles als maples?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Emiel Westerhof op 2003-07-28 23:47 ]</font>
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

29-07-2003 08:50

gemengd graan is nog goedkoper dan mais
ik geloof zo rond de 6 a 7 euro

ff weken daarna koken en klaar de geur die hier vanaf komt is fantastisch gewoon ff bij de boer halen die ook mais en ander kippevoer verkoopt!

succes
enne vang de grote :grin:

mvg
hans
Jeroen Brouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: Lelytad

29-07-2003 10:20

Hoi Emiel,

Wat ik altijd doe is een week van te voren beginnen met een blikje mais p/d en dan 3 dagen van te voren ga ik de mais combineren met boilies. Ik deed altijd een stuk of 50 boilies p/d maar minder kan denk ik ook wel. Anyway op deze manier heb ik goede resultaten geboekt(7 runs op n nacht) Ik zie dat je bij de plompebladeren gaat zitten, Ik weet niet wat de rest ervan vind maar volgens mij moet je daar s'nacht niet gaan zitten omdat planten s'nachts zuurstof aan het water onttrekken(fotosyntese) en de karper juist op graag komt in zuurstofrijk water, dit kan denk ik ook een van de redenen zijn dat je dr nog nix gevangen heb. Ik wens je alvast veel succes.

Grtjs Jeroen
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

29-07-2003 16:10

Ik heb gezien dat 2 jongens daar een keer hele grote vingen (en dat is al tijd geleden) Ik hoop dat deze plek nu een tijd al niet is bevist en dat het me lukt om ze nu te vangen. Er zit dus zeker wel karper daar. Toen ik daar zat was het echt amateuristisch karpervissen..... de goedkoopste van de goedkoopste boillies etc etc. te veel geklooi snachts en dat soort dingen dus denk dat het daar aan lag.

Maare bedankt voor de reactie.....
Ik zal misschien wel ff een boer vragen (boeren genoeg hier in de buurt)

Heeft er nog iemand anders ideeen?

Ik heb trouwens mijn beste vangsten altijd bij plompbladeren gevangen dus het is vast iets mentaals.
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

02-08-2003 13:29

van/avond/nacht ga ik kijken of het heeft gewerkt!!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-08-2003 15:44

suc6
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

03-08-2003 22:47

Resultaat:

2 karper(tje(s))

Toch leuk want op die plek hebben er de laatstetijd meer gezeten en niks gevangen...
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

06-08-2003 12:52

Emiel,

Misschien nog een tippie voor een soort aas dat goed en goedkoop is.
Namelijk aardbeien. Nu zul je zeggen;"aardbeien, die zijn toch hartstikke duur". Klopt ja, maar je moet naar naar een aardbeien-teler gaan. Zij hebben momenteel dagelijks kilo's aardbeien die aangevreten zijn door vogels of die half verrot zijn. Juist die aardbeien (die in een beginstadium van ontbinding zijn) zijn erg zoet en ruiken ook zeer sterk.
Kosten: een eurotje per kilo.
Voer ongeveer 20 aardbeien per spot gedurende 3 (kan ook 2) dagen van te voren.
Ik heb hiermee reeds vele jongens op de kant gesleept.

Visgroeten,
Marc Verstappen
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

06-08-2003 14:52

Marc bedankt voor je reactie!

TIs opzich wel een leuk id aardbeien. Als het echt zo goed werkt zal ik het zeker nog een keer proberen als ik een teler kan vinden.

Op het moment heb ik nog z'n 22kg mais staan dus dat gebruik ik nog eerst.

MAar nog een vraagje mark. Kun je ook bessen voeren?? blauwe bessen etc.. Hiervan weet ik wel een teler te vinden :razz:

Maar goed nogmaal bedankt,
en groeten van mij.
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

07-08-2003 09:46

Emiel,

Met bessen heb ik het nog niet geprobeerd, maar als je na gaat dat karpers graag op plekken liggen waar bijv. bramenstruiken over/in het water hangen, dan zou ik zeggen dat bessen nog helemaal niet zo'n gek idee is.

Een vriend van mij vist wel eens met sprinkhanen en kevertjes. Tegenwoordig in veel diervoederzaken te verkrijgen. Hij heeft hier vele successen mee geboekt. Ikzelf ben echter niet zo'n fan van het doorspiesen van levende wezens. Dit soort aas is overigens vrij prijzig en gezien het feit dat je vroeg of iemand je een goed en goedkoop aas kon aanraden, is dit denk ik geen aanrader.

Bedenk wel dat bijna alle karperaars tegenwoordig praktisch alleen met boilies vissen. En daar worden er, zeker in de zomer, aardig wat kilotjes van in het water geworpen. M.a.w. je moet je proberen te onderscheiden van de rest. Omdat 90%tegenwoordig met zoete boilies vist, ben ik reeds jaren aan het vissen met bijvoorbeeld koffieboilies, knoflookboilies, etcetera.
Door te vissen met bijvoorbeeld vruchten, onderscheid je je denk ik nog beter van de overige vissers.

Succes,
Marc Verstappen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-08-2003 10:12

Marc,

Bessen en vooral bramen zijn een goed aas, net als aardbeien...
Het mmoiste zijn de stekken onder een braamstruik, vooral nu de bramen rijp zijn en van de struik afvallen in het water, de karper ligt eronder en aaste r best heftig op! Ga het maar een eer proberen bij een braamstruik, een lekkere zoete braam eraan en vangen maar!

Het is zo dat als je je onderscheid van anderen dat je op een gegeven moment veel vangsten kan krijgen als je een goed nieuw aas weet te vinden... ben zelf druk bezig om met de meest idiote dingen te vissen...
Marc Verstappen
Berichten: 43
Lid geworden op: 18-07-2003 02:00
Locatie: Brabo

07-08-2003 10:16

Marijn,

Geef eens een paar voorbeelden van die meest idiote soorten aas die je aan het uitproberen bent.
Als je ze liever niet prijsgeeft, snap ik het ook.

Groeten,
Marc
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-08-2003 10:51

Stuur ik je even prive!
Emiel Westerhof
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: Vjenne

07-08-2003 12:31

ik wil ook een prive!!?!?!

ben zeer benieuwd naar verschillende aassoorten!
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

07-08-2003 12:45

waarom zou je ze niet hier op dit board plaatsen marijn dan hebben medekarper vissers er ook plezier van en wie weet krijg je er ook weer hele goeie tips voor terug dus ik zou zggen zet ze neer............

Ga je niet dwingen ofzo hoor

Mvg Marijn
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-08-2003 12:51

voel me een beetje onder druk worden gezet.... :wink:

Oke, daar komen ze...

Heb al met bramen gevist op een water met braamstruiken over de kant... braam onder de struik en vis gevangen!
- Stegeman´s salami
- banaan
- gehaktballetjes
- soepballen
- vrijdag gaan de mosselen op de hair
- de kipstukjes uit de kipkerrie salade

Niet alles vangt even goed, maar de soepballen zijn erg geschikt voor het penvissen, goede vangsten op gehad, vooral tegen de dukdalven, palen en bruggen aan! De salami kan gewoon op de hair, maar werkt op het ene water wel en het andere weer niet! De mosselen moeten gaan lukken, maar is wel witvisgevoelig! Dit is zeker dressuurdoorbrekend! De vis aast hier al jaren op en ze laten hem echt niet liggen!!
Zo zijn er nog een paar dingen die ik wil gaan proberen. Als ik bij de supermarkt iest zie liggen waarvan ik denk dat het moet kunnen dan zal ik vaak een keer proberen! Vaak met een derde hengel en maar wachten wat er geburd! Er komt een dag dat je iets vind waar niemand mee vist en je je helemaal ziek op gaat vangen! De soepballen zijn een favoriet net als de gehaktballen!

Een ander bekend goedje is grillworst, maar die doe ik liever op mijn brood...

Succes

Iemand anders ook nog goede tips?
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

07-08-2003 12:57

ey Marijn bedankt
je zou het ook kunnen proberen met fruitella"s je kent ze wel die snoepskes tja.. verder heb ik niet veel bijzonders voor je als aas maarre als er weer een boven komt drijven dan laat ik het weten
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

07-08-2003 13:37

Je kunt ook met rozijnen vissen.
moet je ze ff weken zodat ze opzwellen, en vissen maar.
Dan denk ik dat een druif ook wel goed zal werken.
Moet je er wel een paar fijngeknepen erbij gooien.

Koen
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

08-08-2003 01:24

Jongens wel voorzichtig met dat fruit want hoewel onze vriend karper het wel graag neemt is zijn spijsvertering niet echt voorzien om fruit te eten en zeker geen overrijp. net zoals bessen trouwens. Hij zal zeker niet ziek worden van eens een besje te eten ( dat van een overhangende struik valt) maar wel van hele aarbeitapijten enzomeer. als je afwijkend wil vissen leg dan de boilielijnen deze zomer een aan de kant en ga met het pennetje aktief achter de schubben. Is heel goedkoop( geen of weinig voercampagnes) kost niet veel voorbereiding en het belangrijkst is dan wel dat elke bollenvisser je een voerplek maakt zo groot als het water zelf want iedereen voert wel met mais, partikels, maples enz...dus vriend karper is niet zo schuw als het op klein aas aankomt wel op veel aas want dat wordt op dressuurwater gelinkt met boillie, dus gewoon wat mais voeren (eventueel met wat tarwe en granen erdoor) er rechtstreeks op vissen en vangen maar. ( heb zo al veel boillievissers eruit gevist met als record 53 karpers op 10 uur vissen op een dressuurwater nota bene, heb ik trouwens getuigen van. En het waren beslist niet allemaal van die kleine knolletjes zeg maar tussen de 4 en de 12kg) Anyway als iemand vragen heeft over montages techniek enz...
mail me effe privé dan.
Ook een mooie manier om veel bij te leren over aasgedrag en gewoonten. vang ze.....;
Gast

08-08-2003 12:07

Al weer heel wat jaartjes geleden met leverworst op brasem vissen in een rivier achter een slagerij... Dikke brasems, maar ook wel een paar keer een karper aan de haak gehad met als resultaat lijnbreuk..

Laatst nog met m'n neefje aan het vissen, waarschijnlijk een karperaanbeet haakje KROM!!
jeffrey de reus
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-08-2003 02:00
Locatie: spijkenisse

21-08-2003 22:17

wat denken jullie van winegums
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-08-2003 22:28

dat het vangt en tevens ook zeer duur is :wink: