Gekleurde bek?


Plaats reactie
Robin Braam
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Thuis

04-06-2016 15:10

Hallo,

Ik zat net weer even door mijn foto's van de afgelopen maand te bladeren en kwam deze weer even tegen, een karper met een soort kastanje rood/bruine band in zijn bek. Een soort halvemaantje zowel boven als onder, de andere twee vissen die ik op dit water ving hadden dit niet. Komt dit door iets dat de vis eet? Ik heb wel eens gelezen dat door het voeren van gekleurde boilies bijvoorbeeld vissen wel eens een geheel rode buik krijgen (misschien ook wel verkeerd onthouden, maar rood gekleurde vissenbuiken zie ik ook op recente plaatjes nog wel eens).. kan een dergelijk beeld ook bij een vissenbek voorkomen? Leuker zou ik het nog vinden als dit door een van nature aanwezig aas zou kunnen komen.

Ik ben benieuwd of iemand meer weet!

Groeten van Robin
Bijlagen
mouth.jpg
(153.67 KiB) 1080 keer gedownload
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

06-06-2016 06:02

Denk gewoon een wond van het haken, weer genezen!

Groet.
Robin Braam
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Thuis

06-06-2016 07:05

Door de kleur snap ik dat dit misschien zo lijkt, maar het was een perfect symetrische vorm zowel boven als onder over bijna de hele breedte van de bek. Ben nog altijd benieuwd of iemand het herkent, ik heb er geen duidelijkere afbeelding van gemaakt helaas. Misschien nog maar eens een paar vangen op deze plek, wie weet zit er nog zo een tussen...
Plaats reactie