Water waar niets bijt.


Plaats reactie
Chicira Van Duren
Berichten: 26
Lid geworden op: 07-09-2014 21:11
Locatie: Deventer

09-09-2015 18:38

Bij mij in de buurt is er een watertje waar hele dikke karpers zitten van over de 35 pond.
Ik heb er al een tijdje gevist en niks gevangen (dat kan )
Maar het leukste is dat die karpers daar totaal niet schuw zijn, ik gooide namelijk een paar boilies voor de kant en mijn eigen montage.Na 25 min zaten er al karpers. Dus ik ging kijken naar die vissen en wonder boven wonder aten ze alle boilies op maar nou niet de mijne dus ik gooide er weer wat bollen neer nadat ze klaar waren en dreigden weg te zwemmen ook die aten ze op maar mijn aasje ho maar :-?
Mijn vraag was dus hoe zorg ik er voor dat ze mijn aasje pakken

ps: er zijn een paar mensen wie de 35+ vissen daar hebben gevangen, en ik heb beeldmateriaal gezien dat ze de vis wogen (helaas ken ik die mensen niet persoonlijk) want die waren daar aan het vissen en ik vroeg of ze ooit wat hadden gevangen daar.

Groetjes chiciracandy
pr schub 35 pond
pr spiegel 18 pond
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Gebruikersavatar
Kees Zorg
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-08-2015 20:24

09-09-2015 21:24

Gewoon blijven proberen, de aanhouder wint, misschien moet je eens proberen om maar 1 of 2 boilies plus wat partikels bij je montage te leggen. Dan pakken de karpers misschien sneller jou haak boilie, ze hebben nu minder keuze aan boilies namelijk.

En probeer niet gelijk de grootste karper te vangen die komt vanzelf wel een keer op je pad....

Succes
Chicira Van Duren
Berichten: 26
Lid geworden op: 07-09-2014 21:11
Locatie: Deventer

11-09-2015 15:30

dank u wel ik ga zoiezo aanhouden en mogen weer een sessie maken op dat watertje ik houd jullie op de hoogte
pr schub 35 pond
pr spiegel 18 pond
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Chicira Van Duren
Berichten: 26
Lid geworden op: 07-09-2014 21:11
Locatie: Deventer

11-09-2015 15:31

ow en particles lijkt me daar geen goed idee want daar zit immens veel kleine brasems maar als je eerst brasems hebt komen de karper vanzelf we en een grote brasem is ook niet erg
pr schub 35 pond
pr spiegel 18 pond
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Mik kurver
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-01-2015 04:12

09-12-2015 00:45

Probeer eens n andere rig of aas;
Chod rig
Zig rig

Qua voer misschien boekweit of black eye beans.

Ikzelf vis op vijvers noooit met boillies!! Doe t anders dan alle andere vissers.

Hopelijk heb je er wat aan, en staar je niet blind op de grotere vissen
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

09-12-2015 23:46

Het klinkt alsof de vissen niet geïnteresseerd zijn in je haakaas. Dat kan van alles zijn. Is je hoofdlijn goed gecamoufleerd? Vis je strakke lijnen of slap? Hoe ziet de bodem eruit?
Mijn advies: aanhouden, en probeer je lijn en montage zo min mogelijk op te laten vallen. (denk aan leadcore of tube in de zelfde kleur als de bodem, lood wat lijkt op stenen die er liggen etc.)
Wordt je aas überhaupt wel opgepakt en misschien weer uitgespuugd?
Het klinkt alsof je er goed zicht op hebt in ieder geval.
Misschien een foto van je montage zou wel handig zijn ;)
Succes..
De aanhouder wint :D
Quis non piscium, qui non capit
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

13-12-2015 11:54

Standaard rigje, scherpe haak, goed loodgewicht en goed aasje en je moet ze wel kunnen vangen.
Misschien wat verspreider voeren en wat spelen met de lengte van je rig...
Hier in de buurt is een water wat volgens sommigen bol staat van de dressuur, maar daar vang je ze ook gewoon op bovenstaande manier als je niet teveel lawaai maakt en de basis respecteert.

En eu niet onbelangrijk: ze zeggen altijd doe anders dan alle anderen, maar als je merkt dat andere
vissers met een bepaalde aassoort goed vangen, gebruik die dan ook. Veel moeilijker moet je het niet
maken denk ik 8) .


Mvg


Joeri
Plaats reactie