herziening van vorig bericht


Plaats reactie
Quirinus Graafmans
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-07-2015 11:01

26-08-2015 12:48

Zelf maken van een tuigje voor vastestok met hair rig met bait band,hoe moet IK dat doen.
Het is de bedoeling dat het met een liggende dobber is.

Mvg Quirinus.
robertino smith

26-08-2015 19:02

Quirinus, die bait bands, trek je die niet gelijk op de haak van je tuig? Anders onderlijntje met hair aan je hoofdlijn van je tuig bevestigen middels goede voorslag knoop.

Groet.
robertino smith

26-08-2015 19:20

Oww ja, liggende de dobber, ff peilen de diepte op de beoogde vis afstand haalbaar met je vaste stok. Kwestie van uit loden, dobber op hoogte. Neem aan dat het gewoon voor de brasem is, karper, doen ze tegenwoordig met elastiek op karprrrr met de vaste stok. Zelf mij niet daarin verdiept! Mss een andere boarder die kan toelichten.

Groet.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-08-2015 20:32

Quirinus, je ziet dat je vraag niet echt duidelijk is.
Bedoel je gewoon: hoe bevestig je een baiband op je haak?
Eerst even duidelijkheid scheppen.
Quirinus Graafmans
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-07-2015 11:01

27-08-2015 12:10

Frenk de Gruiter schreef:Quirinus, je ziet dat je vraag niet echt duidelijk is.
Bedoel je gewoon: hoe bevestig je een baiband op je haak?
Eerst even duidelijkheid scheppen.



Ik zal proberen of ik het duidelijker kan uitleggen.
Netzo als je een gewoon tuigje hebt dus compleet met haak waaraan je het aas aan doe,wil ik een tuigje maken maar inplaats van een haakje wil ik dat vervangen Door een kant en klare
Hair rig met bait band.
En inplaats van een gewone dobber wil ik een liggende dobber plaatsen.
Tevens is de vraag hoe ik dat moet uitloden.
Hopelijk is de omschrijving nu wel duidelijker .
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2015 14:38

Je gebruikt of een hair, of een bait band, niet alle twee gelijktijdig.
Als je een gewone dobber te diep zet wordt het vanzelf een liggende dobber.
Uitloden hoeft niet want het lood ligt op de bodem.

Als dit niet het antwoord is wat je zoekt ben je niet duidelijk genoeg.
Gebruikersavatar
Daan Beijers
Berichten: 69
Lid geworden op: 15-05-2012 15:50

27-08-2015 20:16

Neem de lengte draad die je nodig hebt, schuif je dobber er overheen.
bevestig je rig er aan. Knijp een loodje op de lijn om de boel af te zinken.

Als je dat loodje enige afstand van je rig plaatst, ligt de rest min of meer vlak op de bodem.
Schuif je dobber omhoog totdat hij plat op het water ligt. Als je dobber los over de lijn schuift, kun je hem tegenhouden met een stoppertje. Verkrijgbaar bij je plaatselijke hengelsportzaak.

Je kan aan een normaal tuigje een baitband maken door baitbands te kopen met een klein oogje er aan en die over je haak te schuiven.

Als je zelf een rig wil maken kan je in plaats van een klein lusje aan het eind van je hair een klein elastiekje aan je onderlijnmateriaal knopen en vervolgens met een knotless knot je haak er aan vastzetten.

Je kan van een kant en klare hair rig de hair afknippen, en een baitband eraan bevestigen..

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Ik zou wel in alle gevallen nylon of fluorcarbon gebruiken.

Ik heb ook al wel eens kant en klare nylon rigs met baitband gezien(voor method feeder) die zijn ook prima te gebruiken.

Heb je je trouwens al voorgesteld in de voorstelhoek?

Hoop dat je hier wat aan hebt..
Quis non piscium, qui non capit
Quirinus Graafmans
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-07-2015 11:01

28-08-2015 06:43

Daan Beijers schreef:Neem de lengte draad die je nodig hebt, schuif je dobber er overheen.
bevestig je rig er aan. Knijp een loodje op de lijn om de boel af te zinken.

Als je dat loodje enige afstand van je rig plaatst, ligt de rest min of meer vlak op de bodem.
Schuif je dobber omhoog totdat hij plat op het water ligt. Als je dobber los over de lijn schuift, kun je hem tegenhouden met een stoppertje. Verkrijgbaar bij je plaatselijke hengelsportzaak.

Je kan aan een normaal tuigje een baitband maken door baitbands te kopen met een klein oogje er aan en die over je haak te schuiven.

Als je zelf een rig wil maken kan je in plaats van een klein lusje aan het eind van je hair een klein elastiekje aan je onderlijnmateriaal knopen en vervolgens met een knotless knot je haak er aan vastzetten.

Je kan van een kant en klare hair rig de hair afknippen, en een baitband eraan bevestigen..

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Ik zou wel in alle gevallen nylon of fluorcarbon gebruiken.

Ik heb ook al wel eens kant en klare nylon rigs met baitband gezien(voor method feeder) die zijn ook prima te gebruiken.

Heb je je trouwens al voorgesteld in de voorstelhoek?

Hoop dat je hier wat aan hebt..

Hartstikke bedankt voor jullie advies, ik ben een heel stuk wijzer geworden.
En ja ik hè me volgens mij enige tijd geleden al voorgesteld.
Plaats reactie