hulp met setje


Plaats reactie
ken bammens
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-07-2015 10:30

30-07-2015 10:35

beste,


ik zou graag willen starten met vissen en heb mijn oog laten vallen op het volgend setje :

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

aangezien ik niet veel van vissen ken zou ik dus graag hier vragen of dit waar voor mijn geld is?

mvg,

Ken
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

30-07-2015 10:57

Ik adviseer je om niet statisch te vissen als beginner ( met tent en dergelijke )

Vaak is dit de manier waarop men de basis overslaat en het eigenlijk direct te moeilijk maakt voor zich zelf.
Het plezier in vissen is snel weg en je geeft de hobby geen kans meer.vergeet al die boekjes van reuzen karpers en boilies en dergelijke.ik raad je aan het volgende aan te schaffen om daadwerkelijk de passie te beleven die in onze hobby aanwezig moet zijn om het plezier erin te krijgen en uiteraard de ervaring op te doen die nodig is in deze hobby.
Een auto rijbewijs halen doe je ook niet per direct in een audi rs6 bij wijze van.en doe je het wel kan de eerste bocht nog wel eens je laatste wezen.


1 hengel.
1 molen.
1 schepnet.
1 Onthaakmatje.
Wat klein materiaal.

Zo ga je actief de vis op zoeken en vang je gegarandeerd ook meer vis waardoor je het leuker zal gaan vinden omdat de beleving ook veel intenser is.

Indien je dit intressanter vind wil ik je helpen bij specifieke producten aangezien dit tijd vergt om het 1 en ander voor je op te zoeken wacht ik je reactie even af.

Mvg
ken bammens
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-07-2015 10:30

30-07-2015 11:01

beste,

ik heb 2 maten die al jaren vissen en dus op de statische manier zoals jij noemt...
ik wil eigenlijk op die manier vissen en zo gaan hun het me ook leren als ik met hun meega...
dus eigenlijk is mijn vraag gewoon of ik met dit op die manier kan starten...

mvg,

Ken
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

30-07-2015 11:28

Lijkt me niet te duur en je kunt er mooi mee vooruit.
Straks weet je wat je wel of niet bevalt dan kun je altijd nog duurder materiaal kopen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2015 11:32

Ken, je ziet heel wat dingen over het hoofd.

Vaak is dit de manier waarop men de basis overslaat en het eigenlijk direct te moeilijk maakt voor zich zelf.

Het plezier in vissen is snel weg en je geeft de hobby geen kans meer


Je maten vissen weliswaar "al jaren", maar je mist de basis. Kun je zo starten: ja.
Ergo: Ik ben bang (?) dat jouw spullen binnen niet al te lange tijd ook weer op marktplaats staan.

Handig om jezelf volgende keer voor te stellen in de voorstelrubriek, vertel wie je bent, hoe oud je bent, wat je wilt etc. Weten anderen ook met wie ze te maken hebben.
ken bammens
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-07-2015 10:30

30-07-2015 11:39

frenk

ik zal me dadelijk even voorstellen...

als kind veel gevist op de manier zoals hierboven word voorgesteld...
dus gewoon met een lijntje,dobber,lood,met schepnetje etc

wil nu gewoon dus met die vrienden mee gaan vissen(hoe moeilijk kan het zijn)?
ik wil gewoon een degelijk setje wat mij geen bakken vol geld kost in 1 keer...

bevalt het me kan ik zoals hierboven gezegd word altijd nog materiaal bijkopen.
bevalt het me nie is het toch geen handen vol geld weggegooid...(wat ik niet verwacht overigens) :)


mvg,

Ken
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2015 12:25

Ken,

je vertelde niets over jezelf, dus het kwam over alsof je totaal niets van vissen af wist/weet en dan meteen wil gaan statisch vissen op karper. Dat je als kind gevist hebt, zegt natuurlijk nog niets :)
Dit feit vertel je ook niet op je intro elders .....

Blijft het feit dat er veel aan gelegen is de basis goed op te bouwen. Begrijp wat vissen op karper is, hoe je ze kunt belagen en vangen, wat ze eten, hun leefmilieu (dieptes, obstakels, voedsel) en hun gedrag, aaskennis, en je bent al een heel eind (lijst is NIET compleet).

Tip: koop niet meteen poken, en kijk voor hengels die veel visplezier geven icm dito molens.

Die hengels: Tribe 3 section Carp Rod 3.25-3.5 lbs , die ken ik niet. Ter vergelijking: ik heb net 2 stuks 2 lbs sportex hengels in mijn bezit gekregen, die geven veel visplezier! Okuma molens niks mis mee.

De advertentie is op zich niet verkeerd voor een betaalbare prijs.

Succes
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

30-07-2015 17:34

Waarom van die zware stokken? Hoe/wat/waar wil je gaan vissen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

30-07-2015 23:18

Tja, zo gaat dat tegenwoordig. Beginners setjes van 3,25-3,5 lbs worden gewoon in de winkel verkocht.

Probeer maar eens een 2 lbs hengel - geen penhengel- in de gemiddelde hengelsportwinkel te kopen.
Ze lachen je uit. Onder welke steen kom jij dan weer vandaan, zo kijken ze je aan.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

31-07-2015 00:00

Zit wat in, das de reden dat ik nu met barbeelstokken vis op kleiner water.
Maar ik snap echt niet dat er dan niet gewoon 2 3/4 lbs in zo'n setje wordt opgenomen met een progressieve actie. Veel vergevingsgezinder bij gebruik door een beginner en ook beter voor de vis.
Zal wel weer niet inbde Korda dvd's zitten ofzo....
Plaats reactie