BEGINNER!! Vissen met boilies op de zeil (leiden)


Plaats reactie
Mike van Tongeren
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-05-2015 11:00
Locatie: Leiden

18-05-2015 11:13

Goede morgen

Eerst even voor stellen ik ben Mike 27 jaar en kom uit leiden
Ik heb jaren geleden gevist op karper enheb dat altijd gedaan met mais in een klein vijvertje
Ben toen een tijd gestopt er mee van wegen werk en school nu woon ik al 3 jaar op me zelf en nog geen 200 meter van het joppe en de zeil ( kanaal ) af en gaat het karper vissen weer kriebelen
Heb weer een boel spullen gekocht en ben op advies van iemand begonnen met voeren op de zeil
Met zelf gekookte kippen mais en boilies ( bbq meat merk tasty Baits volgens mij ) 20 mm
Eerste dag 1 kilo mais en per hengel 750 gram boilies dag 2 niets dag 3 700 gram mais en 500 gram boilies per hengel en 4 dag niets vandaag dag 5 geen mais en 150 gram boilies per hengel en morgen dag 6 wil ik gaan vissen.
Maar nu komt de vraag wie heeft ervaring op kanalen of zelfs de zeil en wat kan ik het best doen want twijfel of ik wel voldoende heb gedaan

Zoals ik al zei geen ervaring op kanaal vissen en ook geen ervaring met boilies
Karper: 4
Zeelt: 0
Brasem: 9
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

18-05-2015 14:48

je voerstrategie lijkt in orde, op je laatste keer voeren na.

Zeker op een kanaal moet je de vissen vast houden naar mijn inzien doe je het de eerste paar dagen gewoon prima om daarna de voerhoeveelheid drastisch de verminderen. Ik zou die laatste dag de zelfde voer hoeveelheden aanhouden.

Indien het te erg in de kosten loopt om bollen te voeren zou ik gewoon voor de mais kiezen en de brasem voor lief nemen.
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

18-05-2015 23:14

Zoek een goede boilie weet het ze zijn moeilijk te krijgen maar dat is het eerste belangrijke punt daarna ga je naar de onderlijn dan loodsysteem en de rest van al onze onzin XD

Geen ervaring met de bol die je gebruikt dus weet ook niet of IK hem goed vind dat blijft ook altijd weer persoonlijk
Plaats reactie