Vissen op een nieuw water


Plaats reactie
Bas Vleugels
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-02-2014 21:01

22-04-2015 13:27

Beste karpervissers,

Ik wil deze week met een vriend gaan vissen op een nieuwe vijver. Ik weet alleen niet hoe ik dit ga aanpakken! Ik viste voorheen met een vast lood systeem met strakke lijnen op de bodem. Dit was mogelijk indien er nauwelijks obstakels in het water aanwezig waren.

Op de nieuwe vijver zijn er een hoop obstakels, met verschillende dieptes en een zachte bodem (althans dat is wat wij ervan hebben gehoord). Ik heb al eens op het internet gezocht maar ik vindt het moeilijk om te bepalen hoe ik dit moet aanpakken.

Zouden jullie mij misschien een advies kunnen geven hoe ik de eerste sessie kan aanpakken, betreft systemen, leaders en rigs.

Alvast bedankt!

Vang ze!
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-04-2015 15:21

Hallo,

Zoek ten eerste een systeem wat visveilig is! er zijn verschillende systemen op de markt waarbij de vis alleen met de onderlijn rond blijft zwemmen indien je een lijnbreuk krijgt. Door de obstakels zou ik niet met toplood vissen, dit vertraagd de beet registratie.

Zachte bodem vraagt of om een langere rig circa 25cm moet het wel doen. Je kunt ook naar harde stukken zoeken dan hoef je rigs niet aan te passen. Zoek naar draaien of aan de oppervlakte liggende vissen en ga deze zone aanvoeren en bevissen. Ik zou de op voorhand gekozen stek niet meteen na 1 blank afschrijven. houd vertrouwen en investeer in je stek, daar ga je op de langere termijn meer plezier aan beleven.

Ik denk dat je nog een beginnende visser bent? Kijk niet naar hoe andere vissen. door het te kopieren wil niet zeggen dat je ook gaat vangen en verpest je het ook voor je collega. Indien de locals tips geven zou ik deze zeker opvolgen

Succes!
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-04-2015 15:32

Stap 1 op nieuw water: Peilen.. peilen, peilen. (peilen) en owja... peilen? JA peilen!

Probeer te zoeken of je uberhaupt obstakels tegenkomt. Waar de bodem hard is, en op welke dieptes dat is. Breng deze bv in kaart met een uitgeprinte google maps, zo kan je met de potlood overal opschrijven wat je tegenkomt. Daar beginnen met voeren (als anderen dat al niet doen) en dan lekker gaan vissen, en hopen op veel avontuur :)

Succes :)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

22-04-2015 20:55

stefan broks schreef:

Ik denk dat je nog een beginnende visser bent? Kijk niet naar hoe andere vissen. door het te kopieren wil niet zeggen dat je ook gaat vangen en verpest je het ook voor je collega. Indien de locals tips geven zou ik deze zeker opvolgen

Succes!


Juist kijken hoe de andere vissen. Waarom is de één succesvol en de ander niet?
En dan niet gaan lopen stekkenpezen maar zelf je invulling er aan geven.
En goed observeren! Zie je ze ergens zwemmen, azen of springen?
Let op slagboom !
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

23-04-2015 13:50

Dennis, ik bedoel er mee dat je niet zomaar iets moet kopiëren! Ik vang vrij goed met pop ups, mijn maat vangt er bijna nooit wat mee. Zelfde pop ups zelfde water.. kopieren wilt dus niet altijd zeggen dat je iets vangt!

Ik ben het met je eens dat je door te kijken naar andere je visjes kunt gaan pakken. Ik heb altijd een aanpak waarin ik vertrouwen heb. Als ik merk dat mijn ''concurrent'' het zelfde vist ga ik mijn aanpak aanpassen indien ik begin te blanken en probeer me als enigste te onderscheiden met een totaal andere aanpak.

Met vriendelijke groet,

Stefan
Bas Vleugels
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-02-2014 21:01

27-04-2015 19:45

Beste vissers,

Bedankt voor de hulp. Ik ben inmiddels al 2x gegaan op deze vijver, helaas pas 2 brasem en 2 los :cry: Hopen dat ik de volgende keer ze wel kan binnenhalen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-04-2015 19:51

Bij twee lossers kijken of je haak goed scherp is en of de haak goed indraait.
Plaats reactie