Samenstelling voer


Plaats reactie
Eitel Sokollek
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-05-2014 10:42

25-02-2015 21:12

Hallo,

Voor dit nieuwe seizoen ben ik van plan om 2 voerplekken aan te leggen om het een en ander te experimenteren oftewel achter zien te komen wat de karper hier het liefst op zijn menu heeft staan.

Als basis hier voor wil ik volgende samenstelling gebruiken:

3kg mais (wordt ingeweekt en gekookt)
1kg Hennep (wordt ingeweekt en gekookt)
1kg Melasse Pellets (wordt ingeweekt)

Deze drie "basisonderdelen" wil ik dan mengen met toevoeging van zalmolie en wil dat als een basis-mix/-voer inzetten

Nu wil ik deze "basis-mix" aanvullen met den ene keer tijgernoten (ingeweekt en gekookt) en de andere keer met boilies (nog nader te bepalen welk soort).

Hiermee wil ik testen wat er het beste vangt (Boilies of tijgernoten) op mijn thuiswater, een afgesloten oud veenkanaal. Dus 2 voerplekken aanleggen en deze bevissen met elk 1 hengel met boilie en de andere hengel een tijgernoot.

Als beginner sta ik open voor suggesties en tips van jullie.
Ik weet dat ik nu commentaar krijg dat er heel veel meer factoren meespelen bij het aanvoeren maar het gaat me u eigenlijk alleen maar om de samenstelling van de basis en of de onderlinge hoeveelheid goed afgestemd is.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en vang ze!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

20-03-2015 13:04

Ik zou niet al teveel mais en melasse gebruiken als er ook veel brasem zit.

Ik gebruik meestal:
Schapenbix waar ik een flinke scheut tonijn/zalm olie overgooi (20KG voor 8 euro bij de welkoop/boerenbond)
Hennep met chili (zelf koken)
Boilies waarmee ik ook ga vissen

Avond van te voren klaarmaken en in de emmer doen zodat de olie goed in de schapenbix trekt.
Op die manier lossen ze minder snel op en blijven ze lang smaak afgeven.

Melasse en mais gebruik ik hier niet omdat er dan hele wolfpacks brasem op af komen.
Plaats reactie