Zit in de maas ook karper??


Plaats reactie
Howard Schoonewille
Berichten: 16
Lid geworden op: 12-07-2003 02:00
Locatie: Heel
Contacteer:

12-07-2003 20:55

Effe een heel stomme vraag, maar dit is de beginnershoek dus ik waag het er maar op....

Ben een beginnende visser en viste tot nu toe alleen maar op een vijver (die overigens wil propvol zit met karper)waar geen vergunning nodig was. 2 vijvers in Heel > Midden- limburg bij de Heerbaan. Echt een aanrader. Gegarendeerd elke 10 min een vis.....

Maar nu effe de vraag. Nu heb ik een vergunning gehaald en wil ik eigenlijk ook wel eens gaan vissen op de maas... Zit hier ook karper en kan ik op dezelfde manier vissen of moet ik dan alles aan gaan passen???
Willem Barnas

12-07-2003 21:01

Howard,

TIP:

Ga eens een beetje neuzen hier op het web en schrijf wat mensen uit Limburg e.o. aan via priveeberichten, e-mail, etc. etc. Er zit vast wel iemand tussen die je tot op zekere hoogte op weg wil helpen en je wat tips wil geven. Doen!

Vang ze!

WB :wink:
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

12-07-2003 22:07

howard,
maak het je niet direct al te moeilijk...
probeer eens eerst het kanaal ou om de hoek ligt.
probeer hier eens vis te vangen en ervaring op te doen...
vragen?, mail me maar...
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:roy.enna@hetnet.nl" class=bericht>roy.enna@hetnet.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
gr roy
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-07-2003 23:28

Ja Howard op de maas zitten karpers,maar om nu als beginnende karpervisser op de maas te beginnen lijkt me niet zo'n best plan,de maas is een rivier die toch wat ervaring vraagt.
Je hebt vlakbij jouw het kanaal liggen zoals Roy al aangaf probeer het eerst hier eens.
Verwacht geen stekken hier op dit board niemand zal je deze geven,trouwens zelf zoeken is veel leuker en leerzamer.

Succes,
Wil.
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

12-07-2003 23:58

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.maaskarper.freakin.nl" target="_blank" class=bericht>http://www.maaskarper.freakin.nl</a><!-- BBCode auto-link end -->
Howard Schoonewille
Berichten: 16
Lid geworden op: 12-07-2003 02:00
Locatie: Heel
Contacteer:

13-07-2003 10:39

Dus op de maas vissen is een beetje te hoog gegrepen voor me wil je zeggen???
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-07-2003 11:15

Nou Howard maasvissen betekent voeren,rekening houden met stromingen,schepen(niet zo hele kleintjes)veel witvis,grote stukken waar nooit geen karper komt,je materiaal moet stukken zwaarder zijn als op een putje waar je nu hebt gezeten(ken ze toevallig).

Het is gewoon verstandiger om eens op een ander water ervaring op te doen voor dat je naar de maas gaat.
Maar mijn zegen heb je,ik heb in de loop van de jaren al heel wat vissers zien komen die de maas wel eens ff gingen bevissen,ik heb er ook weer net zoveel met de staart tussen de benen zien vertrekken.

Het kanaal vlakbij je is een iedeaal leer water wat dat betreft,ook niet makkelijk maar vergeleken met de maas een eitje.

Wil.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-07-2003 14:14

Howard,

ook ik heb de fout gemaakt om veels te snel op de maas te beginnen. Heb gewoon dus sessie na sessie na sessie geblankt.

Daarna een stapje terug gedaan, en toen ging het weer een stuk beter.
Dit najaar ga ik het nogmaals proberen, maar zoals Wil zegt,

probeer gewoon eerst je draai te vinden op dat kanaal, en daarna is de maas een vrij logische opvolger.

mvg
stefan
Plaats reactie