melen gehad maar wat nu


Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-10-2014 17:37

dat moet de topicstarter zeker doen deze bol de rivier in gooien dan zul je zien dat hij gaat vangen..

succes met draaien en laat maar zien als het gelukt is en zeker als je er vis mee op de kant trekt;)

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-10-2014 18:05

R,

iets te veel bloem.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2014 18:10

Had dan gezegd dat het een rivierbol(mix) was R, dan had ik jou niet bejegend!!

Groet, Peter

Ps gekke bek en sikkel zegt m'n vrouw ook altijd als we liggen te n..ken.
Een sikkel is trouwens groot en krom.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2014 18:13

Verwijder mijn ps ook maar anders snappen ze het niet meer.

Groet, Peter

Ps beetje leven in de brouwerij geinig toch!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-10-2014 18:20

hoeveel bloem zou jij doen dan mitsz, 200??

heb jij anders geen leuk recept voor de topicstarter en dan wel met de melen die hij heeft he ;)

cheers.

@peter, jij was toch van de mannen liefde,... dus ik weet niet waarom je nu ineens over een vrouw en sikkels lult en gekke bekken,.. ben je onder invloed van iets ofzo?
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-10-2014 18:29

R.,

je hebt al binding uit de lactalbumine en al helemaal in combi met het soja/lupinemeel.
Dan heb je nog het ei-albumine, dat bindt en uithardt (lactalbumine overigens ook).

De toevoeging van de zaden- en notenmelen maken dat je relatief minder wateroplosbaar
vermogen hebt in je deeg, dus dat doet de dosering eigenlijk al verdubbelen als het
gaat om de mechaniek van het aas. Even los van de voedingswaarde.

Kortom dat kan al minder en dan zou 100-150 gram bloem genoeg moeten zijn.

Maakt dat ie wat lekkerder werkt onder water...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-10-2014 18:41

Ok duidelijk mitsz TNX weer wat geleerd, wat betreft lactalbumine. Gebruik het zelf nooit maar denk 50gr kan geen kwaad, maar idd als lactalbumine ook uit hard en alles dan kan de bloem idd wel wat minder..

maar goed weet niet of sander het allemaal nog snapt hahaha.

cheers.
Oja joh!!!
Sander Noper
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-09-2014 14:03

01-10-2014 18:42

Peter, r de winter heeft gelijk als je toch niks te melden hebt meld dan niks.
Sander Noper
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-09-2014 14:03

01-10-2014 18:46

ok duidelijk, dus die 300 bloem 100 van maken en dan kan ik er wel wat mee...

maar wat is het nadeel van teveel bloem als ik mag weten. en mitsz heb jij dan inderdaad geen leuk receptje met de melen die ik heb voor een beginneling als ik.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2014 18:50

Kom op Mitz die 150 gram minder bloem maakt het geen goed recept, jaja het vangt en het draait!!

Groet, Peter

Ps blijf bij je geloof
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2014 18:54

R de Winter schreef:
maar goed weet niet of sander het allemaal nog snapt hahaha.

cheers.


En snap jij het zelf ook nog wel :D

Groet, Peter
Sander Noper
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-09-2014 14:03

01-10-2014 18:54

kom dan zelf eens met een goed recept met de melen die ik heb peter ipv dat je alleen maar commentaar levert..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-10-2014 18:57

doe toch niet zo dom peter, je probeert je ziel weer te redden door mits en mij weer de grond in te trappen nadat je zelf weer dom zit te lullen over sikkels en je vrouw dit terwijl je van mannen houdt zoals je laatst zelf zei..

wees nou eens een echte hulpvaardig en kom zelf eens met een recept en dan wel met de melen die hij heeft liggen zoals hij vraagt.

en daarbij je zegt dat het geen goed recept is maar het vangt en draait,.. uhm dat is de bedoeling van een boilie toch, wat een droplul ben jij zeg..

sander succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

01-10-2014 19:51

Neem mij niet al te serieus vriendelijke vriend, ik lul maar wat. En qua mix samenstelling vraag dat maar aan Mitz. :wink:

Groet, Peter

Ps o ja als dat jou kont is op die avatar dan ben ik homo af. Ik dacht trouwens al dat je een wijf was.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-10-2014 12:24

Sander, er zijn nu toch zat recepten gegeven? Wacht je tot erbij staat dat het een boilie is die gegarandeerd vangt? Of wacht je tot je een recept hebt waarbij je niets bij hoeft te halen?

Ga nou eerst eens wat draaien en testen. Misschien vang je je wel scheel op die bollen..

:roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2014 13:34

Sander, ik stop even met pb, want dat maakt het voor andere meedenkers ook wat inzichtelijker.

Ik heb de gewichten ontvangen en kan daar wel iets mee. Ik zeg dan ook iets! Dat je zegt dat mijn idee je geen vertrouwen geeft omdat je 100% zeker weet dat je buurman niet alles door elkaar deed, maar dan weer een lichte en dan weer een donkere bol had, dat kan zeker...

Het blijft echter een feit dat jij en ook wij niet weten wat je buurman precies deed, dus zal je simpelweg wat anders moeten!. Zoals bijvoorbeeld alle nog goede producten vermengen en dit op een verse basis gebruiken.., of de buurvrouw moet je een receptenboekje overdragen :wink:

Het gaat echter om een kilo of dertig aan product wat je hebt en dit zou je op 90 kilo verse basis (2, 3, 4kg basis uit pb) kunnen verwerken. 120kg totaal wordt je waarschijnlijk teveel. Heb je wel veel van de zelfde bollen. Blijkbaar heb je liever veel minder van meerdere soorten boilies. En dan kom ik meteen bij het belangrijkste punt, en dat is;

Je hebt 11,8 kilo aan basis producten waarmee ik niet eens kom tot de genoemde verhouding van 2, 3, 4 zoals ik in pb al schreef. Ben je snel klaar met wat je hebt! En dan weet ik niet eens hoe het met de algehele meel kwaliteit staat van die en ook de andere producten.

Er zullen dus basisproducten bij gekocht moeten worden, want ander kom je nergens :wink:

Dat je trouwens niet alles bij elkaar durft te vermengen en dit tot een derde van het gewicht aan een verse basismix durft toe te voegen omdat het je geen vertrouwen geeft, mag ook zeker. Bevestigd wel het feit, zoals je al aangaf, dat je de mogelijkheden niet kent van de genoemde basis mixen en/of de producten te samen! Bovendien lijk me vissen met veel kilo's van een zelfde mix prettiger, dan met weinig bollen van meerdere soorten.

Ik heb recent op CB nog vermeld dat ik begin '90 een vis en een notenmix door elkaar deed en zelfs het idee had dat het met die iets schralere bol nog beter liep dan wanneer ik ze appart voerde en viste. Geen vertrouwen komt voort uit ongeloof, dat blijkt weer een feit. Dat zie je al bij zaken zoals dat beginnende zelf rollers niet snappen dat ook een vismeelbol van zoetigheid opleeft etc...

Tip;

Gooi al het vis en insectenspul door elkaar (mocht je het aandurven) en doe dit ook met het pinda en notenmeelspul. En verwerk dit apart door een verse basismix. Heb jij je lichte en donkere bol :wink:

Niet dat ik het juist echt allemaal zou vermengen, zoals je weet :D

Ik ken de zuiverheid trouwens ook niet van het ei- en lactalbumine, dus weet niet hoeveel je buurman er van gebruikte om zonder eitjes te rollen!

Ps; die spicy en pistache poeders zijn naar alle waarschijnlijkheid zwaar geconcentreerde producten waarvan je zeker geen 50gr. p/kg. moet gebruiken!!!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2014 16:42

dit tot een derde van het gewicht

Foutje, moet 'n kwart zijn zoals ik eerder in pb en hierboven schreef.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-10-2014 17:20

Jerome, ik denk dat sander gewoon recepten wil met zoveel van dit en zovvel van dat en draaien maar.
Al die info die marc en ik ook wel te ingewikkeld is voor ieand die begint met draaien.

Opzich is het geen rocket sience maar ik weet nog wel hoe ik stond te klote en nog steeds.
Maar goed iedereen doet zijn best op peter na om sander te helpen, maar door hele verhalen en prpcenten wordt hij ook niet wijzer haha.

Maar goed, sande,... Dat verhaal van marco klopt lees dat goed door en ik weet niet wat zijn dit dat mix is maar ongetwijfeld zal dat wel het beste zijn. Tenzij mitsz ineens met een knaller recept komt, maar ga er niet vanuit.
Of draai mijn mix maar dan minder bloem, moet lukken lijkt mij.

En gebruik die bait calculator het is niet 100% ok, maar helpt je enorm.

Succes man.

Cheers
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2014 18:24

Hij wil zoveel mogelijk van z'n gratis gekregen producten op maken én zonder eitjes draaien!

Dat wordt lastig (niet) zonder er zaken bij te kopen...

Ik heb juist weinig met een dit of dat mix, dus vis of noten of wat dan ook. Ik kom gedurende de jaren veelal bij de zelfde producten uit omdat het gewoon vangt. Dus tada, waarom niet bij elkaar 8). Valt er nog steeds genoeg te variëren in smaak, grofheid etc.! Dus in dit geval zou ik deze restant producten bij elkaar doen (buiten de brokken rocksalt) en met een goede basis vermengen. Maar dat wil hij juist niet omdat hem dat geen vertrouwen geeft.

Dan kan hij dus het best per meelsoort of meel type (vis/noten) de zaken aan een basis toevoegen. Moet hij nog steeds een berg basismix meelsoorten er bij kopen! En nee, het is zeker geen rocket sience, maar daarom predik ik juist niet die lastige procenten!

Ik had er laatst nog eentje die een door mij naar kilo's en liter verhoudingen terug ging omzetten naar klein percentages en lastige berekeningen. Dan ben ik er klaar mee, want je moet versimpelde zaken niet lastig maken!

Ik ben trouwens wel vaker met allerhande recepten in twijfel getrokken (zeg ik tegen m'n vrouw ook; In twijfel.., trekken :D ). Zo ben ik door m'n schoonzus weleens voor gek verklaard omdat ik 'n een schepje suiker in de zelf gemaakte pastasaus doe. Zij maakt het met Ketchup :D .., en wat denk je dat er juist in die rode drek zit :P

Waar je weinig van weet, maar wel naar vraagt, moet je voor waarheid aannemen. Of anders niet vragen :wink:

En nu rollen godver... :lol:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-10-2014 18:36

Haha ik rol me de rambam van het lachuh marc hahaha.

Maar je hebt gelijk, maar sander geeft aan dat het vers is dus ja..
Ik snap hem ook wel maar goed.
En hij kan heus met de melen een basis maken lijkt mij, maar nogmaals als hij even goed leest en ff door zoekt kan hij zo een noten of visbol maken..

En probeer gewoon wat bij elkaar te knallen en test het uit.
Maar marco xdat je hem een dit dat mix voorschotelt en nu zegt dat je dat zelf niet zou doen dan begrijp ik dat hij het niet vertrouwd. Maarja hij moet idd lekker rollen..

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-10-2014 21:08

Sander is gewoon een eigenwijsje.

Groet, Peter

Ps steek ik geen energie in
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-10-2014 06:54

Je heb er aardig wat energie ingestoken ook al was het dom gelul en dat doe je nu weer, onee wacht je ken/weet niet anders...

Cheers.

Ps stak je maar helemaal geen energie meer in kw.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-10-2014 07:39

Conclusie zoals ik al beschreef in mijn eerste post,haal wat nemen erbij om je basis te kunnen maken en je kunt aan de gang.

Opties heb je genoeg en mixen die handel nou!
Kijk niet naar wat je buurman precies draaide,maar draai je eigen mix,je eigen bedenksels of die van ons.

Haal 5 kilo griesmeel
5 kilo tarwemeel
3,5 kilo vette sojabloem.

Pak een vuilnis zak en hussel alles door elkaar,en je heb een basis mix.
Doe dit in een afgesloten emmer,en je kan de spullen van je buurman gaan gebruiken.
Sander Noper
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-09-2014 14:03

03-10-2014 08:37

Heren,

hartstikke bedankt voor jullie input, maar voor jullie is het allemaal duidelijk aangezien jullie al zelf draaien, maar ik kan hier heus wel wat mee.

Marco ik heb even naar de buurvrouw gelopen en het is allemaal vers ze had het bonnetje nog, alleen geen recepten boekje helaas :'(

r de winter bedankt voor je recept ik gaat dit van het weekend even draaien en dan kom ik er op terug en inderdaad 100 gr bloem geen 300..

yannick ook jou recept gaat ik proberen dus dan heb ik 2 recepten en kijken hoe dat eruit gaat zien.

jerome ik weet dat er al recepten gegeven zijn, maar zoals r de winter al aangaf is het voor jullie geen rocket sience, maar voor mij wel. want als ik zo op internet zoek zie ik dat lupinemeel een vervanger kan zijn voor soja en als er dan een basis mix wordt gegeven met soja dan zou ik toch ook lupine kunnen gebruiken. voor mij had het inderdaad makkelijk geweest als iemand net als r de winter en yannick een recept geeft met 200 gr van dit en 300 gr van zus in plaats van alles door elkaar te gooien. want als ik vervangers van iets heb en ik dan een basis mix maak dan heb ik sommige melen dubbel in me mix, net zoals mitsz aangeeft qua bindingen van melen en dat er dus minder bloem is moet..

maar goed ik gaat is even wat knutselen en rommel, want een basis bol is heus te doen daar hebben jullie gelijk in en dan zal het wel een visbol worden, heb een recept gevonden daarvoor en dan gooi ik er wel wat insecten doorheen en de andere een notenbol met gemalen hennep en dan zie ik wel wat ik over houdt. Ook zag ik een bol waar mensen maismeel en alleen trouvit gebruiken dus dan kan ik die trouvit ook vervangen voor notenmelen of vismeel of niet?

trouwens marco, als die poeders van mij zwaar geconsenteerd zijn hoeveel % moet ik dan op een kilo gebruiken? en ik las ook ergens dat als je over een kilo praat is het dan echt een kilo basis mix of zoals ik op een forum las 725gr en dan 275 extra toevoegingen??

en rik, je hebt wel gelijk, maar dat is wat ik aangeef ik wil best melen halen, maar jij geeft griesmeel aan dan kan ik toch ook maismeel gebruiken en soja daar heb ik dan toch lupinemeel voor?? en tarwemeel heb ik dus dan heb ik toch al mijn basis, waarom dan toch die melen die jij aangeeft halen??

ik gaat gewoon ff rommelen en hopelijk wordt het wat en ook zoals mitsz aangaf is het ook wel van belang hoe een bol zich 'gedraagt' onder water qua stuctuur.

ik weet even voldoende en ga ermee aan de slag
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-10-2014 09:31

Vette sojameel is makkelijker te verwerken met een roltafel dan lupinemeel.