melen gehad maar wat nu


Sander Noper
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-09-2014 14:03

05-10-2014 15:14

Emilio waar bemoei jij je mee, als je toch niks nuttigs te melden heb net als peter.
Op het gebied van boilie draaien ben ik natuurlijk een beginneling ja, maar eigenwijs sorry maar dat zijn jou woorden.
Denk dat ik me maar gewoon weer als buitenstaander houdt en alleen nog maar afentoe wat lees hier op kw zoals eerst
Want echt mensen helpen schijnt moeilijk te zijn voor vele hier.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-10-2014 15:41

Ik denk dat bescheidenheid en dankbaarheid je zou sieren.
Mijn post is opbouwend bedoeld en je reactie is wederom tekenend, jammer hoor...

Ps. Bij de boilieman hebben ze goedkope ready's... ;)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2014 16:00

Marco, ik weet niet maar ben je nu boos omdat ik jou recept niet gebruik haha.
Herhaling; Omdat je een eigenwijze knoest bent waar duidelijke kennis aan wordt overgedragen welke je vervolgens lacherig in de wind slaat en zaken nog gewoon veel te hoog doseert! En op dat commentaar lever je gewoon weer bovenstaand commentaar?

Bord voor je kop van gewapend beton denk ik dan...

En mij blij maken? Gaat je na drie topic pagina's om tot één mixje.., ja één kolere mixje te komen echt niet meer lukken hoor :-? !

Ps; Topic lijkt me logischer onder 'Aas' te vallen, maar ook dat hoef je ook niet aan te nemen hoor haha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-10-2014 16:13

150 moet echt genoeg zijn, anders zijn je ei- en melkderivaten niet puur van samenstelling.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 16:36

Weet je wat je anders doet,je koop een kilo griesmeel,en je koop een kilo tarwemeel.tyft dit in een emmer en schudden roeren klaar is je basis mix.

Uit dit emmertje pak je 500 gram,en doet dit in een andere emmer.
Hierbij doe je 50 gram vismeel
50 gram trouvit
50 gram melkpoeder
En 50 gram insecten spul.

Nu gebruik je 70 gram eialbumine voor wat hardere bollen.
En 50 gram of 40 gram voor wat zachtere.

Nu doe je water in een aparte kom,doe hier wat olie bij,visolie of beter nog zalm olie uit de dieren winkel 20 mg
Nu doe je je deeg erbij en ga je kneden,laat het even rusten en nu ga je je bollen draaien.

Makkelijker kan ik het je niet maken,en meer ga ik ook niet posten verder in dit topic,
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-10-2014 17:31

Hehehe.. Je haalt de echte riviervissurt er wel weer uit hoor, doorzetter..! :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2014 18:57

Voor wie het nog wat kan schelen;

Die opmerking/vraag naar puurheid melde ik de topic starter eerder ook al. Of het bijv. lactalbumine 80% of 30% is, dat weten we hier niet. Zeer waarschijnlijk hij ook niet...

Daarom stelde ik voor 'alles' bij elkaar donderen, want inhoudt dat de uithardende voordelen van die 4 kilo oid aan lact-, en ei-albumine, welke hij heeft, als bonus op een totaal van +- 30 kilo pre-mix meegenomen wordt. Houdt in dat deze pre-mix tot 3kg. c.q. tot een 1/4 van het gewicht op een 2,3,4kg. basismix te verwerken is, en wel met met verse eitjes. Weet je iig dat het geheel prettig uithard en bindt :wink:

Die 2,3,4 basismix of de 1,2,2 variant zijn zo vergevingsgezind en worden al decennia gebruikt, maar is blijkbaar niet goed genoeg!? Meneer vertrouwd het niet omdat hij er geen weet van heeft en liever een licht en een donker bolletje heeft omdat z'n buurman dat ook deed. Dus blijft hij maar aanrommelen, want dat gratis spul moet op :-? .

Gooi die pre-mix van mij part op een ander z'n basismix, maar blijf niet zagen! En lees zo'n makkelijk vindbaar lijstje zoals hieronder eens om 'zelf' achter de eigenschappen van producten te komen. Leer je wat van...

http://www.karpervissersonline.nl/index ... gredienten
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-10-2014 20:22

Sluit me volledig aan bij marco.
En bedankt voor die link man staat wel nuttige info op had er al een zooi maar dit scheelt me typen en extra info.

Ennuh Succes sander... :evil:
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-10-2014 20:59

Beginnershoek heren.

Je zou jezelf kunnen overwegen je te schamen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 21:33

Hoe bedoel je mitsz ? Hij is toch een flink eind op weg geholpen ...
Kant en klare mixen,alles op papier voor hem opgeschreven, afwegen etcetera...kind kan de was doen.
Verklaar u nader mitsz...?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2014 22:05

Schamen moet men doen wanneer men duidelijke info glashard negeert en de eerder gedane moeite van anderen weglacht :wink: .

Beetje zoeken in onder de CB noemer 'Aas' had hem aardig wat duidelijkheid en waarschijnlijk wel een mixje gebracht. Beetje moeite...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

05-10-2014 23:26

Beginnershoek, dus zou iemand open moeten staan voor de hulp en info die hij krijgt Mitsz? Dat bedoel je toch hopelijk? Je bedoelt toch niet dat iedereen voor de prins op het hobbelpaard moet gaan buigen en hem op zijn wenken moet bedienen?
Die knul krijgt me een partij behulpzaamheid die hij zelf de nek omdraait, dus wie moet zich dan schamen, kom op zeg. Kreeg al jeuk bij die opmerking over het vergelijk met het koken van moeders...
.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-10-2014 06:53

Niet lullig bedoelt emilio, maar bij mij moeten ze ook niet over ons mam praten heel simpel nooit doen klaar uit.
En hulp heeft hij gehad ja, maar hier op forum wordt best soms hard en bot gereageerd doe er zelf ook wellis aan mee.

Maar sander vraagt een mix met zijn melen en dankomen sommige met zoveel pprocent van iets wat hij niet heeft, ja dan snap ik zijn reactie.
Verder lachte hij alleen jou uit marco, maar dat kwam omdat je beetje vreemd reageerde ook ik zou niet alles door elkaar gooien in 1 mix. als ik die info zou krijgen zou ik ook lachen :-)

Ik sluit me dit keer aan bij mitsz.

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-10-2014 07:32

In mijn eerste post,heb ik deze knul vertelt dat hij zijn kelen gebruiken kan,maar hij wel 1 en ander moet aanschaffen van wege hij de basis niet heeft,vervolgens geef ik hem een complete mix,en daarna nog 1,en een uitleg hoe alles werkt,vervolgens gebruikt hij 30 % basis mix of zelfs 20% en de rest is aanvulling.
Gek he dat het niet lekker rolt.

Vervolgens leg ik het hem weer uit,en geef een andere mix En anderen ook nog is,alles bij elkaar doen is overigens niks mis mee,heb dit ook vroeger wel eens gedaan,en vangt prima vis en is nog makkelijker ook ipv alles af te wegen.
Enig onderzoek op internet naar meel soorten en hun werking,maximale dosis van bepaalde kelen en dergelijke is er ook niet bij,sorry maar hij is gewoon eigenwijs bezig,zal de leeftijd wel zijn,maar ik vind het ronduit gelul dat meneer niet geholpen is,voor carpboard begrippen is hij zelfs enorm geholpen!!
Vroeger kreeg je te horen gebruik de search knop,er staan 1000.0000 recepten op het board.
Nee bij mij gaat het er niet in,op een paar na,is hij aan alle kanten voorzien van hulp.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-10-2014 09:56

eens, volgens mij stond er al in eerdere berichten om max zoveel % toevoegingen te doen, als ik zo ff snel kijk is de helft basismix en de andere helft toevoegingen.. De buurman deed het met deze melen en hij ving gewoon vis, ja met een geel duploblokje in de soak zetten en je kan ook vis vangen! betekend niet dat het de beste mix was die er is om te rollen en vangen!? :roll: :roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

06-10-2014 10:12

Leeftijd en/of gebrek aan ervaring is voor mij geen excuus voor instelling. Maar goed daar zal ik dan wel ouderwets in zijn... ;)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-10-2014 11:44

R de Winter schreef:Niet lullig bedoelt emilio, maar bij mij moeten ze ook niet over ons mam praten heel simpel nooit doen klaar uit.


Leg eens uit de Winter, wat heb ik verkeerd gezegd over zijn moeder.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-10-2014 15:52

niks verkeerds bert, maar je praat gewoon niet over een ander zijn ouders misschien zijn ze wel net overleden of wat dan ook,.. gewoon niet doen punt uit.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-10-2014 17:42

Waarom zou je beledigd moeten zijn/voelen als het wordt moeder gebruikt wordt? Er wordt toch niet negatiefs gezegd? Beetje kinderachtig..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

06-10-2014 18:01

R vindt dat nu eenmaal Jerome maar dat is vrouw eigen.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-10-2014 07:47

Het heeft niks met kinderachtig te maken jerome maar met respect iets wat jij nog blijkbaar en peter trouwens ook moet leren begrijpen.


Ps peter die jurk die je gisteren aan had staat je goed.
Oja joh!!!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

07-10-2014 08:54

Heeft niets met respect te maken, wel met kortzichtigheid en simplisme bij degene die dit niet in de juiste context kan plaatsen.
Als er 'de kok' had gestaan had je dan geroepen dat ge niet over uw kok moet praten..? ;)
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

07-10-2014 10:05

idd..

'Wat een ontzettend aardige moeder heb jij zeg!' 'Hey niks over me moeder zeggen hea!'

Doet me heel erg aan de basisschool denken.. :roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-10-2014 10:08

Walla ik sweer...Ik sweer abie!! Walllllaaa :D :D :D :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-10-2014 10:24

Verder lachte hij alleen jou uit marco, maar dat kwam omdat je beetje vreemd reageerde ook ik zou niet alles door elkaar gooien in 1 mix. als ik die info zou krijgen zou ik ook lachen :-)


Ach, ik heb m'n vraagtekens bij iedereen die klakkeloos en in mijn ogen heel erg vreemd blijft hangen in enkel de onderstaande boiliemix gedachte;

Een mix mag alleen bereidt worden met vismeel, vissaus en een visgeurtje, en dit noemt men dan een vismix. Een notenmix mag alleen bereidt worden met notenmeel, notenflavour.., en gemalen notenzak ja! Hahaha :P .

Dus meng vooral niets samen wanneer je juist gekregen zaken wilt op maken :-?? Nee, of er voor TS liefst precies uitgerekend kan worden hoe hij z'n spullen kan opmaken! Joh, z'n buurman kocht waarschijnlijk per 1 of 5 kilo product in maar gebruikte, als ik de restant gewichten zie, ongelijke gewichten in z'n mixen. Dan houdt je dus 'vreemde' gewichten over! HEB IK IN MIJN EIGEN MIXEN NOOIT LAST VAN OMDAT IK ALLES HEB AFGEROND OP HELE KILO'S :wink:!

Maar ja, die restant gewichten staan in dit topic niet vernoemd! Dus alleen ik, of hoogstens een ander, weet via pb wat TS precies aan gewicht heeft en hoe die producten zich als een heel mengsel, mocht hij het door elkaar durven gooien, en als max. kwart deel van het gewicht zal werken op een gedegen basismix. Dus lach maar raak uit onwetendheid :wink:

Conclusie; Wanneer je te bang bent om betreffende boiliemix wat anders te doen en er in basis al niets van snapt, dan blijf je in dat vaste boiliesmaak stramien denken en handelen, en lach je blijkbaar duidelijk advies weg. Overigens heeft een enkeling die meent er wel kaas van gegeten te hebben er hier ook last van :lol: .

Buiten dat wil hij gewoon niet met eitjes werken, maar is er al meermaals aangegeven dat de kwaliteit van die ei vervangende producten een vraagteken is!!!

Wil je trouwens veel boilies van een zelfde mix, of liever overal maar weer voor de keuze komen te staan; Wat moet ik nu weer rollen. Duh, donker bolletje.., licht bolletje? Niet of wel vangen kan met elke boiliemix hoor, daar komen veel meer factoren bij kijken dan het bolletje 8) ...

En dat lachen ging om het volgende, mocht je zaken juist proberen te lezen;

Ik waarschuwde duidelijk dat de poeders waarschijnlijk hoog geconcentreerd waren en eerst op smaak geproefd moesten worden met zeer weinig poeder op de vinger. En, zo ja; vervolgens tot max een half tot een heel theelepeltje per kilo mix te gebruiken. Wat doet TS; Die gooit er dan toch eigenwijs 30 gram op 2 kilo product en lacht dit vervolgens weg??? Tja, dan zakt m'n broek van m'n reet...

...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).