dobber uitloden


Plaats reactie
Thijs Rammeloo
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-08-2014 09:14

02-08-2014 09:19

Hoi,

Ik heb een vraagje: hoe kan je je dobber uitloden als je 10 meter van de kant vist?

gr. Thijs
Dennie Jol
Berichten: 30
Lid geworden op: 24-03-2014 03:28

02-08-2014 13:10

Het uitloden van je dobber kan ook gewoon op een meter uit de kant.

je moet dan alleen je lood en dobber wat dichter op elkaar zetten. zodra je je dobber hebt uitgelood,
Met je verklikkerloodje op de grond dan kan je de diepte bepalen.

Dit doe je door je dobber net zolang omhoog te zetten totdat deze net met een klein puntje boven het water staat.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

02-08-2014 14:43

Zoals matchvissers het doen: nog niet je dobber uitloden enkel zorgen dat je een stuitje op je lijn heb die de dobber tegenhoudt, vervolgens tuig je de hengel verder op (dus dobber erop en dan een lus waar je later je onderlijn in lust) en dan direct boven de lus een loodhagel en op die loodhagel knijp je je knijploodje en dan werpen op de gewenste afstand (slimste is even je lijn achter de lijnclip te doen zodat je telkens dezelfde afstand gooit) vervolgens schuif je net zolang met je dobber tot de diepte goed is. Dan kun je daarna de dobber uitloden en een onderlijn bevestigen op je hoofdlijn en (niet onbelangrijk) je lijn achter de lijnclip vandaan halen en kun je gaan vissen.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

02-08-2014 16:37

Ik over lood altijd mijn dobber en vis het liefst zo licht mogelijk.

Rubber stoppie,speld wartel die over de hoofdlijn glijd en het mogelijk maakt je dobber eraf te halen tijdens het vervoer.
Een dobber van 1 gram,2 knijp loodjes op 3/4 van de lijn van .4 gram en dan op een cm of 20 van de haak af nog 1 loodje van .4 gram.

Dobber zo verschuiven dat je een heel klein puntje nog boven water hebt.

Onderste loodje is je zgn.waker en deze ligt op de grond.
Op het moment dat een vis het aas op pakt komt je dobber omhoog,zwemt hij weg dan zinkt hij.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

08-08-2014 21:15

Ik zou niet beginnen om 10 meter uit de kant te vissen, zoveel invloed van wind, drijfvuil, minder contact na de aanslag, teveel nadelen in mijn opzicht.
Waarom 10 meter uit de kant? Zijn er geen stekken waar de vis dichter bij komt (misschien op bepaalde tijdstippen).
Als je het wel wilt proberen staat hierboven al omschreven hoe uit te loden.

gr Andries
Plaats reactie