Doe ik iets verkeerd of is het iets anders


Plaats reactie
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

06-07-2014 21:29

Hoi ,

Mijn vrouw en ik zitten nu al 14 dagen op dezelfde stek ..
4 hengels , 2 verschillende bollen ( wel eigen gemaakte ) tegen een groot rietkraag aan waar 1 opening is naar ondiep water van een meter wat weer in een verlengde van een meer is.

We hebben er nog maar 2 kunnen vangen en voor de rest grote blei'en op de 20mm , nog niet eens een brasem.

Het water gaat van 1 naar 2 meter diep, tegen de rietkraag is het dus 2 meter.
We hebben diverse rigs geprobeerd maar de simpele/standaard rig werkt denk ik het beste.

We hebben geprobeerd om te voeren met particles zoals hennep,mais enz.
Daarbij hebben we er pellets,vermalen bollen en halve bollen gebruikt maar dat doe ik liever ook niet meer want dat trekt blijkbaar ook de kleinere vis aan.

We voeren niet veel !

Het water is eigenlijk een verbinding tussen een kanaal en een meer , maar op het meer kan ik niet komen , daar het alleen maar met een boot te bevissen is.

Ik ben vaak eens met de voerboot over dat stuk gaan varen en wat mij opvalt is dat er weinig middel/groot vis op de fishfinder te zien is....

Waar ik wel veel zie is onder een brug maar ook daar heb ik 2 dagen een rig laten liggen maar daar kwam ook helemaal niets uit.

Wat moet ik er verder over vertellen :

Helder water
Veel kleine mosseltjes
Misschien ook kreeftjes
Veel wind , en water dat vaak wordt weggezogen en er schoon/fris water weer ingepompt wordt ( Lijkt het )
Kan het met de AVEBE fabriek te maken hebben ?

Zit er te veel natuurlijk voedsel in ? En heb ik gewoon mazzel gehad met die 2 karpers ?

Wie kan mij hier iets meer over vertellen...

Gr.Gert Meering

PS : Ik hoor van veel vissers uit de buurt dat het gewoon slecht is , en niet alleen maar met karper.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-07-2014 22:14

Als de vis niet naar jullie komt, zal je naar de vis moeten zoeken. Mijn mening is veel vaker en sneller verkassen. Je had al lang een andere stek (licht) kunnen aanvoeren en verkassen.
Let op slagboom !
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

06-07-2014 22:43

Tja het probleem is dat er op dat hele grote gebied maar 3 plekken zijn , waarvan er 1 is waar ik me tent niet kan opzetten.
Voor de rest kun je ook geen plekken maken omdat het niet toegankelijk is.

Dan zit er dus misschien niets anders op dan of door te gaan , wat ik eigenlijk een beetje zonder van mijn tijd vindt , of helemaal een andere plek te zoeken.Jammer hieraan is dat het water waar we nu vissen weinig tot geen karpervissers heeft ... en we weten dat er een groot / mooi bestand in zit.

Pff ... tjah.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-07-2014 06:45

Je hebt dus twee weken de tijd gehad vis te spotten.

1. Waar heb je ze gezien, waar draaien ze. Zoek de vis op, vis er naar toe. Daar waar leven is, daar moet je vissen.
2. vis je in het slootje? Nee? Waarom niet? Voeren (niet te weinig) en vissen!
3. De vis moet je aantrekken, dus weinig voeren snap ik in dit geval niet.....
4. particles voeren: kleine vis wordt aangetrokken, maar die trekken oook weer grotere vissen aan. Ga op een gegeven ogenblik over van diverse particles naar tijgernoten en boilies (hele), en loopt het eenmaal, dan blijven voeren, enniet zo weinig. Vis dan 1 hengel met tijgernoot, de andere met een boilie.
5. hoe dicht vis je tegen de rietkraag aan? er vijf meter vandaan of er helemaal tegenaan, dat kan ook schelen.
6. zijn er geen plateaus? iets wat totaal afwijkt, trekt vis aan, er kunnen mosselenvelden zijn, of een boomstronk, of whatever.
7. zijn je haken scherp? controleer ze ! Haakt je rig?
8. Je hebt in feite 4 hengels uit staan, twee weken gevist, twee weken de kans om dingen te proberen. test 4 rigs uit, de winnende rig, daar vis je mee
9. andere stekken aanvoeren. kijk verder dan de rest. Dat anderen niets vangen, zegt me niet zo veel. Wel he je vist en of je oplet (observeert, en in oplossingen denken.

suc6.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

07-07-2014 09:41

amen frenk

zo simpel is het
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

07-07-2014 10:06

Frenk de Gruiter schreef:Je hebt dus twee weken de tijd gehad vis te spotten.

1. Waar heb je ze gezien, waar draaien ze. Zoek de vis op, vis er naar toe. Daar waar leven is, daar moet je vissen.Ik heb maar een bepaalde ruimte waar ik kan vissen,maar groot zat voor 4 hengels.Spotten van karper gaat naar mijn mening hiervoor staat er te veel wind/golven
2. vis je in het slootje? Nee? Waarom niet? Voeren (niet te weinig) en vissen!Tis een tussenkanaaltje dat uitmond naar een meer , daar kan ik niet vissen vanwege bos/struiken.Je kunt daar alleen vissen met behulp van een boot.
3. De vis moet je aantrekken, dus weinig voeren snap ik in dit geval niet.....Ik zou eventueel meer kunnen voeren misschien helpt het
4. particles voeren: kleine vis wordt aangetrokken, maar die trekken oook weer grotere vissen aan. Ga op een gegeven ogenblik over van diverse particles naar tijgernoten en boilies (hele), en loopt het eenmaal, dan blijven voeren, enniet zo weinig. Vis dan 1 hengel met tijgernoot, de andere met een boilie.Ook dit kan ik eens proberen
5. hoe dicht vis je tegen de rietkraag aan? er vijf meter vandaan of er helemaal tegenaan, dat kan ook schelen.Ik vis hier met 2 hengels dicht tegen aan en de andere 2 een meter er van af
6. zijn er geen plateaus? iets wat totaal afwijkt, trekt vis aan, er kunnen mosselenvelden zijn, of een boomstronk, of whatever.Nee , het kanaaltje is redelijk gelijk , van 1 naar 1,5 naar 2 , naar 1 meter
7. zijn je haken scherp? controleer ze ! Haakt je rig?Daar ga ik wel vanuit 2 runs , 2 karpers en voor de rest grote Blei'en.
8. Je hebt in feite 4 hengels uit staan, twee weken gevist, twee weken de kans om dingen te proberen. test 4 rigs uit, de winnende rig, daar vis je meeZoals in mijn verhaaltje boven verteld is dat gebeurd , heb de 2 karpers dus gevangen met de normale standaard rig , snowman werkte niet , single popup wrkte niet ,dubbel 10mm werkte niet , en zo heb ik nog een aantal uitgeprobeerd.
9. andere stekken aanvoeren. kijk verder dan de rest. Dat anderen niets vangen, zegt me niet zo veel. Wel he je vist en of je oplet (observeert, en in oplossingen denken.)Ik moet eerder zeggen dat er voor de rest nog maar 2 plekken beschikbaar zijn.Kwa observeren is eigelijk een beetje onmogelijk der is gewoonweg heel weinig te zien zelfs als savonds het water rustig is...dan lijkt het gewoon dood te zijn.Ik hoor niets, ik zie geen karper zwemmen of azen,vreemd genoeg

suc6.


Hierbij even een plaatje van de plek / karper
Plaatje 1: Kanaal naar het meer ( heb ik 2 hengels tegen de rietkraag liggen , 1 hengel bij de opening en 1 hengel er rechts van )
Plaatje 2: De rietkraag weer + opening
Plaatje 3: Een beter zicht op de plek
Plaatje 4: 1 gevangen Schub op de plek van de opening
Bijlagen
IMAG2359.jpg
(74.45 KiB) 2072 keer gedownload
IMAG2346.jpg
(78.75 KiB) 2073 keer gedownload
IMAG2341.jpg
(125.52 KiB) 2073 keer gedownload
IMAG2347.jpg
(94.84 KiB) 2073 keer gedownload
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-07-2014 10:30

Je zit op een open water systeem... vissen komen niet naar jou toe, je zal moeten verkassen wil
je 'succesvol" zijn.
Naar mijn mening kan je nog 2 wkn zitten, maar geen piep krijgen.

Zoveel tijd, maar een slechte voorbereiding naar mijn idee.

Mijn "advies" : Inpakken en wegwezen !! (verkassen)
Ach man..Ga toch vissen !!
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

07-07-2014 10:58

Betreft slechte voorbereiding weet ik niet , de karpervissers die ik gesproken heb hebben daar best goed gevangen.Ook de oude vissers hebben hun advies gegeven en weten dat er een mooi en groot bestand karpers op dit stuk zit.

Daar ben ik vanuit gegaan , en de verhalen van de oudere vissers vertrouw ik wel..
Kwa plekken houd het wel op waar je fatsoenlijk kan zitten met tent.

Dat wordt dus ander water zoeken...

Hoe dan ook , ik waardeer jullie inbreng.... bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

07-07-2014 11:20

Waarom persee plek zoeken waar je tent past? waarom niet je horizon verbreden en de wat kleinere minder toegankelijke plekken zoeken? dan neem je een plu mee ipv een tent.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-07-2014 20:46

En Gert.. verkast, ingepakt, blijven zitten en...???
Ach man..Ga toch vissen !!
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

08-07-2014 23:13

Ik werk door de weeks... meestal ga ik Donderdags tot Zondagsmiddags.
Er zullen mensen zijn die ons voor gek verklaren misschien maar we hebben besloten daar toch nog 2 weekenden te blijven....Stijfkoppig :wink:

Het is denk ik wel de moeite waard om nog even te proberen...der zit gewoon genoeg karper en er komt zeker ook karper langs die plek.Heb er tenslotte wat gevangen.
Hoe we de karper dan toch aan het azen krijgen is nog een raadsel.

Misschien ligt het ook wel aan het weer , hogedruk / lage druk gebieden... ik weet het niet , misschien kunnen we wel gewoon niet goed karpervissen :wink:

In ieder geval ...

We gaan het met ander aas proberen die ik vandaag heb gedraaid en morgen ook nog.
Ook gaan we het proberen met de tijgertnoot.

Heb besloten om dit keer es met 22/24 mm bollen te proberen ipv 20mm.Dit vanwege de kleinere witvis die we er ook aan krijgen.En dat is niet fijn om daar snachts je slaapzakje voor uit te moeten.

Wil het na deze 2 weekenden echt niet dan gaan we echt verkassen.Waar is nog even zoeken...We willen toch dit jaar echt vissen op Kanalen.

Delfzijl zijn we al geweest , maar daar gaat 24/7 grote binnenvaartschepen langs.Ik weet niet of dat een goeie plek zou kunnen zijn.

Werd trouwens ook gek van de piepers die steeds af gingen zodra er een binnenvaartschip langs kwam.Strakke lijnen , toplood , eigen kant aan het vissen , slip bijna dicht.. en maar piepen...

Ik sta natuurlijk altijd open voor tips en tricks...
Je bent nooit te oud om te leren zeg ik altijd...

Met een vriendelijke groet
Gert
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-07-2014 00:20

Oke dan. Was in de veronderstelling dat jullie al 2 wkn continu zaten.
Weersomslag zou een rol van betekenis kunnen spelen.

Ben benieuwd of die 2mm grotere bol je verder gaat helpen.
vang zelf ook wel witvis op een 30mm. Hair verlengen scheelt enigszins.

De (werk)dagen wel gebruikt om te voeren?

Gr,Fred

P.s.. Bij al die valse piepen kan het helpen de wakers er af te laten. Die run krijg je toch wel!
Vis je ergens tegenaan, heb je meer kans op teruglopers. In dit geval de wakers er wel aan
Ach man..Ga toch vissen !!
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

09-07-2014 09:16

Hallo Fred ,

Nee dat zou niet best zijn 2 week achtereen op dezelfde plek.Al zou ik het best kunnen uithouden op sommige plekken.
In ieder geval is de mis-communicatie mijn fout , ik had er even bij moeten zetten dat het 14 dagen was verspreid over een aantal weekenden.

Voorvoeren doe ik alleen als ik de kans heb...

We gaan zien wat het gaat worden het aankomende weekend.

Fred , bedankt voor de tips !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-07-2014 10:06

Gert,

zo had ik het ook begrepen... :)
Gert Meering
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-07-2014 18:30

09-07-2014 11:12

Frenk de Gruiter schreef:Gert,

zo had ik het ook begrepen... :)


Zoals ik al zei , mijn bad ... :wink:
Nu even hopen dat het dit weekend niet alleen maar buien zijn ..
Heb de afgelopen weekenden gevist mijn mijn eigen Squid bol....maar gebruik nu ook een Krill bol erbij.
Wel allebei een visbol maar wel Sweet.

We houden jullie op de hoogte .. hopelijk kan ik aankomende Zondag hier toch een leuk fotootje plaatsen.
Plaats reactie