aas presentatie snowman


Plaats reactie
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

06-07-2014 17:17

Hallo

Ik heb een vraag ik vis nog niet zo heel lang maar hier bij de lokale hengelsport winkel zeggen ze eigenlijk dat als je wat wil vangen als beginner zoiezo met een snowman popupboilie moet gaan vissen.

Wat is jullie mening

Ik vis tot nu toe nog alleen instant en overdag. Ik voer eigenlijk tot nu toe 1 dag voor of op de dag tijdens de sessie.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2014 18:00

Gebabbel Gaby

Dat wil zeggen deels.

Als je al de karpers dit seizoen vangt, die ik al gewoon op bodemaas heb gevangen ben je een blije visser ("vister"?)

Het is wel zinvol om het gewicht van je aanbieding deels te compenseren, door iets drijvends boven je bodemaas te monteren, maar het is geen noodzaak. Ik gebruik meestal een stukje kurk.
Dan kun je uittesten in de oever of het goed "gebalanceerd" is. Dit maakt de aanbieding min of meer gewichtsloos onder water en zal er wat rapper in gaan.

Maar het is ook ietwat overgewaardeerd allemaal.

Als je bij de vissen een vorm van vertrouwen creëert, zullen ze je bodemaas in de meeste gevallen ook wel nemen.

groetjes Mitsz
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

06-07-2014 18:10

Wel

Ben ook altijd opzoek naar de ideale presentatie.
Op de plas waar ik vis, ligt er nogal veel bagger en bladeren op de bodem.

In het begin toen ik ben beginnen vissen (2 jaar geleden) ben ik gaan experimenteren met pop ups en snowman presentatie. Had hier wel wat suc6 op, maar dat bleef niet duren.
Daarna ben ik terug met bodem aas gaan vissen en dit leek vanaftoen beter te gaan... Enkele sessies later ving ik weer bijna niets op bodemaas..

Nu de laatste 2 weken weer balanced bait beginnen gebruiken (snowman, kd rig, halve popup/ halve boilie) en dit lijkt weer aan te slaan.

Ik vis altijd instant zonder voorvoeren...

Het is niet gezegd dat je met een snowman altijd wat vangt. Er zijn veel andere factoren die meespelen... Ik denk dat zowel popups, als snowmans, als gewoon boilies, etc zullen vangen...
Als karpers azen zullen ze vrijwel elke presentatie lusten heb ik opgemerkt

Begin maar met de basics en daarna kan je wat gaan experimenteren, lees maar veel in forums, daar heb je zeker genoeg lectuur bij...
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

06-07-2014 20:41

mitsz van der kamp schreef:Als je al de karpers dit seizoen vangt, die ik al gewoon op bodemaas heb gevangen ben je een blije visser ("vister"?)


Mitsz van der kamp Visser haha unisex naam...

Nu zeg je als je ze al vangt dit seizoen?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-07-2014 13:20

Niet zo lullig doen Gaby.

Ik ben helaas al een tijdje geblesseerd, maar wilde enkel aangeven dat bodemaas vaak ook goed gaat.
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

07-07-2014 17:39

Mitsz dit is een misverstand ik bedoelde het niet lullig mijn excusses daarvoor als het wel zo overkwam :oops:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-07-2014 16:30

No problemo Gaby,

Mitsz kan wel tegen een stootje. :)

Probeer je niet al te veel te laten beïnvloeden door de commercie.
Aan de waterkant leer je het meest.

Gewoon lekker uitproberen allemaal en dan komt het wel goed.

groetjes Mitsz
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

08-07-2014 18:51

Mitsz kan wel tegen een stootje.


Ik ben helaas al een tijdje geblesseerd,



Hmmmm :P

On topic;
Ik sluit me helemaal aan bij Mitsz. Gewoon lekker proberen, daar leer je het meest van. De ene keer werken snowman presentaties erg goed, terwijl een week later die het helemaal niet doen. Wij eten toch ook niet iedere dag hetzelfde. Ook al is het nog zo lekker, op een gegeven moment wil je toch wat anders. Vissen blijven mysterieuze wezens :wink:

Groet Jeffrey
Plaats reactie