Ik vind de kracht van de chod rig niet.


Plaats reactie
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

21-04-2014 10:25

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met rigs en setups.
Eentje daarvan is the naked chod rig. Dit omdat op mijn plas veel modder is en ook veel troep ligt.

Ideaal karweitje voor een chod rig lijkt me. Wat me ook erg aansprak is dat je een chod rig best als single hookbait gebruikt met misschien wat boilies weidverspreid gevoerd.

Maak hem op een visveilige manier natuurlijk.
Flurocarbon hoofdlijn
Een maatje 6 choddy haak (momenteel die voorgemaakte van korda, maar ben haken gaan halen voor ze zelf te maken, maatje 6)
Putty rond de knoop.
Wat sinkers nog verdeeld over de hoofdlijn.
16 of 20 mm popup

Ik gooi mn lijn in, zorg ervoor dat de hoofdlijn naar mn hengel zo recht mogelijk loopt, beetje lijn inhalen, hengeltop onder water om de lijn helpen te zinken. Hengels op steunen zetten en indien nodig wat lijn teruggeven. De lijn rustig laten zinken, indien nodig weer wat lijn geven. Fox mk 2 swingers er aanhangen (staan op het punt dat ze niet meer verder kunnen hangen, zodat ze helemaal geen weerstand op de hoofdlijn geven. Zo trekt de hoofdlijn niet terug strak)

Ik denk dat ik alles wel juist doe... Maar misschien ook niet en weten jullie misschien waarom.

Maar de chod rig lukt bij mij niet om een beet te krijgen.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

21-04-2014 10:32

Hey Kevin,

Het zou kunnen zijn dat de vissen op jouw gekozen vis stek wat schuw zijn van pop ups? Probeer dezelfde montage eens meet een slow sinking hookbait. Das de enige tip die ik je kan geven. Soms wordt aas van de bodem sneller gepakt dan iets wat er onnatuurlijk boven de bodem drijft. Natuurlijk zijn er ook zat wateren waar dit wel zou werken, maar je kan altijd wat anders proberen.

Groet Jeffrey
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

21-04-2014 11:09

In het verleden heel goed gepakt met een pop up en kd rig... En gisteren nog met slow sinking fake corn in fluo roze... Daarom dat ik denk dat de oorzaak misschien ergens anders ligt.

Ofwel is het allemaal gewoon puur geluk
Plaats reactie