Kansen op succes


Plaats reactie
Michel Arkema
Berichten: 2
Lid geworden op: 17-04-2014 11:06

17-04-2014 11:15

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuweling op het gebied van het karpervissen. Heb de hele uitrusting al wel compleet van karperhengels, rodpod en piepers.

Heeft iemand een idee waar ik zou moeten proberen te karpervissen? Ik kom zelf uit Velp (gld). Ik hoor zo veel verschillende verhalen waar ik NIET moet proberen te vissen. Mijn vraag: waar dan WEL?

Ik heb er ook geen probleem mee om een stuk te rijden. Het gaat me er nu niet om om hele grote karper te vangen, maar de basis onder de knie te krijgen.

Wellicht kan ik eens met iemand mee vissen? Iemand die me de kneepjes van het vak kan leren. Ook leuk natuurlijk om weer nieuwe mensen te leren kennen natuurlijk :-)

Ik verneem graag bericht :-)

gr
Michel
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

17-04-2014 12:25

Niet te moeilijk denken. Ga gewoon eens een dagje op wat cultuur water zitten vissen. Ik kom niet uit Velp en ik weet niet of er vis zit/gevist mag worden maar als ik op google maps kijk zie ik langs de biljoen een mooi klein watertje waar je dingetjes kan proberen. Vaak hoef je op dit soort kleine watertjes ook niet voor te voeren. Toch doe ik vaak de avond voor ik ga vissen een paar handjes boillies verspreiden over de plek om te zorgen dat de vis mijn voer kent. Ook zou je het vijvertje in de Persikhaaf kunnen proberen.

Als 'klein materiaal': 30-35/00 lijntje. Als rig zou ik niet te moeilijk denken en een gr of 50-60 lood en een simpele onderlijn. Je kunt ze zelf knopen maar in het begin is knopen misschien makkelijker, dan kan je die ook bestuderen en kijken wat je fijn vind.

Nogmaals: ik weet zelf niet of je op die plekken mag vissen. Controleer dit even!

Nick.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2014 13:40

Michel,

Je komt uit mijn omgeving, en lees dat je de uitrusting compleet hebt, maar dat je eigenlijk niet weet waar (en hoe?) te beginnen.

Biljoen is zoals gezegd een water waar je kunt starten. Lood, rigs, technieken uitproberen. De wateren ernaast is niets, want daar mag je niet vissen.

Neem eens contact met me op, ik stuur je een PB.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-04-2014 09:08

Als iemand mij adviseert om ergens niet te vissen vraag ik altijd waarom niet.
Er zijn stekken waar het niet mag, daar vis ik in principe niet. Maar meestal is het advies een broodje aap.
Te moeilijk, laat me niet lachen.
Bijna geen vis, OH hoe weet hij dat?

Meestal komt dit advies van mensen die zelf op een water geen succes hebben, of het water een beetje voor zichzelf willen houden.

Het feit dat men een water als moeilijk bestempelt betekend vaak niet meer dan dat MEN iets niet goed doet.

Dus staat water in vergunning? Zo ja VISSEN!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

18-04-2014 09:21

Gewoon gaan vissen, je eigen conclusies trekken.. Ik zou beginnen op een (afgesloten) watertje waarvan je weet dat er vis zit en het niet al te druk is met vissers. Vervolgens tijdje goed op het water letten of de karpers zich ergens laten zien.

Maar vooral uren maken!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie