voorjaars karper


Plaats reactie
Koen v.d. Heijden
Berichten: 150
Lid geworden op: 09-06-2013 11:40
Locatie: asten

27-03-2014 19:06

hallo iedereen

ik vroeg me af hoe je het voorjaarsvissen nou aanpakt want ik heb al een aantal sessie's gemaakt dit voorjaar maar zonder succes. hopelijk kan 1 van jullie me tips geven hoe ik wel een vis op de kant krijg.
alvast bedankt

gr koen
Gebruikersavatar
Pieter Willemen
Berichten: 105
Lid geworden op: 25-06-2012 21:07
Locatie: Hasselt

27-03-2014 19:38

Wat bij mij goed werkt is instant vissen... 2dagen op voorhand kook ik een kilo duivenvoer en dat laat ik staan tot de dag zelf. Daar doe ik een blik tijgernoten, een blikje mais en een handje 4mm pellets onder. Dit gooi ik op mijn stek met een paar boillies en daar vis ik op. Na elke vangst gooi ik een schepje voer bij. Maar, dit hangt natuurlijk af van het water waar je vist. Heeft me dit jaar al een paar mooie vissen opgeleverd. Hopenlijk heb je er iets aan.

grts
Gebruikersavatar
mark vdm
Berichten: 90
Lid geworden op: 10-10-2006 17:00

28-03-2014 08:21

Als het water nog koud is weinig voeren.
Ondiepe stukken bevissen.
Als je aankomt bij het water, niet meteen ingooien maar eerst een tijd kijken waar je karper ziet.

groeten, mark
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-03-2014 10:35

Ligt ook een beetje waar je vist.
Sloten/watergangen/kanalen/plassen/vijvers/etc.

Zoek zonnige kanten op waar de wind ook nog eens naar toe waait.
Vis ernaar toe of vis kort op de kant vanaf de zonnige kant waar de wind op staat.

Voer afhankelijk van de temperatuur van het water.
Koud: niet te veel voeren
Redelijk warm (voor de tijd van het jaar): ietsje meer.
Wat is veel of niet: proberen. De spijsvertering van de karper moet nog op gang komen, dus sowieso niet al te veel. Al naar gelang het warmer wordt: meer voeren. Vang je op een gegeven moment meer witvis: overgaan op boilies voeren en vissen.
Voer verspreid, zodat ze gaan zoeken.
Soort voer: duivenvoer, hennep, gebroken boilies (crusher gebruiken/versnijden met een mes)

Probeer het eens.
Robin Haakman
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-08-2012 18:14

21-04-2014 14:35

Mee eens afhankelijk van het type water en het karperbestand je hoeveelheid voor aanpassen. Ik heb afgelopen jaar succes geboekt met voorvoeren op vaste tijden en vaste hoeveelheden. Meestal vier dagen voordat ik begin met vissen voeren verspreid over de stek waar ik ga liggen, dit om ze actief te laten zoeken, ze zijn nog wat passiever in deze tijd van het jaar dus ze activeren is van belang. Vissen op verschillende dieptes helpt je om te weten waar de vis zich ophoudt en helpt je bij het vinden van de zwemroutes en stekken waar ze eten. Succes!
Plaats reactie