Karpervissen zit in je bloed


Plaats reactie
patrick van kuyen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14-09-2011 16:12

25-08-2013 20:48

Heu allen,

Kwam gister ineens uit de oude een stel karperfoto's tegen en realiseerde me op dat moment dat een van die foto's, specifiek één vis echt het begin was om serieus te gaan karperen. Voor mij was het karpervissen destijds nog een hoop ouwehoeren aan de waterkant, meer voor de lol dan de vis. Karpervissen was leuk maar de drive om een grote karper te vangen was er nog niet echt, elke vis was prima en voor deze had ik ook niet veel meer gevangen dan visjes tot misschien 15 - 17 pond.

Toen een sessie op de noordervaart, te weinig materiaal in een reguliere tent op de noordervaart in limburg bij het einde van het kanaal waar het er gewoon te dood uitzag om eigenlijk een vis te vangen (andere maat viste naar de te verwachten goede kant). Uiteindelijk midden in de nacht een run gekregen en een dril (slecht materiaal, weinig ervaring) gehad van bijna 50 minuten voordat een vis aan de kant kwam. Meen dat hij op de weger 26 pond aangaf (bewaarzak/water etc. niet eraf volgens mij) op een niet al te lang maar moddervette karper. Dat was het voor mij, een bruut gevecht met een vis, een waanzinnige dril en het besef dat er van alles je lijn kan pakken onderwater..

Foto is volgens mij uit 1994 of 1995. Ben dus benieuwd als er meer vissers hier zijn die nog terug kunnen halen wat het punt was waarmee ze verkocht waren aan de karpervisserij :)

Afbeelding

Foto is van mijn facebook, alsie niet laat en het boeit je echt kun je hem daar bekijken ;)
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

26-08-2013 10:31

Dat weet ik nog heel goed, de dag dat ik verslaafd werd aan karpervissen
Was dat mijn vader besloot te gaan vissen op de plaatselijke vijver. Tuurlijk moest
Ik mee met mijn 4 meter vaste stok als jochie van 9. Mijn vader was fanatiek witvisser
En toch gooide hij aaltijd een werphengel erbij met een aardappel eraan. Want je weet
Maar nooit, zo ook deze dag laat hij deze dag nu gewoon na het ingooien beet krijgen.
Toen mocht ik deze vis met mijn vaders hulp eruit halen wat bleek nou dat mijn vader
De grootste vis van de plas had gehaakt. Nou en dan ben je verslaafd als er een beer van
Een schub voor je ligt
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

28-08-2013 09:53

in die periode kon je nog leuk vangen op de noordevaart....
die tyd is voorbij helaas......
Plaats reactie